Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

matutvalg i kafeen eller kiosken?

green

over 17 år siden

green

Hvordan er matutvalget på banen der du spiller? Er det for det meste pølser, feite vafler med godt sukret sylt? Eller......

Er du så heldig at du kan få kjøpt sunn mat som f.eks. grov, fiberrik mat, med magert pålegg og frukt/grønt ++?

I tilfelle du ikke er fornøyd med maten som er til salgs, er du villig til å betale mer om det blir lagt vekt på sunn kost?

Paul

over 17 år siden

Paul

Bærum er ELENDIG!!!!

Shaft

over 17 år siden

Shaft

Det var et godt eksempel på konstruktiv kritikk, Paul!

På min hjemmebane denne sesongen har utvalget vært godt under middels, men en del av årsaken er selvsagt det (forhåpentligvis) høyst provisoriske brakkeklubbhuset. Allikevel er det ran å betale 40 kr for en minibaguette. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger kompiser og jeg har drømt oss bort til store og gode luncher og middager når vi runder lengst ute på Holtsmark mellom hull 15 og 16, for så å måtte ta til takke med kjip og kjønnsløs fastfood. Det er rett og slett ikke godt nok. Savner, som green, et ordentlig mattilbud som er næringsrikt, delikat og tiltalende. Hadde jeg blitt tilbudt dette hadde også betalingsviljen vært mye høyere. Så jeg krysser fingrene for at Holtsmark snart får opp klubbhuset sitt, det trengs på det såreste. Og da ikke bare av gastronomiske årsaker. Jeg savner å kunne glede meg til en pils og god lunch etter en tidlig lørdagsrunde...

Flyer

over 17 år siden

Flyer

Hauger har også provisorisk kjøkken, men jeg synes fakisk de er flinke jeg.
Anbefaler - dobbel egg og bacon med greske poteter til ca 80 kroner - det er ikke galt. Derimot synes jeg at 39 for en Munkholm er litt i overkant.

Sola-medlem

over 17 år siden

Sola-medlem

Som vanlig har restauranten på min hjemmeklubb holdt et aldeles strålende nivå, det være seg enten om man har tid til å sette seg ned for å spise en smårett eller en full middag. Eller om man bare vil kjøpe med seg en av de fantastiske sandwich'ene før start eller ved runding etter 9 hull.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

vi har slitt de siste årene med dårlig restaurantdrift, men i år har det blitt betydelig bedre.

et par hakk til opp nå, så blir det bra. maten har grei pris, smaker godt, og servicen er ok.

jeg misunner Miklagard den deilige chilipastaen, men vi får prøve å påvirke vår egen restaurantør til å kopiere den....

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Downtown Sylling har en av verdens beste hamburgere. Mattilbudet rundt Holtsmark er således ypperlig. :)

Aaahh!

over 17 år siden

Aaahh!

Sylling Kebab og Blomster. Perle!

green

over 17 år siden

green

Ser ut til at de som er så heldige å ha en restaurant, får et godt tifredstillende tilbud, som faller i smak, heldigvis :-)

Når man må kjøre i timer for å komme til en bane, er det deilig å slippe å tenke på å smøre en god sunn matpakke med seg hjemmefra.

Jeg vil tro at en kiosk, som mange klubber/baner kun har, ville fått en større omsetning og fortjeneste på mat om de tenkte at :

Golfere er idrettsmennesker, som er opptatt av å holde seg i god fysisk form, og at et sunt kosthold er en viktig del av helheten.

Å smure en grov bagett, med magert delikat pålegg og fristende pynt (tomat agurk,paprika, persille osv.), i stedet for en "helhvit", (med fet rekesalat osv.) Dette byr vel ikke på ekstraarbeid eller utgifter. Men helt sikkert til at fler har lyst til å kjøpe. Inntekt!!

Den feite vaffelrøra, kan uten problemer byttes ut med en omelett"røre", som i utgangspunktet kun inneholder, egg så kan man om ønsket få reker, eller hva en oppfinnsom "kokk" finner på, å ha i, . Det tar jo ikke noe lengre tid å steke en omelett en en vaffel.

Nå skal jeg ikke sette det helt på kanten, altså svart/hvitt, men jeg tror absolutt at både selger og forbruker, får en felles glede av en omrokkering. Fra det usunne, til det motsatte .

Håper at kiosk/kaffe-eiere leser dette, og bruker sin fantasi til glede for alle matbevisste golfere. Likeledes at selger også får utbytte, i form av klingene mynt og fornøyde kunder :-)

kok

over 17 år siden

kok

ellers kan du du kjøpe fra watts.Det kommer så fort.

green

over 17 år siden

green

.....eller fra fjordland, som en mabo anbefalte. Student-rabatt aller?

Jakkalaya

over 17 år siden

Jakkalaya

Kok: Skjønner ikke helt det der. Er det et poeng at det kommer fort - kona påstår det motsatte.

Green: Hva er en mabo?

green

over 17 år siden

green

Det er en nabo i fylla :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her