Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Handle på nett med kreditt kort

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Jeg har tenkt å kjøpe meg litt utstyr fra TGW.com og må gi de et "Credit card statement". Har ikke fått noen god forklaring på hva dette er, hverken fra de eller banken.

Er det noen som kan fortelle meg hva dette statementet er og kan forklare meg? Har handlet hos andre og, og da var det ikke behov for slikt..

Alternativet var å sende over kopi av frem og bakside av kredittkortet, noe jeg kaskje synes er litt mye informasjon på en gang? Hva er vanlig?

Calle Namn

over 17 år siden

Calle Namn

Baksiden av kortet ville ikke jeg ha sendt. "Statement" kan bety kontoutskrift, og det er kanskje bare at de vil se et papir som sannsynliggjør at det er eieren av kortet som sender bestillingen. (En lommetyv vil neppe ha en kopi av en av dine kontoutskrifter) Hvorfor ikke sende dem en email og spørre?

Det de

over 17 år siden

Det de

trenger er så enkelt som en kopi av kreditt kort fakturaen din. For å verifisere adresse, kortholder, nummer osv.

b

over 17 år siden

b

Dersom du er usikker på dette BØR du absolutt ta kontakt med banken din og spørre dem om råd og ikke her. Dersom du blir lurt når du følger bankens råd blir de ansvarlige for ditt tap. Dersom du følger Calle Nam sitt råd er det ikke sikkert du finner Calle dersom du blir lurt.

Når du betaler på nettet så er det ett nummer bak på kortet som er de tre siste i en rekke som vanligvis står i signaturfeltet - disse tre tallene kan du bli spurt om ved handel på nettet og skal oppgis ved nettbruk.

Dersom du har nettbank så bør det stå noe om dette der...

jonag

over 17 år siden

jonag

De har begynt med dette i USA etter at mange utlendinger svindler med kredittkort. De vil at man "legitimerer" seg, men vet ikke hva statementet betyr. Undersøk. kanskje det er et ark du må fylle ut uten å kopiere kortet.

Det å gi fra seg kortdata er jo som å gi noen mulighet til å svindle deg...

Jeg liker det ikke og har faktisk gjort det allerede. Det gikk bra. Ta kontakt med kortselskapet da vel og hør hva de sier...

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Har handlet mange ganger hos TWG og er strålende fornøyd. De har denne litt snodige saken første gang man handler at man må sende inn kopi av kredittkortfakturaen, og det er jo nettop fordi de vil sikre seg i forhold til "internet fraud". Du blir ikke lurt hos TGW, garantert, litt for stor sjappe til det:)

Credit card statement er nokså enkelt en kontoutskrift (statement of account), vanlig i USA at man får en sånn hver måned og så betaler man det man kan/vil/må etter som de fleste kort-selskapene der operer med ett minimumsbeløp man må betale hver måned.

Skjønner TGW godt, og det er jo bare første gangen man må gjennom dette ekstra "hasselet"

tvalo01

over 17 år siden

tvalo01

Kan bekrefte det Yorkie sier, bruker kun TWG. Måtte sende inn kopi av siste faktura første gang jeg handlet der.

De er meget raske, bestilte ny driver ++ på mandag, levert på døren av UPS på onsdag.

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Jeg har fått det samme inntrykket som Yorkie og tvalo etter å ha lest litt at TGW er en seriøs butikk. En faktura har jo ikke noe mer informasjon enn jeg allerede har gitt de, så det høres jo greit ut.

Lerouge

over 17 år siden

Lerouge

Ellers kan du jo handle hos nettbutikker i England som ikke krever utskrift: golfonline.co.uk er et alternativ. Du må imidlertid ha god tid hvis du handler herfra - transporten går på landjorda og tar lenger tid enn fra USA. Ellers tror jeg heller ikke rockbottomgolf krever utskrift (men har jo litt mindre utvalg)

tertit

over 17 år siden

tertit

Har akkurat handlet med Edwin Watts Golf i USA, de sender med UPS og krever ingen utskrift.

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Det gikk i orden med TGW da jeg sendte en epost med en faktura. Da slapp jeg unna med å gi de navn og kortnummer, noe jeg allerede har oppgitt i bestillingen.

Har handlet fra Golfsmith tidligere, og de har heller ikke bedt om slik bekreftelse, men de hadde ikke det jeg skulle ha denne gangen. Der og fikk jeg rask levering med UPS, så de kan jeg alltids legge inn en anbefaling om de når jeg likevel er på lufta..

Wesseltoft

over 17 år siden

Wesseltoft

Jeg stusset også på dette første gang jeg handlet der. Jeg bare gikk inn på eurocard.no, rotet frem min online faktura, lagden en .pdf-fil av denne oversikten og sendte den på epost. Det fungerte greit.

pricehunter

over 17 år siden

pricehunter

Siden dere har handlet så mye hos TGW, hva koster en driver i norske kroner hvis den koster 299$ på TGW? (inkl frakt, moms, gebyr+++)

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

CREDIT CARD STATEMENT

Noe annet enn kortet som linker deg til kortet.
kontoutskrift el. utskrift fra kortinfo.

Roky Erickson

over 17 år siden

Roky Erickson

pricehunter:

299 x 6 = 1794 nok.
altså snaut 2000 avhng. av kursen

Tror det er momsfritt under 2000

veggiss

over 17 år siden

veggiss

pricehunter: rydder moren din rommet for deg enda også eller?

HM

over 17 år siden

HM

pricehunter.

Du må betale moms for både betalt beløp i USA + frakt.
Frakt ca 55 USD

Du vil få momsfaktura fra feks UPS hvis det er de som leverer til deg.

Med 400$ til driver og 55$ i frakt kommer dette deg på 3185 NOK ink moms.

HM

over 17 år siden

HM

Var ikke våken nok der.

Med 299$ så koster den deg 2500 på døra

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Rocky,
Du må nok (dessverre) regne med moms, grensen er vel 200,-
Regnestykket blir vel omtrent ca 1600 netto + ca 50 daler i frakt + moms av vare+frakt, sånn rundt regnet 2300 totalt

Xo

over 17 år siden

Xo

2388,-

Spinseeker

over 17 år siden

Spinseeker

Ekte eller fake varer?
Noen som vet hvordan man sjekker om køllene man kjøper er ekte eller ikke. Kjøpte en Nike SQ driver fra tgw.com og har vel ikke noen grun til å tro at de selge fake, men det står et klistremerke på skaftet som sier at det hele er laget og satt sammen i Kina... Mye av originalutstyret fra de mer kjente merkene er vel laget i Kina uansett, men hvordan kan man få sjekket ut dette? Jeg registrerte kølla på Nike.com, men har ikke fått noe respons.

Stian

over 17 år siden

Stian

Spinseeker : nike.com har en live hjelp der du kan chatte med en nike representant, de vil kunne sjekke opp serienummer på kølla. Rask og bra service

Gjorde det selv på ett Nike CCI sett jeg kjøpte på Ebay.

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Har gjort det samme med et Callaway sett. Fikk beskjed fra Callaway at de også kopierer serienummer. Dvs at du ikke har noen garanti på at det er ekte (værre hvis du kjøper brukt) Det jeg fikk beskjed om var at jeg måtte sende køllene til statene eller england for å få de "godkjent". Har vært i flere proshopper i norge og hørt men de kunne ikke gi meg noen garantier men at de var ganske sikre på at det er ekte. Fikk en email noen dager senere å da fortalte Callaway at serienummeret stemte med det settet men...
Var forresten i en kjent proshop i oslo som solgte samme sett. Det er kjent at serienummeret er gravert på 8 jernet. Når jeg nevnte at det IKKE var et serienummer der så ble duden sint og kundeservicen forsvant like fort som han gjorde. Rar opplevelse
Var forresten et godkjent utsalgssted av Callaway golf utstyr

b

over 17 år siden

b

Kjøp fra kjente butikker for å være trygg på at det ikke er kopi... ved kjøp på auksjon er det store muligheter for at det er noe galt dersom det ikke selges fra en kjent selger- enten at det er en kopi eller noe annet selv om det ikke alltid er sant.

Dersom soga til MS over her er sann og det finnes kopikøller i butikken også viser vel egentlig bare hvor vanskelig det kan være. Dersom det nå kan bevises at køllene er kjøpt i denne butikken og at de virkelig er kopier så kommer det i avisen ganske snart for de vil selvfølgelig bli anmeldt og straffedømt, om ikke for MS sin del så for Callaway og alle andre kunder i butikken. Dette er jo den store forskjellen mellom nettkjøp og butikkjøp at butikken må holde seg på rette siden dersom de skal være der i morgen også.... så inntil det står i avisen så vil jeg påstå at MS er på litt tynn is ved å henge ut en "butikk i Oslo".

Ved bruktkjøp bør det legges ved kvittering fra selger selv om det er enkelt å kopiere dette også...

Det er jo ikke mulig for vanlige folk å avsløre en god forfalskning uten å ha kontakt med produsenten og det er vel ikke alltid så populært å kjøpe billig i utlandet og så belaste importøren med arbeid for å sjekke om det er orginalvare man tar med seg hjem.

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Neste kjøp blir via en kjent nettbutikk. Jernene fungerer som de skal og har sammenlignet dem med flere av samme modell hvor det er gravert på samme måte på 8 jernet. Om det var kopikøller i butikken vet jeg ikke noe om. Litt sterkt å si at jeg har hengt ut en butikk, har ikke nevnt noen navn hverken på proshop eller bane. Jeg bare fortalte om hva som skjedde etter at jeg hadde snakket med Callaway etter at de sa at det skal være gravert nummer, er det ikke det så er det fake. Kan jo være at det er en feil fra leverandøren, ikke vet jeg. En ting jeg vet er at jeg ikke skal kjøpe noen golfsett fra den butiken. Som nevnt så var opplevelsen rar da jeg var der for å få mine golf køller godkjent

b

over 17 år siden

b

Nettopp det at det er en sannsynlighet for at du muligens har kjøpt ett sett med kopikøller i butikken tilsier at du bør forfølge saken slik at butikken blir hengt ut dersom den har gjort noe ulovlig. Reaksjonen tilsier jo at de har noen svin på skogen. Dette forutsatt at du virkelig har kjøpt køllene i butikken og ikke andre steder....

Mike Slicen

over 17 år siden

Mike Slicen

Jeg kjøpte køllene privat, ikke i den proshopen.
Hadde jeg gjort det så hadde jeg selvsagt fulgt opp saken. Jeg var i den butikken fordi jeg ville ha hjelp til å undersøke om mine køller var ekte, fra anbefaling av Callaway. Når jeg nevnte at graveringen ikke var å se på køllene hans og at jeg hadde snakket med Callaway ang akkurat det så ble han sur. Han sa "kanskje det er jeg som har kopi da" å så snudde han seg å gikk

For å svare på spørsmålet

over 17 år siden

For å svare på spørsmålet

Jeg handlet hos tgw og alt gikk knirkefritt. Creditcardstatment fikset kredittkortselskapet (Eurocard). Jeg ringte Eurocard og de sendte mailbekreftelse når dette var utført.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her