Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Halmstad - baner å spille

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Noen som tips ift baner som bør spilles ei langhelg i/rundt Halmstad? (i tilfelle været tilsier å kjøre noen mil lenger enn Gøteborg)

GolfDude

over 17 år siden

GolfDude

Halmstad har jo årets Solhiem Cup bane, den er vel blant de bedre i Sverige, om ikke den beste. Koster mindre å spille en Mikla til og med. 600.-

Yorkie

over 17 år siden

Yorkie

Gamla banan i Båstad er meget bra, Halmstad Norra er jo ett must, men sødra banan er også meget bra. Spilte med en lokal fyr på Halmstad som anbefalte Bäckavattnets GK, men har altså ikke spilt den selv (valgte å kjøre til Jönköping og spilte Sand istedet (og den kan virkelig!!! anbefales)

MCS

over 17 år siden

MCS

Spilte Halmstad Norra banen rett etter Solheim Cup. Banen og greenene var bra.

Sødra banen så ut som den hadde mye ødelagt gress etter telt for publikum under Solheim Cup.

Tar du en tur litt lenger sør også vil jeg anbefale Barsebäck Masters Course. Banen er vesentlig bedre en Halmstad sin Norra bane

snappy

over 17 år siden

snappy

Skal du til Gøteborg må du spille Hills GC. Bra bane... Faktisk sykt bra bane... Noe du aldri har sett i Norge. Det samme gjelder Sand GC.

Norra er veldig bra.. Kan ikke sammenlignes med Hills, men begge er i toppen i to forskjellige kategorier.

Sødra er også veldig bra.. Har du over hcp 15 får du nok vel så mye ut av å spille denne. Kvaliteten er så og si den samme som Norra. Litt midre greener kanskje på noen av hullene, men ikke så mye vann, litt kortere hull, rett og slett litt enklere hele veien...

Go tur

good old sam

over 17 år siden

good old sam

Norra Banan i Halmstad er Sveriges beste golfbane, i følge Golf World. Min personlige mening er at denne banen har "alt" av utfordringer. Södra Banan er også storartet, men kortere og smalere. Gode jernslag belønnes på denne banen. Barsebäcks ulike baner er også av topp kvalitet. Begge disse klubbene tar seg solid betalt av gjestende greenfee-spillere. I Halmstad-området er Holms et flott og rimeligere alternativ til Halmstad GK. Nær Barsebäck er alle Skånes baner innen rekkevidde. Jeg er også enig med Yorkie i at Gamla Banan i Båstad holder høy klasse. Ser at han er Holtsmark-medlem. Spilte der i går, en ren nytelse. Praktfull bane!

Søta bror

over 17 år siden

Søta bror

Tylösand (halmtad GK) må være helt fantastisk nå som Solheim Cup har vært der. Har pleid å spille 2-3 runder der hver vår/høst og anbefaler både norra og sødra, selvom norra helt klart er best.

Holms nevnes også i tråden og den er også fin, men litt mer innenlandsbane som fort kan bli våt ved mye regn.

Tidlig og sent på sesongen må jeg allikevel si at Ringenäs er den banen jeg har vært mest imponert av. 3 sløyfer (rød,blå og gul) som gir virkelig variert golf. denne ligger bare en kanondriv (i høststorm) fra Halmstad GK.

Barsebäck er også en selvfølge..

God tur.. skulle ønske det var meg...Stolt nybakt far.

lp

over 17 år siden

lp

Holms GK, noe km nord for Halmstad...

HM

over 17 år siden

HM

Varberg Vestre 10 mil syd om Gøteborg.
Falkenberg 10 mil nord om Halmstad.
Begge er kanonbaner

Helge

over 17 år siden

Helge

Spilte Barseback og Halmstad Norra denne helga. Fantastiske baner begge to, men jeg holder en knapp på Barseback som den beste. Det å gå langs Øresund på hullene 8 - 11 var utrolig. Heldigvis blåste det ikke denne helga :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her