Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

diskusjoner med deltakende redaktører

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg stilte et lite spørsmål på en konkurrerende webside ang. holdninger til uttrykssform i redaksjonellt stoff, noe jeg ga et eksempel på som jeg selv mente var dårlig uttrykksform.
Dette var ikke ment som noen stor sak, bare en liten nysgjerrighet for å sjekke hva andre mente om det samme.

først ble det en liten diskusjon med redaktøren, som var totalt uenig, bare ga flåsete svar, noe som til slutt toppet seg når andre også ble med og diskuterte temaet.
Da kom redaktøren og sa han ikke gadd å diskutere temaet mer, uten å ha kommet med et eneste fornuftig svar, men heller bare rodde seg unna og virket skikkelig snurt for at noen i det hele tatt kunne stille spørsmål til språkbruken, og refererte til norske lover som i bunn og grunn sier at man kan si hva man vil....

hehehe... tråden endte på 102 innlegg, og den snurte redaktøren la igjen et klart spor av surmuling, og mente diskusjonen var helt unødvendig.

Jeg synes det var artig å se hvordan den utviklet seg, for det var nesten bare saklige innlegg, og selv om eksemplet som var brukt ikke var særlig sterkt, så kom det opp flere eksempler, noe som viser at flere tenker på de samme tingene.

vi blir pumpet med sensasjonsstoff, som i mer eller mindre grad er refleksjoner av sannheten, og som er skrevet kun for å trekke oppmerksomhet.
greit nok, men i mitt tilfelle, så handlet det ikke som sensasjoner, men om latskap og dårlig språkbruk, noe som medførte at artikkelen jeg henviste til bare ble trist og kjip, i stedet for å være relevant for de som følger med.

jeg skal ikke dra igang diskusjonen på nytt her inne, men hadde bare lyst til å oppsummere opplevelsen av å diskutere redaksjon med en redaktør som ikke ønsker å bli kritisert.

poenget med det er at det kanskje viser hvor lite smart det er å være så aktiv i debattforumene på egen webside, noe Scangolf-Jarle er et krem-eksempel på.
han bruker webmasterfunksjonen til det det skal brukes til, og ellers hører vi ikke fra han som en fornærmet produsent. M.a.o. jeg snakker selvsagt ikke om www.scangolf.no.... ;)

thats all.... god høst/vinter....

Man skal høre mye....

over 17 år siden

Man skal høre mye....

Nå er vel du og den omtalte redaktøren omtrent like bastante Yngve. ...og her på Scangolf er særlig moderatorer veldig aktive under div. nick, så det går vel ut på det samme!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg syntes redaktøren svarte helt greit på en mer eller mindre interessant tråd.

Er man avhengig av å lese en overskrift eler ingress for å danne seg en mening om et kjent tema, så er det synd.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

til "Man skal høre mye".

til din info, så er det flere moderatorer på Scangolf, og jeg snakket om Jarle, og ikke andre moderatorer.

når det gjelder min bastanthet, så skriver jeg ofte mine meninger, men kan nok ikke si meg enig i at jeg er bastant.
jeg kan godt si meningen min, og ofte innimellom også, men jeg understreker at det er min mening, og mener det er stor forskjell på min rolle og en redaktørs rolle.

Fooore, deg om det. hvis du mener at overskriften ikke har noe å si, så er du jo ikke med på diskusjonen, så da skjønner jeg ikke problemet!
noen ganger leser man overskrift og ingress, og lar resten være av "skumlesing"hensyn.
skal man ikke da få et noenlunde korrekt inntrykk av sakens kjerne, så er jo hele overskriftsystemet blitt på linje med de tyske ukebladene.
men, for å ikke virke bastant da(hehe) så må jeg jo understreke at det er min mening, ikke noe annet.... ;)

Man skal høre mye....

over 17 år siden

Man skal høre mye....

Til din info Yngve, så står det moderatorer i mitt innlegg. Nettopp fordi jeg vet det er flere av dem. ....og poenget er forsatt det samme!

Muddy

over 17 år siden

Muddy

Yngve. Jeg tror folk flest har fått med seg hva du mener.
Tror neppe vi trenger en ny tråd om emnet.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

da får du ha meg unnskyldt Muddy.

hvis du leser hva som står, så er det heller ikke meningen. men det er vel lov å skrive en oppsummering alikevel? hadde jeg gjort det på den andre siden, så ville jeg fått hvit firkant med kommentarer fra redaktøren, og det gadd jeg ikke.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Forøvrig så er det bare tull at webmaster skriver masse på forumet her.
At du snakker om andre moderatorer har ingenting med redaktør-rollene her. ergo er ikke poenget fortsatt det samme!!

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Ref: "Man skal høre mye.... (29.10.07 kl. 11:29)"

"...og her på Scangolf er særlig moderatorer veldig aktive under div. nick"

Skulle likt å vite hvor du har dette fra!

Webmaster

over 17 år siden

Webmaster

Oi, det var nesten helt på likt det Yngve! ;-)

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Jeg er moderator. Jeg er Gunder. Jeg skrev på forumet før, men ikke nå. Jeg het også Flucker, men det informerte jeg om :)

Men jeg vil jo også ha nickname :(

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her