Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges Golfforbund

Undrende

over 17 år siden

Undrende

I Norsk Golf er det listet opp alle ansatte i NGF. Hva gør alle disse menneskene egentlig? Bare lurer litt siden jeg er med og betaler lønna deres.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

B.la. Administrasjon og testing av baner b.la. :)
Skulle gjerne hatt en slik jobb selv :)

Bla bla bla....

over 17 år siden

Bla bla bla....

hva betyr det egentlig, b.la. fe.ks. :)

mvh
S
os.v

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Helt sikkert hardt arbeid!
Hovedgreia er at for meg, som ser det utenfra, virker det motiverende og stort å kunne jobbe med hobbyen sin!

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

Jeg vil også jobbe med golfbanetesting.
Men det er sikkert slitne kaffemaskiner i forbundet.

OY forbund, kall meg inn til testing for golbanetesting - pliiis :)

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

I likhet med idretter som ski, fotball, skøter, håndball, badminnton, svømming og de fleste andre, har golf et forbund som jobber med administrasjon og koordinering av golfsporten i Norge. Hvis du lurer på hva de gjør kan du f. eks sjekke på www.golfforbundet.no .

tilskuer II

over 17 år siden

tilskuer II

I motsetning til ski, fotball, skøter, håndball, badminnton, svømming og de fleste andre som er idrettsklubber med nesten BARE AKTIVE MEDLEMMER der nesten ALLE DRIVER KONKURRANSEIDRETT og har kretser med ansatte trenere og administrasjon og kretslag og masse samlinger og så styrer og administrerer golfklubbene seg selv helt og holdent. NGF sentralt er nesten bare en tyng ryggsekk ingen har bruk for. De oversetter regler fra engelsk og holder greie på hvor mange medlemmer det er i de forskjellige klubbene slik at de får inn alle kontingentpengene for å bytte ut kaffemaskinene og betale lønn til dem som tester baner og drar hele verden rundt for å se på utøverne spille.

Apropos det å dra rundt med utøverne: I andre forbund har personene som drar rundt konkrete oppgaver som sekundering, skismøring, massører, sjåfører, leger, fysioterapeuter osv som er der for å hjelpe utøverne til å prestere bedre, mens golfpuddingene er med bare som turister.

Jeg også ville elske å ha en slik jobb, men ville følt det ekkelt å se medlemmer som betaler kontingent inn i øynenene.

OK, noe administrasjon må vi selvfølgelig ha, men sammenlignet med andre idrettsforbund føler jeg ikke at golfforbundet er det som arbeider hardest. Tror ikke noen ville merke det om 2/3 av forbundet ble borte.

Facit

over 17 år siden

Facit

I motsetning til andre store idretter så har ikke golf de 19 ulike særkretsene - leddet mellom klubb og forbund. Tenk hvor mye administrasjonsutgifter som spares her!

Ken

over 17 år siden

Ken

Det jeg skriver under gjelder amatører som ikke deltar i konkuranser, altså de aller fleste av oss.

Det er rare greier det der med at alle skal være tilsluttet NGF for å få lov til å spille golf.
En gjeng med gutter og jenter kan spille tennis så mye de orker på en tennisbane, eller spille fotball på en fotballbane uten å bli nektet av det respektive forbund.
Og de behøver ikke engang bevise hvor flinke de er.

I golf skal man ha et kort som beviser hvor flink man er og man skal betale en avgift til et forbund. Greit nok at man betaler for å spille på en bane, jeg har alltid lurt på hva vi skal med tvangsmedlemskap i et forbund vi vanlige amatører.

Ken

over 17 år siden

Ken

Selvfølgelig skal sikkerheten ivaretas

Sukk

over 17 år siden

Sukk

Trist å lese hvor liten kunnskapen er hos debatantene. Ta en titt på klubbguiden.no eller nif.no sidene der ser du hvilke arbeidsoppgaver de forskjellige leddene har. Så lenge vi har valgt å drive med denne idretten så er bare sånn.
Det positive er at vi kan stille spørsmål med hvilke arb.oppgaver vi ønsker gjennomført. Dette er idrettspolitikk. Facit sier i sitt innlegg at golfen sparer mye penger på at vi ikke har reginale ledd. Tja. mye av de regionale leddenes oppgaver blir i dag direkte betalt og utført av klubbene og noe fra forbundet. Min påstand er at ngf ville drevet mer profesjonelt med regionale ledd - ikke nødvendigvis i hele landet

jonag

over 17 år siden

jonag

Sjekk ut : http://www.golfforbundet.no/wip4/ansatte.epl?cat=6280

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her