Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bane Etikette

Rune Bergmann

over 21 år siden

Rune Bergmann

Jeg lurte i bunn og grunn bare på hva folk mener om golfere som skriker "få opp farta" og liknende på banen. Personlig mener jeg slikte irriterende kommentarer er med på å skape et mye mer negativt miljø på banen, enn å måtte vente litt.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Rune,

If people are shouting that at you consistently then a bell should start to ring in your head that maybe you are playing 'consistently' slow..

Golf in Norway is slow enough without having to 'wait a little'..

Brian.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Golf in Norway is like "the Norwegian way" anyway. We haven't played golf here for hundreds of years. My opinion is that if R & A ' thinks 2.5 - 3 hours is a nice and steady round, they've put the limit an hour to low compared to norwegian needs. 3.5 to 4 hours is acceptable here.
You have to remember that most of the norwegian players are beginners.
In my opinion we need a lot more players, and it's ok to give them an extra hour out there so they won't be scared away from playing!

Please don't shout at Rune, Brian! I'm sure he will be quicker soon enough.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Proffen,

I have never really thought about it that way. Yes, I suppose you are right.

Brian

Cavalier

over 21 år siden

Cavalier

Nå er det vel ikke 3.5 til 4 timers rundene som er det største problemet, jeg har forståelse av at det på en full bane kan ta såpass med tid selv om det medfører noe venting for oss som går litt raskere. Problemet er når det går mot 4,5 til 5 timer, noe som det ofte gjør på norske baner.

Hvis du har opplevd at folk har ropt på deg flere ganger anbefaler jeg deg å gå i deg selv (selv om skriking selvfølgelig ikke hører hjemme på en golfbane).

Knurrik

over 21 år siden

Knurrik

Jeg har spilt golf i et titalls land inkludert de "store" (USA, Storbritannia, Australia, Spania og Frankrike).
Noen ganger har jeg spilt 18 hull på ned mot 2 timer, men da har jeg vært alene og ikke hatt noen foran meg.
Når jeg har spilt på bortimot fulle baner ( bare 3- og 4-baller) har jeg ALDRI gått under 4 timer. Verst er det i USA, selv om det er påbudt med golfbil tar en runde 5-6 timer i helgene. Det er nok at det er EN treig spiller tidlig på dagen, det medfører kork helt til spillet ebber ut om kvelden.
Jeg er en av dem som HATER treigt spill, men jeg har insett at sånn er det og sånn blir det. Eneste måten å få folk til å få opp dampen på er å pelle bort dem som spiller seint, rett og slett jage dem av banen,
-eller innføre en hcp-grense på 5 !!!!!!!!!
Men da blir det ikke så mange igjen, blir det vel..??

Bedagelig

over 21 år siden

Bedagelig

2 timer fra Oslo snobbene ligger en bane med 18 hull. Banen er ok og man kan gå på runden på 3 timer! Gikk på under 3 timer på lørdag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her