Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som har spilt på Gran Canaria?

Bananskru

over 17 år siden

Bananskru

Skal til sørspissen på Gran Canaria neste uke. Satser på å få en runde golf eller tre. Noen som har gode tips?

GC

over 17 år siden

GC

Flere greie baner i området.

Maspalomas - Flat litt pregløsbane. Lett å gå. Kan leie cart med GPS.

Meloneras - Åpnet i fjor sommer. Artig bane. Første 9 er parkmessig anlagt med noe vann. Siste 9 spilles på tvers av flere juv. Nydelig utsikt både mot fjellene og ut over havet. Kan leie cart med GPS.

Salobre - Ligger vakkert til. Treige myke greener. Kan ikke kjøre cart på fairway. Tillat å gå der. Anbefales å gå for de som er i form.

Tauro mesterskapsbane - 9 av 18 hull åpnet. Supervanskelige greener. Utfordrende bane. Passer best for de som liker litt tøffe baner.

Min personlige mening er at de fleste (kanskje bortsett fra de som er helt nybegynnere) vil like seg best på Meloneras. Er du helt nybegynner er nok Maspalomas å foretrekke. De mer avanserte bør absolutt forsøke Tauro.

PS. Det finnes en 9 hulls kortbane på Tauro også. Pass på at du ikke ender opp der. Dette er kun en treningsbane.

Det er også kort vei til to andre baner på Gran Canaria. Har du tid så er det verdt å avlegge den eldste banen Real Golf De Las Palmas et besøk der den ligger ved siden av bandamakrateret.

henrik færevåg

over 17 år siden

henrik færevåg

Jeg spilte nylig Tauro banens ni åpne hull hver dag i 14 dager, som regel to runder noen dager tre. Det er en kjempetøff bane. Den er smal slik den fremstår nå og den har raske ondulerte greener. Etter planen er de siste ni åpnet i disse dager (18.oktober) vet ikke om det har skjedd, men i så fall glem alt det andre. Maspalomas er en paddeflat bane uten vanskeligheter, visstnok den banen i ferden med fleste greenfeegjester. Melomeras er en helt grei ny bane. Salobre er en artig, ikke spesielt vanskelig bane, men generende ofte i dårlig forfatning (greenene)
For en golfer er Tauro den store opplevelsen, med Salobre og Meloneras hakk i hel
PS Ingen grunn til å skygge unna par-3 banen i Tauro. Den er en av de beste par-3 banene jeg noen gang har spilt. Gode hull fra 70 - 150 meter med vann og hvis du har barn eller nybegynnere med er den et funn som du også vil like. Går du den under par spiller du god golf.

Goffe

over 17 år siden

Goffe

El Cortillio ?, rett nord for flyplassen er også en god, ganske ny bane på øya. Ikke like dyr som de andre turistbanene sør, og mye lettere å få utslag. På dette anlegget er det også en morsom 18 hulls par 3 bane som er åpen for alle, med en meget god restaurant.
Det kan være greit å forhånds bestille på alle de andre er min erfaring. Har ikke spillt Tauro ennå, men gleder meg til det i mars, etter alt skrytet her.

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Jeg er helt enig med Færevåg angående Tauro. Min erfaring er at den er ihvertfall to klasser over de andre i området. Hvis jeg drar til GC i løpet av vinteren, kommer jeg trolig kun til å spille Tauro, i håp om å fikse de ondskapsfulle men akk så vakre greenene :-)

Maspalomas er grei og lett hvis du ønsker å gå, Meloneras er bra men litt sjarmløs, Salobre har aldri hatt gode greener såvidt jeg har opplevd eller hørt.

Har ikke spilt de nord for flyplassen.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hva koster det å spille Tauro?

GC

over 17 år siden

GC

Rundt 100 Euro for 18 hull i høysesongen må du belage deg på for å spille på Gran Canaria. Salobre og Meloneras er vel muligens noen få Euro dyrere enn Maspalomas. Tauro hadde en del rabatter i fjor, men de er sikkert borte nå. Regn med ca 100 Euro der også for en runde.

Man kan få rabatter ved å kjøpe klippekort eller bo på et hotell med avtale om rabatter. For de som ofte spiller i Spania vil det være lurt å melde seg inn i den spanske golffederasjonen. Dette koster rundt 60-70 Euro i året og gir minimum 20% rabatt. Regner med at man kan få slike rabatter også på fastlandsspania.

I lavsesongen faller prisene en god del.

I og med at det har kommet såpass mye ny golfkapasitet de siste par årene i området så har det blitt mye enklere å få tee time. Du kan ofte få plass bare ved å møte opp, men i de mest hektiske periodene (rundt jul) bør du bestille noen dager i forkant.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

jeg reiser den 14. November, og skal bo på Anfi Tauro, så jeg kan i grunn bare sippe i meg morgenmelken og gå de 30 metrene bort til første tee... hehehehe....

vi får se, dersom banen er åpnet i 18 hull nå, så gleder jeg må i hvertfall stort.... :)

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Fan. Nå ble jeg misunnelig. Håper golfspillet ditt smaker bedre enn morgenmelken, for den har vel ikke akkurat Q-melkkvalitet.

Det står ingenting på nettsiden deres om at de siste 9 har åpnet, så det har de trolig heller ikke. Jeg tror det er snart 10 år siden de begynte å promotere banen og hvert år har de sagt at banen kommer neste år.

Jeg må innrømme jeg var skeptisk til hele prosjektet, men de første 9 er bare fantastisk morsomme. De fleste greenene er såpass tricky at legger du ballen på feil sted er du nesten nødt til å treputte.

Ring

over 17 år siden

Ring

Anfi Tauro sin 18-hulls mesterskapsbanen er åpnet .

http://www.anfitauro.es/18hole_nor.html

Greven

over 17 år siden

Greven

Skal til GC over nyttår selv...Vurderer sterkt å ta med køllene, men som fattig student er jeg redd det kan bli en kostbar affære. Lurer imidlertid på om det er mulig å booke noe pakke eller noe slik at det blir litt billigere? Synes rundt 100 euro er mye for en runde golf.

Evt, hva koster en runde på anfi tauros par 3 bane?

henrik færevåg

over 17 år siden

henrik færevåg

Er det noen som kan bekrefte at Tauro siste ni er åpnet og som har spilt den. Kan de i så fall gi oss en detaljert beskrivelse. Jeg er sprekkeferdig av spenning for den ser sinnsykt bra ut. Hele det 12. hullet ligger på en smal fjellhylle , er 300 meter langt med slice. Slår du rett, eller hooker du er det 30 meter ned i steinrøysen.

Tauro

over 17 år siden

Tauro

Hull 12 er 406 m fra gul og er par 5.
Banen er åpen.

Her er info:
http://www.anfitauro.es/18hole_nor.html

henrik færevåg

over 17 år siden

henrik færevåg

Sorry. Jeg mente hull 17 slik det ser ut på den endelige planen. Det var litt uklart i hvilken rekkefølge de ville spille hullene sist jeg var der. I hvert fall blant de ansatte på banen som jeg snakket med.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her