Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mikla - utleie - spillerett

Martin Jacobsen

over 17 år siden

Martin Jacobsen

Jeg har/hadde tenkt å leie spillerett på Miklagard neste år (2008), men ser at det som skal være en av Norges beste baner er den som faktisk flest flykter fra. Ja det er mange som vil selge sin aksje også..

Noen som har meninger om dette?
Er det ikke stedet å leie spillerett lenger, om det noen gang har vært det.

Håper på ordentlige svar.

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Hvordan i all verden ser du at det er den flest flykter fra?!?

M.J.

over 17 år siden

M.J.

Jo jeg sjekket bruktmarkedet her på denne siden. Det finnes sikkert andre steder det er annonser også, men tendensen er tydelig at det er mange fra Mikla som vil andre steder å spille eller ikke vil spille golf mer.

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Aha. Slik å forstå... Jeg kan forsikre deg om at bruktmarkedet her på siden ikke er representativt for landsgjennomsnittet :-)

For å si det slik. Av over 1000 aksjer er det en ganske stor prosent som bytter klubb hvert år, bare på grunn av flytting. Jeg har ikke eksakte tall, men såvidt jeg har hørt er det normalt mellom 50 og 100 som bytter hjemmeklubb hvert år.

I tillegg tror jeg det er en eller annen avtale mellom ScanGolf og Miklagard (+ noen klubber til) som gjør at alle annonser som blir lagt ut på hjemmesiden også havner på Scangolf.

Samt at jeg har inntrykk av at det er ganske mange brukere av dette forumet som er medlemmer på Miklagard.

Miklagard (altså min hjemmeklubb) har hvert år en undersøkelse blant sine medlemmer som er ganske omfattende. Denne går på å rangere banen (greener, fairwayer osv), klubbhus, range, restaurant, proer og hele pakka. Såvidt jeg har hørt, er medlemmene mer fornøyd enn noen gang.

I hele år har jeg truffet to (og jeg spiller MYE) som har vært negative til noe som helst, og det har vært at banen ble snudd. Nå blir jo den snudd tilbake igjen neste år, så da er det "problemet" løst også :-)

M.J.

over 17 år siden

M.J.

Ikke noe er bedre for min del. Valget står mellom Mikla og Losby, så jeg får vel gjøre litt bedre forarbeide før jeg leier da....

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Good luck, wherever you go.

Jeg kjenner noen medlemmer på Losby, og de er faktisk hyggelige mennesker de også ;-)

green

over 17 år siden

green

NGB G10; er det slik at om jeg har andel i Ogna GK, så kan jeg ikke avetere dem til salgs på scangolf?

MCS

over 17 år siden

MCS

Årsavgiften på Mikla er nok grunnen til at det er flere som velger å leie ut spilleretten eller melder seg ut om de vet at det blir mindre golf i årene fremover (småbarnsforeldre)

Det er dyrt å være medlem, men du får bra kvalitet.
Er selv medlem men får ikke spillt så mange runder i året.
Det blir høy snittpris pr. runde, men for meg er det verdt det.

Miklamedlem

over 17 år siden

Miklamedlem

Jeg anbefaler deg å leie på miklagard. Jeg trives på gode forhold og ikke minst blant hyggelige medlemmer. Veldig bra miljø oppe på Kløfta.

Medlem 3

over 17 år siden

Medlem 3

Vær klar over at det kan være begrensninger i rettighetene til de som leier aksjer. Kanskje like greit å kjøpe en spillerett..

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Hei Green. Det kan du sikkert.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jøss...de snur banen igjen ja. nå som jeg endelig har lært meg veien på den "nye" ruten...

M.J.

over 17 år siden

M.J.

Jeg har jo bare spilt banen en eneste gang så jeg er ikke helt med det der med å snu banen. Burde vel ha spilt både Losby og Mikla et par ganger før jeg tar avgjørelsen.

Fra nå av

over 17 år siden

Fra nå av

det er ikke noe negativt å skifte golfklubb.
Nå har jeg spilt på samme bane i 12 år.
Både klubben og banen er vel omtrent så bra som andre klubber og baner, men jeg er lei samme tralten igjen og igjen.
Derfor har jeg solgt mine andeler og betemt meg for å leie andre steder. En ny bane hvert år. Kommer kanskje innom Mikla også om 2-3 år. Eneste banene jeg garantert ikke kommer til å bli medlem på er Holtsmark eller Kongsberg. Holtsmark fordi det blir altfor dyrt å spille 100 runder, og Kongsberg fordi banen er en eneste stor konflikt mellom medlemmer og styre.
Banen jeg har mest lyst å spille i øyeblikket er Atlungstad etter å ha besøkt anlegget like før de åpnet, og lest siste nummer av Norsk Golf. Bare synd det er så langt til Hamar. Blir trolig Tyrifjorden i 2008.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Hei "Fra nå av",
hvis du skal kjøpe medlemsskap på Tyrifjorden så vil jeg anbefale deg å sjekke webannonser raskt, for det er ingen ledige i klubben etter en kampanje vi hadde i høst som solgte ut resten av tilgjengelige medlemsskap.
jeg har sett noen har vært til salgs her inne, så du kan jo være heldig.

lykke til uansett... :

shaft

over 17 år siden

shaft

Jeg har store planer om å leie andel på Mikla til neste år, for så eventuelt å kjøpe året etter om jeg trives der. Så om noen har en andel de vil bli kvitt eller leie ut er det bare å si fra!

Flurry

over 17 år siden

Flurry

Hvorfor ikke melde deg inn på Nes ? Banen er perfekt stand og så åpner de tidlig og stenger sent !

Magne

over 17 år siden

Magne

Nes???????

Blir jo som å anbefale folk som skal kjøpe Bently å kjøpe Lada isteden....

Flurry

over 17 år siden

Flurry

Hehe... helt riktig, kjøper du Bently blir du lurt. Det koster bare en masse penger.

Magne

over 17 år siden

Magne

Da er Nes på linje med Lada da eller?

Kjedelig bane med dårlig design og alt for tett mellom hullene. Nei takk...

Ærlig talt

over 17 år siden

Ærlig talt

Nes og Mikla er ikke særlig forskjellige. Begge banene har fairwayer som går att og fram mellom jordvoller på Romerike, begge baner har strategiske vannhindere, blinde utslag, blinde innspill, gode greener og fairwayer, like gode treningsfasiliteter, er noenlunde like lange og har samme klubbhusfasiliteter. Nes krever mer nøyaktighet og et større slagreportoar enn Mikla, og proshopen er også bedre på Nes.
Men siden jeg må kjøre forbi Mikla for å komme til Nes ville Mikla blitt førstevalget av de to. Hadde jeg bodd midt i mellom ville billigere pris for et like godt produkt ført meg til Nes.

Magne

over 17 år siden

Magne

Pass deg nå så ingen kommer og brekkker den hvite stokken din og skyter hunden din..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hehehe..... jeg liker både Nes og Mikla jeg, men klarer ikke å se likheten mellom de to banene.

Hallgeir

over 17 år siden

Hallgeir

Til Ærlig talt: Var det ikke litt tidlig å drikke seg brisen allerede klokka 11?

Stian

over 17 år siden

Stian

Nes og Miklagard er som 2 siamesiske tvillinger.Detaljen her er det at de ikke er i familie.

Vurderer i tillegg til Losby spillerett på Miklagard 2008 sesongen.

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Lada og Bentley er ikke særlig forskjellige. Begge bilene har fire hjul som går rett frem helt til man svinger på rattet, begge biler har rattet plassert på strategisk riktig side (altså venstre), begge har blindsone rett bak bilen, gode seter og plass til fem mennesker.

Lada krever mer nøyaktighet og en større innsats av føreren enn Bentley, og servicen er bedre i Norge.

Men siden jeg har kortere vei til Bentleyforhandleren enn Ladaforhandleren blir Bentley mitt førstevalg. Hadde det vært akkurat like langt mellom dem, ville jeg valgt Lada istedet, som er et like godt produkt som Bentley. Hva som er grunnen til at den bare koster en fjerdedel er for meg uforståelig.

Og kom ikke å si at jeg ikke har greie på biler, for jeg har kjørt bil i 60 år!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her