Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tutta storspiller igjen

@lle Fugler

over 17 år siden

@lle Fugler

Fantastisk å stå opp, for så å se at Tutta nok en gang er i toppen! Slike jenter det vil gamle Norge ha!

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Helt enig, det første jeg gjorde i morrest var å sjekke Tutta på pc'n, det er bare å smile&le, helt fantastisk!

For noen forventninger hun skaper til seg selv og andre, hææææærlig!

Og Rosenborg vant!

Rannug

over 17 år siden

Rannug

30 slag på første 9 er ikke annet enn fantastisk spilt. Håper hun holder ut hele turneringen. Tror ikke de kommer til å vinne på mer enn -15 og med denne første runden har hun store muligheter.

What?

over 17 år siden

What?

Det sykeste er nå likevel at en 11 år gammel jente hevder seg helt ok (p.t. likt med Morgan Pressel og et slag foran Catriona Matthews) blant verdensstjernene på damesiden.

Kan det være at den ekstremt erfarne 13 år gamle søsteren hennes er caddie??

Shocking

over 17 år siden

Shocking

Moro med 11-åringen. Tutta tar likevel kaka. Men hvorfor er det nesten ingen av golfsidene eller nettavisene som klarer å følge opp nå på morran?

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Og etter et par bogeyer i begynnelsen idag og T2 er hun nå tilbake i ledelse alene igjen. La oss håpe hun fortsetter med det :)

@lle Fugler

over 17 år siden

@lle Fugler

Bøyer meg i gresset for Tutta! Beholder ledelsen bl.a. takket være en eagle! Tøft selskap, ser det har vært flere som har hatt eagler!
Nydelig å se at hun stråler for tiden :)

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

To birdier på rad, og 4 slag foran Davies! Dette lukter det nok en seier av.

Må si Tutta virkelig har fått orden på spillet og huet nå.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Denne morran blir bare bedre og bedre...for en glede å logge på nett og sjekke ut Tutta`s suksess...igjen. Hun er helt fantastisk for tiden,vi har virkelig fått en stjerne...Tror og håper dette holder denne helgen også,ser ikke noen som kan stoppe henne nå i den formen hun er...

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

Hun ligger 5 slag foran nå.

Jeg skal innrømme at jeg har vært litt kritisk til Tutta tidligere. At hun virker sær og vanskelig. Men i år har hun bare strålt. Og spillet har bare blitt bedre og bedre og mere stabilt. Jeg må nå komme ut av skapet som Tutta-fan!

Golfemannen

over 17 år siden

Golfemannen

Ryktene fra Thailand sier at ovenfor publikum er hun samme drittsekken som hun alltid har vært. Mens de andre smiler og ler og skriver autografer, er Tutta mest sinna og sur.
Men hun vinner jo.....

What?

over 17 år siden

What?

Temmelig imponerende spill, ja.... 9 under i dag, og 7 slags ledelse gjør godt før siste runde.

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

Herregud for en runde! -9!!!!

Lder med 7 slag på Laura Davies. Helt fantastisk!

v

over 17 år siden

v

Hun er bare helt rå.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Jeg finner helller ikke ord...

M05

over 17 år siden

M05

Til Golfemannen,
Jeg syntes det er fantastisk hvordan noen alltid kan klare å si/skrive ting med en negativ undertone...selv i de mest positive øyeblikk!
Når store idrettskvinner/menn er i "sonen", bruker de ikke tanker og energi på oppføre seg på den ene eller andre måten.
Tiger er ikke akkurat noen solstråle han heller, når han er i de mest ekstremt gode sonene sine.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Golfemannen kjenner åpenbart Tutta godt siden han sier hun er den samme drittsekken hun alltid har vært? Eller bare referer han ubekreftede rykter? Vel, hva sier ordtaket, på seg selv kjenner man andre?

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Tutta er sheriff!

Twiggy

over 17 år siden

Twiggy

Dette er ikke en konkurranse om hvem som skriver flest autografer eller smiler mest på banen!!!!! Suzann er der ute for å spille golf å vinne. Er det så vanskelig å forstå, eller er det bare noen som alltid må komme med sure oppstøt uansett!!
jeg blir så oppgitt!

NGB G10

over 17 år siden

NGB G10

Det er alltid noen som må komme med sure oppstøt uansett. Heldigvis er det et lite mindretall :-)

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

må innrømme at jeg ble litt skeptisk når jeg sjekket i morges, gamlemor Davies var i støtet og Laura skal man ikke kimse av, hun har jo vunnet søkkevis av ganger! Kommer hjem (etter en fin runde på Tyripytten, 4 under handicap, medregnet to chipper rett i koppen:) så ser jeg at Tutta svarer med -9, er det mulig? jeg bøyer meg i støvet, tar av meg hatten og legger meg nesegrus i beundring! Bare tenk i hvilken mental styrke hun viser (og selvsagt fantastisk golf)!

blade

over 17 år siden

blade

Hva er det Tutta driver med? Jo hun skal spille best mulig golf.... Dette er jobben hennes. Hvis hun trenger en mental innstilling som for utenforstående kan virke sur og grinete, så er vel det hennes sak? Hun taper kanskje litt på det sponsor messig, men det tar hun vel igjen for ved å gjøre en close to perfect job om dagen???? Og en annen ting er jo at spillet antagelig ville blitt svekket hvis hun skulle vært "en annen" en den hun føler hun må være for å prestere.

Kutt ut pisspreiket! Tutta er en trivelig jente utenfor golfbanen, og hun lykkes i jobben. Slikt står det respekt av! Det handler om å finne den veien som fungerer for seg selv ikke for alle andre!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Det er forskjell på å være konsentrert, ekstremt fokusert og ha et intenst vinnerinstinkt (slik som Tiger og Tutta) og å være "sinna og sur" og å være en drittsekk slik som "Golfemannen" mener seg å vite at publikum i Thailand har oppfattet Tutta som.
Litt typisk at dette er man opptatt av i forhold kvinnene (som mange synes å mene helst bare skal smile og vinke flørtende til publikum), mens man beundrer Tiger grenseløst. Han fremstår også som innbitt og ikke påfellende blid inntil han har hullet ut på det siste hullet. Det er vel mer akseptert å ha en tøff vinnerinnstilling hos menn enn hos kvinner...

Go Tutta! Vær deg sjøl! Du er toppers!

Hva med Jim F.

over 17 år siden

Hva med Jim F.

går vel i klassen solstråle han heller, tror ikke jeg har sett han smile noen gang faktisk, Tiger gliser jo fra tid til annen utenfor banen ihvertfall.

;-))

over 17 år siden

;-))

Og det gjør Tutta også!!!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Om seks timer går Tutta ut i lederen med Laura Davies.
Bør vel være lett match!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

"lederballen"

St. Able Opel

over 17 år siden

St. Able Opel

Tutta er så god at hun skulle fått gå i lederballen helt alene.
Men det kan godt skje at hun får skikkelig juling af Laura Davies.
Sexy Laura er fortsatt noen hakk tøffere i hodet enn Suzann i slike dueller. 7 slag i banken burde likevel holde for Tutta.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Mer enn halvparten av forspranget oppspist etter 1/3 av veien...
Hmmm ... +1 på Tutta og -3 på Laura. Dette ser mer spennende ut enn vi kanskje hadde regnet med. Knallstart av Laura med eagle. Tror det er hennes 13. i år (Tutta har sju). Fredag både begynte hun og avsluttet med en ørn.
Tutta må snart få inn noenn birdier ellers...

Nå snur det

over 17 år siden

Nå snur det

Nå snur det
3 foran

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Bogey. Svært dårlig front nine. Så langt er det bare et par spillere av topp 40-50 som har spilt dårligere enn Tutta... Av de sju hun ledet med er fem borte halvveis.... Ser mørkt ut.

v

over 17 år siden

v

Liker ikke dette . Paula er også bare 2 slag bak nå.

St. safAble Ford

over 17 år siden

St. safAble Ford

Tøffere og tøffere.
Paula Creamer fem under på de siste fire og opp på T2, to bak Tutta...
Også Rachel Hetherington storspiller. Seks under så langt i dag....
Mens Tutta ser ut til å væe den enete i toppen som sliter. Dette skal holde hardt hvis ikke Tutta snart snur spillet....
Kan fort risikere å havne utenfor topp 3!!

M05

over 17 år siden

M05

Rolig bare rolig, dette fikser Tutta lett.
Hun gir bare sponsorene/publikum litt spenning, så de også blir fornøyde.

v

over 17 år siden

v

Må innrømme at jeg ikke er rolig i det hele tatt....

Twiggy

over 17 år siden

Twiggy

Litt skummelt å lede med så mange slag før siste runde... Lett å miste "det lille ekstra". jeg håper og tror at Suzann holder helt inn til mål, det har hun fortjent med de rundene hun har prestert i helga.
Go Suzann!!!

v

over 17 år siden

v

Leder med 2 når 3 hull gjennstår. sykt mye mer spenning enn jeg trodde det skulle bli.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Den birdien på 15. ga henne - og oss - et aldri så lite pusterom. En til og ingen bogeys, så klarer hun det!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

De åtte bak henne på lista har i snitt gått nesten fem under, så konkrurrentene har tatt sterkt innpå Suzann i dag. Håper hun holder unna!

v

over 17 år siden

v

Håper hun greier det, men her er ingenting avgjort før siste hull er spilt.

M05

over 17 år siden

M05

Bogey på begge på 16.!

M05

over 17 år siden

M05

Scorene blir litt kjappere oppdatert her:
http://www.hondalpgathailand2007.com/live/leaderboard.aspx?T=1

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Leder med ett slag før det siste hullet - hvor Laura ghadde eagle i går !!

v

over 17 år siden

v

Rettet til likt før siste hull....

Dæven

over 17 år siden

Dæven

even før 18

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Stemmer ikke mellom LPGA og Hondas egen leaderboard. ...Hva er riktig???

M05

over 17 år siden

M05

Nå må du ta fram matchplaydyret som bor i deg Tutta!

suzfan

over 17 år siden

suzfan

Totalt kaos på hondaleaderboard

Har birdie på 18 på suzann og eagle på laura og dermed likt, men da skulle etter mine begreper suzann væe en foran hvis hun ikke har bogey på 17 også

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Korrigert nå... Likt før siste hull. Ser mørkt ut nå... REdd Laura vil ha et betydelig menatlt overtak ved ev omspill dersom de står likt også etter det 18.... Tenk om hun skal misse dette med sju slags ledelse...! T.o.m. Per Haugsrud tok jo denne seieren for gitt i sine kommentarer i går....

M05

over 17 år siden

M05

Hvorfor kan vi ikke få se dette på viasat golf, så vi slipper å forholde oss til forskjellige scoreboard som viser forskjellig!!!!!!!!!!!!!!!

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Siste hullet er jo easypeasy, fikser birde der vet dere.

Jan K.

over 17 år siden

Jan K.

Til og med HAN??? Rart det gikk skeis da! Vel, nesten alle nordmenn tar seier for gitt, er det ikke slik da... ;-)

M05

over 17 år siden

M05

Det heter seg jo at "It aint over till the fat lady sings", men vi får håpe at det ikke er den feite dama som synger til slutt i dag...

suzfan

over 17 år siden

suzfan

Paula Creamer er heller ikke ute av det nå. Eagle på siste hullet vinner. Suzann har kontroll i siste ballen, men det er tydelig at putteren har slått seg vrang.
Fikk en smell i starten med Lauras eagle-birdie og halve ledelsen vekke før de kom i gang.
Tøff kjerring gamle mor.
Hadde vi sett dette på tv hadde jeg daua. Alt for spennende og bra for norsk TV. Vi vil ha mer sprint-stafett på ski - NOT

suzfan

over 17 år siden

suzfan

Creamer er ute - par på siste

v

over 17 år siden

v

Par på siste på Paula

M05

over 17 år siden

M05

Da er hun sikra 2. plass med par på siste.

Miss Cream endte på -18.

v

over 17 år siden

v

Men 2.plass er jo en sikkelig nedtur når man leder med 7 slag, håper hun skjerper seg nå..

M05

over 17 år siden

M05

Ja, hun blir helt klart misfornøyd, hvis hun ikke skulle klare å forsvare den ledelsen.

v

over 17 år siden

v

JAAAAAAAA

What?

over 17 år siden

What?

Frekt å avslutte med eagel :o)

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

YEZZZZZZZZZZZZZZZ

Gulltann

over 17 år siden

Gulltann

Eagle Suzann !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

susfan

over 17 år siden

susfan

aaaah - eaglen var det Tutta som fikk

M05

over 17 år siden

M05

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gratulerer igjen!

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Best når det gjelder. Eagle mot birdie da det så som mørkeste ut.
STERKT!!!

suzfan

over 17 år siden

suzfan

Tenk å se dette på TV

Gulltann

over 17 år siden

Gulltann

Og "bare" birdie på Laura.

v

over 17 år siden

v

Fy f... det var close......

vest

over 17 år siden

vest

å fy f... nå blei eg glad nå...

v

over 17 år siden

v

Skjønner ikke at ikke viasat golf sender LPGA når Tutta spiller slik som hun gjør for tiden.

M05

over 17 år siden

M05

Hun er faen meg helt fantastisk den jenta!

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

Fy faen så rått. Dette kaller man skikkelig killerinstinkt!

Gratulerer!

v

over 17 år siden

v

Gleder meg til å lese intervjuet med henne etter dette.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Tenk å gjøre det så spennende for oss da....men sinnsykt imponerende å dra det i land på den måte..grattis Tutta...du er norges desidert beste kvinnelige idrettsutøver for tiden...og akkurat nå kanskje best i verden på kvinnesiden

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Morsomt og ikke minst imponerende (jevnt) av 11-åringen Ariya Jutanugarn med 75-74-74-74. Ikke verst resultat av en 11-årig LPGA debutant!

YngveB

over 17 år siden

YngveB

Vannvittig bra.

Hva med en samlemail til Viasat? Mere LPGA på TVen.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Forstår ikke at noen kan mene at det er viktigere og mer spennende å se på damer enn en reprise av PGA fra i går (SportN)? Opplagt langt større interesse for en reprise av de nest-beste PGA-spillerne enn de beste damene. Selvsagt. For ikke å snakke omi en 14 dager gammel Scanplan-turnering på Viasat Golf. Opplagt langt viktigere og mer spennende enn å se på damer ...

Golfemannen

over 17 år siden

Golfemannen

Tutta er en sur,egoistisk grinebiter. Synd at ikke Laura vant, Dessuten er damegolf skikkelig rævva.

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

Golfemannen:
På andre kjenner man seg selv!

v

over 17 år siden

v

Jeg synes synd på deg Golfmannen, som ikke kan glede seg over prestasjonene til Suzann. Hun har nå vunnet 3 av 4 turneringer i oktober,

Luring

over 17 år siden

Luring

Forstår du ikke er så rask i oppfattelsen, A.E.F. Veldig små barn, liker ofte også reprisene best.

Jan K.

over 17 år siden

Jan K.

..og noen forstår ikke at Golfemannen er en tøysegutt som liker å provosere litt... Tror nok ikke det er så alvorlig ment som det er skrevet.

St. Able Opel

over 17 år siden

St. Able Opel

Puuuh, som jeg skrev i natt fryktet jeg det verste. Tutta er ikke mentalt stabil nok enda, og hadde allerede sølt bort seieren. Heldigvis kom det en eagle på siste hullet, men den var nok ikke programmert inn på forhånd.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

Nei... Tre av fire seire i oktober og det å sette en eagleputt på det 18. når det gjelder som mest, tyder absolutt på at hun er mentalt ustabil.
Og eagle'n den "kom jo bare" helt av seg sjøl....
For øvrig tror jeg alle svært gjerne vil lære hvordan man skal programmere inn slag og resultat på forhånd....

@lle Fugler

over 17 år siden

@lle Fugler

Fantastisk! Suzanne er jo bare....... fenomenal! Det er underholdning i tillegg til til stor idrett! GRATULERER IGJEN!

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Når man avslutter med den type fugl som man trenger for å vinne, så vitner det ikke akkurat om mangel på mental stabilitet, nei.
Fra det lille jeg så på sportsrevyen i kveld, så virker det som om det var putteren som slo seg vrang i dag. I går gikk jo nesten alt i.

Stian

over 17 år siden

Stian

Har tatt videocapture fra golf news som viser Tuttas eagleputt på 18. i Honda LPGA.

Golf Channel diskuterer også om hvorvidt Tutta har en tøffere fistpump enn Tiger.

Kult at de lager en liten kobling mellom Tutta og Tiger :)

Anyways : http://www.youtube.com/watch?v=lK8UCWGcFfw

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Den var rå! Ville ikke blitt truffet av den på haka nei :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her