Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nå løsner det for Marius

Thorp-fan

over 17 år siden

Thorp-fan

Eagle-birdie. -3 for dagen. www.golf.no

V

over 17 år siden

V

Morro, krysser fingrene for at det skal holde helt inn.

Trippelbogey

over 17 år siden

Trippelbogey

Har han noen mulighet for å hoppe inn i kvalet for Europatouren nå når dette forsøket gikk i dass? Eller var det så at han hadde satset alt på dette?

Om ikke så er det kanskje like greit at han får spille og venne seg til nivået gradvis gjennom de norske/nordiske seriene og kanskje noen challenge tour frikort nå og da. Det ER vanligvis en fordel å lære seg å krype før man lærer seg å gå.

TB

Skeptiskpetter

over 17 år siden

Skeptiskpetter

Enig!

Er det bare jeg som har skjønt at det kanskje er litt optimistisk å satse på PGA-Tour kvalet når man egentlig har nok med å klare seg i hjemlig serie, syns kanskje det er litt overivrig, og resultat av dårlig rådgivning når Torstein og Marius satser på PGA-Touren. Det hadde vel vært en idé å forsøke å jobbe seg oppover i systemet, Marius Thorp har ikke spillet til å kvale til PGA-Touren, det har nok bare HB og Larsen som har spillet til det er jeg redd. Tror også Orveland skal få det tøft, men ingenting vil gjøre meg meg glad enn an jeg får påstanden min motbevist. Henrik visste hva som bodde i han idag, og jeg tror han har en fair sjans i år også, virker som høsten er hans beste tid som golfspiller.

Golfemannen

over 17 år siden

Golfemannen

Synd Marius. Beviser at det virkelige sirkuset er vanskelig for en guttunge fra Bærum. Blir ikke like stas å spille Nordic Leauge og noen få Challenge invitasjoner. Du burde hatt deg en tur på college ja. Håper ikke du ender som ass. pro på en klubb, som mange av dine tidligere "wonderboy-kollegaer" har. Nevner bare din klubbkompis Schiager.

mikkelrev

over 17 år siden

mikkelrev

herregud, det er så patetisk å måtte skulle lese hva noen som er fulle av janteloven kan klare å lire av seg av drit...

slik jeg ser det er det synd om Marius ikke skulle klare det, men Golfemannen skjønner kanskje ikke hvilken bestydelse det kunne ha for norsk golf ?

du er det perfekte eksemplet på en norsk nisse...

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Bra satsa Marius, stå på i morra!!!

mikkel: enig.

Golfemannen

over 17 år siden

Golfemannen

Men det er jo sant det jeg sier.

What?

over 17 år siden

What?

Jeg håpet inderlig at Marius skulle klare cut'en. Men som jeg har nevnt i tidligere tråder så mener jeg han burde satset på college i USA og trent seg opp med glimrende trenere. Så jeg er faktisk helt enig med det Golfemann sier. Det har ikke noe med jantelov å gjøre. Men det er jo heller ikke alle som vet hva janteloven egentlig betyr.

Får håpe han klinker til i morgen og går mange slag under par.

Burre

over 17 år siden

Burre

Golfemannen: Klarer du å huske et år tilbake vil du minnes at Marius klarte cuten i The Open. Vet ikke hvilket sirkus du tenker på jeg ?
Selv har du vel muligheter hos Arnardo, som klovn !

slapp av!

over 17 år siden

slapp av!

' if you don't try to win then you have already lost'

Marius våget og utenom en meget lavt runde imorgen er det over og ut. denne gutten er bra nok! McIlroy og Fisher er ikke bedre enn han så det kommer nye muligheter. jeg blir så lei av ypplinger som har aldri oppnådd noe som helst selv som skal ønske ulykker og dårlige resultater på folk som Marius/Jan Are/ Kaensche etc......de koser seg med nederlagene til ovennevnte og det kjennetegnes Norsk Golf på elitenivå i et nøtteskall! synes dere burde skammer dere samtidig som jeg håper Marius går -6 imorgen!

Virker som det er flere som burde satset på høyere utdanning, og ikke for golfens skyld!

Kan ikke vi for en gangs skyld stiller oss bak spillerne våres istedenfor å benytter den berømte etterpåklokskapet for å styrke negative meninger og får slutt på det ' han burde hørt på meg' eller ' det var det jeg sa'..........ikke rart at samtlige av de beste spillerne i Norge ikke gidder å lese nettsidene og har en dårlig holdning til dere halvproffe P4 tour/Amatour choppers.

det finnes like mye bevis på å satse på tourspill med en gang enn å gå college ruta (Garcia,Tutta)....det er ingen fasit svar......og definitivt ikke her inne. Kanskje Tage burde ha satset som pro i 2003 istedenfor å vente? men hvem kunne vite det?

Til de negative debat(tantene)...............jeg håper dere får evige uflaks på banen og uhelbredelig yipps på putting alle sammen!

Jeg håper spillerne våres kan snakke gjennom resultatene sine de neste ukene. synes Marius er modige for å jage drømmene sine! han kommer til å få utvikling gjennom dette.....

sees i roughen!

Surre

over 17 år siden

Surre

Det er noe helt annet å være megaoutsider i the Open som ingen har tru, på enn det er å skulle spille flere uker dødsalvårlig golf som skal bestemme framtida di i konkurranse med andre som er like gode og i samme situasjon. Q-school dreier seg om å spille golf en hel måned nesten uten å slå et dårlig slag. Man spiller om et helt år, ikke bare om ei helg.
Vi kan bli så sure vi vil over Golfemannens kvalme innlegg, men som han selv skriver så har han rett.
Det er en mann som er bedre enn alle andre på Touren, nemlig Tiger Woods. Han var en vinner allerede før han ble proff. Han spilte seg til en knallsterk psyke ved å banke amatører ned i støvlene i turnering etter turnering. Han hadde gått flere ganger i lederballen i store turneringer enn alle andre rookier tilsammen.
Tenåringsstjerner undervurderer den mentale delen av spillet og tror de kan hevde seg i toppen bare fordi de er flinke til å slå ball.
Statistikken forteller at det kreves helt andre ferdigheter for å holde seg stabil på PGA. Og da snakker vi om ferdigheter som ikke utvikles ved å ligge anonymt langt nedpå listene og greie cut sånn av og til.
Klarer du å kvalifisere deg for spill på PGA touren til tross for at du ikke er moden for det blir du trøkt så langt nedi søla at du ikke klarer å komme deg opp igjen.
De som lykkes best på PGA er de som kommer inn via andre tourer. Q-school oppkomlinger forsvinner oftest ut samme veien som de kom, og de fleste av disse kommer aldri tilbake.

kurt hcp+0,6

over 17 år siden

kurt hcp+0,6

mye flotte debantanter på denne siden, men tror ikke de helt vet hva dette dreier seg om... å kvalle til pga tour rer botimot det sykeste man kan gjøre. hvis noen av de norske klarer dette skal vi prise oss lykkige

Kubein

over 17 år siden

Kubein

Bjørnstad viser at han er vår beste golfer, enkelt og greit. Thorp er en junior i forhold

rart er det!

over 17 år siden

rart er det!

til tross for at det er nesten umulig å kvale inn (skal noen mener det) så er det noen som gjør det hvert år. De som sier det er et bragd som er umenneskelig burde sjeke tallene og fakta.............jevn og bra golf er nøkkelen..............du skal kunne slå dine medspillere og ikke snitte 66! ja,det er det vanskeligst kval i golf verden og ja, det er flere trinn, men det er noen så må få disse kortene så hvorfor ikke tro på verdens beste amatørene? og til deg som vil ha det at Q school folkene er no hopers så ikk si det høyt i nærheten av Scott Verplank da!

Hvorfor ikke

over 17 år siden

Hvorfor ikke

Om ikke annet så er det god trening for Marius & Co.
Men å forvente at spillere som sliter med å klare cut på challengtournivå skal komme seg inn på PGA-tour er dummere enn å tru på julenissen.
Og ligger man midt i i grøten av 500 spillere så ser ikke topp25 særlig oppnåelig ut.
Selv om jeg er negativ så hadde jeg forventet bedre enn bare en spiller videre fra første steg. Marius og Torstein har spilt seg ut på 3dje runden, og Morten er langtfra god nok på dette nivået.
På den andre siden hadde det vært morro om alle norske spillere som er kvalifisert til Q-school prøvde seg.

Jante

over 17 år siden

Jante

"Hva var det jeg sa, det måtte gå galt."

Sitert fra en sang med Øystein Sunde hvor han harsellerer med norsk mentalitet.
Golfemannen og Surre. Dere kan nynne litt på den og kose dere. Jeg håper den ikke bli allsang i norsk golf.

Den som intet våger, .... er bedre motto

kubein

over 17 år siden

kubein

Bjørnstad klarte det for 2 år siden, ser ingen grunn til at han ikke skal klare det igjen...som han selv sier, det er ikke så mye som skiller challenge touren fra pga touren, jeg har tro på at han kan kvale til pga og bli der

Statistiker

over 17 år siden

Statistiker

Det er en god grunn til å tro at Bjørnastad ikke skal klare det igjen: Statistikken.
Sannsynligheten for at to "vanskelige" hendelser skal intreffe to ganger på rad er relativt liten.

Burre

over 17 år siden

Burre

Heisan, vi begynner å bli vitenskaplige nå. Statistiker legger da til grunn at alle som deltar har lik sjanse for å gå videre antar jeg.
Bli vel omtrent som å kaste terning dette da. La oss si at vi kastet en terning for to år siden, sjansen for å få en sekser var 1/6. Vi får lyst til å kaste terningen på nytt i år, hva er nå sjansen for å få en sekser ? Jo den samme som sist, 1/6.

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Sjansen for å få en sekser to ganger på rad er 1/6* 1/6 = 1/36.
Hadde dette vert bingo/loddtrekning etc. ville sjansen for å lykkes to ganger på rad ville blitt betydelig mindre enn bare en gang. Så Burre: FEIL!

Nå er ikke dette bingo så jeg har fortsatt troen på at Bjørnstad kommer videre. Måtte bare kommentere Burre sine manglende mattekunnskaper.

Stå på Bjørnstad!

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

Burre har vel strengt tatt rett.
Sannsynligheten for å få seks på terningen er 1/6 i hvert kast.
Sannsynligheten for å få to seksere etter hverandre, en helt annen hendelse, er 1/36.
Altså vil jeg slå Asafa Powell i annen hver 100-meter hvor vi konkurrerer bare mot hverandre.

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Det er nettopp to hendelser på rad det er snakk om

"Statistikker" sa: "Sannsynligheten for at to "vanskelige" hendelser skal intreffe to ganger på rad er relativt liten."

Og ikke en gang...

Jippi

over 17 år siden

Jippi

Marius: Fem hull, fire birdier, en bogey...

bra

over 17 år siden

bra

bra marius

5 birdier

over 17 år siden

5 birdier

-4 etter 6 hull

Burre

over 17 år siden

Burre

Bjørnstad kvalifiserte seg for to år siden. Når han prøver igjen nå har han samme sjanse som sist dersom alle andre faktorer er like.
Men, poenget er vel egentlig at dette er golf ikke terningkast. Bjørnstad har vist tidligere at han kan spille bra nok til å gå igjennom allle trinnene. Hvor mange av de andre har det ? Tror vi Bjørnstad er en dårligere golfspiller nå enn da han kom tilbake for to år siden ? Tror vi feltet i år er bedre enn for to år siden ? Jeg tror ikke det er tilfeldig hvem som kvalifiserer seg hvert år og jeg tror en som har klart det før ikke har svekket sine muligheter av den grunn. For orden skyld, dersom jeg melder at jeg skal kaste to seksere etter hverandre på de to neste kast har vi Eiriks regnestykke, men det er lite relevant her den første sekseren fikk vi for to år siden.

kurt

over 17 år siden

kurt

marius -5 etter 15 hull.. weeee. blir spennende

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Det er bare helt utrolig å høre på alle klagene om at marius thorp er for dårlig.
Idag er han foreløpig 4 under par, på en ikke altfor enkel bane, er han fortsatt for dårlig ?

Erik____

over 17 år siden

Erik____

-5 for dagen til og med.
Men han er vel fortsatt for dårlig ?????

kurt

over 17 år siden

kurt

faen.. dobbel på hans hull 16!! må avslutte birdie, birdie. hans hull 18 (hull 9) er birdie hull

kurt

over 17 år siden

kurt

bogey på hans hull 17.. da er det vel kanskje kjørt.

???

over 17 år siden

???

Er vel en runde i morgen også???

kurt

over 17 år siden

kurt

par på siste.. da gikk det ikke. synd! bra forsøk. ingen flere runder for marius nå nei.

haha

over 17 år siden

haha

driti ut!

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Er det meg som ikke skjønner hva som foregår eller er marius i øyeblikket kun en virkelig dårlig runde (+5) fra en av dem foran ham fra å gå videre?

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Det er veldig mye høye resultater, jeg tror han går videre på +5

lol nei

over 17 år siden

lol nei

han er 3 sprekker fra.. bittert med par på siste ja!

henrikf

over 17 år siden

henrikf

seff

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Han er på delt 29.plass, Var vel de 27 beste som gikk videre.
Er vel bare 2 plasser fra.
Jeg tror sjansene er veldig store for at han går videre.

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Er mange som har høye runder.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

scorekortene ser ut som etter P4 tour på meland - det kan gå dette

Adam

over 17 år siden

Adam

26 som går videre.

men..

over 17 år siden

men..

er ikke alle de som kunne kommet bak Marius ferdige??

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Jeg ser at det bare er de på par og bedre etter 3 runder som ikke er ferdige.
Disse må ha en runde på +5 eller dårligere.
Men det er veldig mange som har nettopp det, så sjansene er store.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

er det noen som har bedre informasjoner enn den linke som ligger på pgatour.com. Noen som har realtime

henrikf

over 17 år siden

henrikf

da er det kjørt. synd. ulikt ham å sprekke slik, men det kokte vel

M05

over 17 år siden

M05

Et bittert slag fra å kvallifisere seg for neste runde...
Han vrir seg nok litt i senga i kveld, når han tenker på hvor det glapp.

Men gutten er enda ung og har masse av tid til å bli bedre.
Lykke til videre!

sonny

over 17 år siden

sonny

nå er alle scorene meldt inn og det glapp ja. utrolig kjedelig. Men han er jo ung så kan jo allerede prøve seg neste år. Kanskje i europa først?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Det var virkelig kjipt ja. Men ut av dette vil det gro en skikkelig mann av en golfer!

What?

over 17 år siden

What?

Noen som vet hva som er plan B? Hvilken tour skal han spille på?

Er det noen annen kvalifisering hvor han er påmeldt?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Er nok ikke noe annet å gjøre enn å spille P4 tour/Nordic League nå, frem til neste høst.
Kvale til the Open kanskje?

Eller ta med seg noen wildcards til CT/ET og bli blant de 10 beste.

Arne Spoon

over 17 år siden

Arne Spoon

mr Thorp er definitivt ikke ferdig selv om det ikke gikk veien i år. De som HAR vært innom Collage golf og fremdeles mener han burde gå den veien er skada i huet. MR Thorp kommer til å bli Norges neste representant på PGA-touren etter HB

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

Thorp bør nok snarest ringe Justin Rose - som var inne i en parallell fase for noen år siden. Jeg synes det som er skjedd er mest leit. Litt stor fallhøyde uten noe sikkerhetsnett. Kan kanskje være en nyttig lærepenge slik at han kommer tilbake i storform om et år eller to.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg tror ikke Marius er bekymret i det hele tatt, han skal leve av golf og har et bra støtteapparat ift framtidige oppgaver.

Men han er sikkert skuffa!

Herlig innstilling!

Hva løsna for Marius ??

over 17 år siden

Hva løsna for Marius ??

Kanskje spillte han med løse køllehoder ????

Adam

over 17 år siden

Adam

Noen som vet hva som er MT sin neste turnering?

tb

over 17 år siden

tb

Ser at han har fått en sponsorinvitasjon til Europoaturen i Portugal 4.april

Adam

over 17 år siden

Adam

Skal bli spennende å følge han og JAL i den turneringen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her