Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

9 - hulls-bane.

green

over 17 år siden

green

Har de tre, fire siste dager spilt på Kvinesdals nye P&p bane. Det er en veldig morsom micke mus bane. Alle hull, er kun par tre hull, med lengde mellom under femit, og til under hundre meter.

Syntes dere at det skulle være mulig for kortslående meg, å kunne skrive meg ned i HCP på denne banen??

I går brukte jeg følgende slag: fra tee 1: Birdie. 2 par. 3 par 4 bogey. 4 birdie. 5 par. 6 par 7. par 8 bogey og 9 birdie.

Dette er noe jeg kun kan drømme om i mine villeste fantasier, på en vanlig golfbane, men likevel kan jeg skrive meg ned i HCP? (har ikke sjekket, kan dette være feil, grunnet min sedvanlige sløvhet ang. å innhente fakta??).

Gutter og jenter, som har strevet hardt for å få et lavt HCP, syntes dere der er rettferdig at jeg kan oppnå et like lavt HCP som dere, på denne banen?

House

over 17 år siden

House

rettferdig og rettferdig...

HCP er jo IKKE en konkurranse der en konkurrerer med andre om å ha lavest HCP! Det er mest som en personlig ting som en har for å motivere en selv å score bedre og bedre.

Så jeg synes "rettferdig" blir litt å bruke sterke ord. =)

Jeg blir jo ikke lei meg hvis en annen spiller har lavere handicap enn meg selv om jeg kanskje synes at han virker dårligere enn meg. Det er jo opp til hver og en.

Link

over 17 år siden

Link

Burde ikke slope på banen ta seg av "urettferdigheten"?

What?

over 17 år siden

What?

Green,

Du kan ikke skrive deg ned i handicap (så sant ikke reglene er endret veldig nylig). En bane skal være minst 2745 meter lang over 18 hull for å være handicaptellende. Og med ingen hull over 100 meter kan jo ikke denne banen være over 1800 meter.

Men er ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet ditt. Mener du at banen er tellende og du syns det er feil at du skal skrive det ned, eller spør du om banen BØR være handicaptellende?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Banen må være slopet for å være handicaptellende. Det er krav om minst et par 4 hull på en 6/9 hulls bane + den lengden What foreskriver mener jeg.

Passauf

over 17 år siden

Passauf

Hva med Grorud? Ingen paros quatro!

What?

over 17 år siden

What?

Du trenger ikke par 4, men lengden må være der i tillegg til den del andre ting, som feks størrelse på greener (200 kvm i snitt eller noe tilnærmet).

TK

over 17 år siden

TK

Minst ett fullt utsalg (=230 meter eller no for herre) er også et krav. Derfor har Grorud et laangt par tre hull.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Aha, derfor Grorud har det lange par 3 hullet ja. Ikke lett å treffe green der!

What?

over 17 år siden

What?

Bare for å oppklare: det skal være minimum to med fullt utslag, men siden Grorud er en 9-hullsbane holder det med ett hull.

Smilende Sam

over 17 år siden

Smilende Sam

For min del kan alle som vil skrive seg ned når og hvor de vil - helt til de når et nivå som gjør at de tar plasser frra andre i turneringer.....

green

over 17 år siden

green

Beklager mitt dårlig formulerte spørsmål, men jeg har lest tidligere på debattforumet at 9-hulls baner kan brukes til å skrive seg ned i HCP.

Imidlertid ble det nesten umulig for meg, å forstå at denne mini banen skulle kunne være egnet til dette. Derfor spurte jeg dere, da mange vet mye.

Tror jeg har fått fullgodt svar, fordi banen neppe kan være stort over 1 km.

Ellers forstår jeg godt, at det blir reagert på at jeg brukte et så tåpelig ord som "rettferdig", fordi det neppe er noen som henger seg for mye opp i andres HCP. (jåle HCP:-)

Tusen Takk for svar alle sammen :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her