Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Innspill til US Open

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Klokka er nå 0500 og jetlagget gjør at jeg får oppleve dette klokkeslett jeg ikke en gang visste eksistertet. Om et par timer setter jeg meg i en taxi og drart til Torrey Pines i håp om at de slipper meg ut.

Det ville vært bra og fått en innspillsrunde før US Open til neste år.

Gleeeeeder seeeeeg!

Bamse

over 17 år siden

Bamse

Da sier jeg bare TVI-TVI!! Og for egen del: Død over Langøre!!

Megamann

over 17 år siden

Megamann

Hva med SMS? chattere!!!

Bob

over 17 år siden

Bob

Megamann må forstå at det Fjosokken gjør her er å tirre alle lesere sin misunnelse med viten og vilje og med litt skadefryd som krem på toppen.

God tur......

Megamnna

over 17 år siden

Megamnna

Legg deg med suttekluten din ##¤"¤!""#"#!

Megamann

over 17 år siden

Megamann

Dere er så smarte :)

Fjosok: Jeg vil også! Hvorfor tok du meg ikke med?

Nye Gunnar Bull GT

over 17 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Få høre da Fjosok! Hvordan var det å spille Torrey Pines? Knuste du banen?

(.)(.)

over 17 år siden

(.)(.)

Hah, han har ikke kommet inn ennå! Han skal jo på død og liv spille "voksen"-golf, (slag, og hulle ut på hvert hull...), så det kan ta tid da ja, så skeiv som han er!(.)(.)

Schmoo

over 17 år siden

Schmoo

Forresten Gunnar Bull(shit),
det er en som er nesten like gammel som deg på Golfsiden nå.
han heter Sigbjørn og er 51 år.

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Hehe. Jeg vet ikke hva som er å foretrekke:

a) En 48 år gammel sprek kropp som bare blir bedre og bedre, eller:
b) en 30 år gammel haug med bein og slintrer som i følge evolusjonsteorien allerede har overlevd seg selv...

Schmoo

over 17 år siden

Schmoo

*kremt*....
jeg liker ikke å bli kalt "30 år gammel haug med bein og slintrer".
det er viktig for meg å få frem et poeng her nå. jeg er nemlig 29!!
og mine bein og slintrer har vesentlige mengder flesk på seg.... hvis jeg legger vesentlige mengder flesk på de.....

kniz...

Megamann

over 17 år siden

Megamann

"En 49 år gammel sprek kropp..."

Vel du sier det jo selv. GAMMEL. Og det stemmer :) Men sprek er du jo da. Da står det verre til med Camping-Yngve og Gulan ...

Camping-Yngve

over 17 år siden

Camping-Yngve

Altså, jeg er sprek som en fole.
går an å være i form selv om formene er litt tydelige vel....

;)

Gunnar Bull er bare gammel.... s

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Jeg er 48 år og i live. Hvis dere slutter å spise Stratos[TM] så blir dere også like gammel og kanskje enda eldre før hjertet deres ikke gidder mer. Forskjellen på dere og meg er at jeg har kommet lenger enn dere. Dessverre tror jeg ikke dere skjønner dette før dere har blitt voksne.

Camping-Yngve, det var en som spurte meg hvorfor du også går under tilnavnet "Primus Motor". Forklaringen kommer her:
Primus henviser til ditt patetiske camping-liv.
Motor henviser til den usannsynlig lille motoren i Kiaboksen din.
Og Primus Motor ER du jo faktisk som formann i landsforeningen for løgnere.

Fjosok

over 17 år siden

Fjosok

Joda jeg fikk spille Torrey Pines (South Course) som skal ha US Open neste år. Ikke noe problem å komme ut uten å ha booket på forhånd, til tross for at 70% av starttidene er forbeholdt innbyggere av San Diego, samt at nord-sløyfen er under utbedring og har provisoriske greener.

Det første jeg gjør er å gå til check-in bua for å høre om jeg kan komme ut, en mildt sagt lite service-innstilt gubbe mumler at han skal si fra når det blir plass.

Så da står jeg der da, og etter hvert roper han opp noe som kan minne om navnet mitt. Jeg betaler mine 145 dollar og han sier at jeg skal ut i neste ball. Det er så vidt han orker å svare at jeg kan leie tralle i proshopen. De i proshopen orker også så vidt å si hvor tralla står, før jeg går til starteren som ber meg gjøre meg klar.

Jeg er satt opp med to canadiere (veldig hyggelige folk) som gjør at jeg glemmer den elendige mottagelsen jeg har fått av betjeningen.

Det er duskregn når vi starter, dette letter opp til sol og fint vær. Fairwayene er greie (de var bedre på Nøtterøy da jeg spilte der 12. oktober) greenene var av god Miklagardstandard og roughen var sånn at man fant igjen ballen.

Det som imponerte mest var i uprioritert rekkefølge:
-Nærspillet, bunkringen rundt greenene og mulighet for strategiske pinneplasseringer. Inngangen til greenene er trang og linjevalg fra tee er viktig

-De fantastiske omgivelsene og hvordan de er tatt inn i spillet, spesielt på hull 3 og 4. Er du litt for mye til venstre på innspillet på hull 4 så havner du på stranda 100 meter rett under deg, og alt for mye til venstre så er du i Stillehavet. På hull 12 så slår man inn på en green hvor det ser ut som at hvis man er litt for lang så går man rett i havet.

- Store trær som hver for seg ville gjort et norsk hull til et signatur-hull. Er man skjev må man rundt, under eller over.

- Par tre-hullene var meget fine (men de er finere på Holtsmark)

- Opplevelsen av å spille en bane som man kjenner så godt fra TV og dataspill.

Det som imponerte minst:

- Spilleflaten. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få bedre fairwayer i Norge i oktober, enn i San Diego.

- Bunkring i fairway. Bunkerne ligger på yttersiden av fairway og plukker opp det som er skjevt. Greit nok, men jeg savner litt at bunkerne er med å forme hullene. I tillegg er de ikke veldig mye straff. Jeg var nær ved å gå inn på to på hull 18 til tross for at jeg lå i siste bunkertunge.

- Betjeningen.

Oppsummert, en bane det er morsomt å ha spilt. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til å varme opp osv. for å kunne ha levert litt bedre golf. Med en kvadruppel på 17 og to doble endte jeg opp på 83 slag fra hvit (norsk gul). Det burde være greit å spille 75-77 slik den er satt opp nå.

Hull 18 virker mer fryktinngytende på tv, men nå skal det sies at det med høyere rough, smalere fairway, 150 000 tilskuere og 8 millioner i premie ville ha fortonet seg litt annerledes hvis man måtte inn på to (fra backtee). Jeg klarte nok ikke å kvale med min runde i går, og må nok ta til takke med Torrey Pines på "Tiger Woods" på xbox.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Grattis med i det hele tatt å få spille banen Simen.
håper du glemmer det kjipe og tar med deg det som var bra.... :)

til deg NGB SX BR TT XR3i,
du er barnsligere enn meg..... samme hva du sier ganger hundre ...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her