Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken Nike driver

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Hei!
Tenkte å kjøpe meg en Nike driver på TGW i dag, siste dag av salget.

Kan noen gi en enkel forklaring av forskjellene på:

NIKE Mens SasQuatch Sumo 460 Drivers*

NIKE Mens SasQuatch Tour 460 Ti Drivers

NIKE Mens SasQuatch 460 Ti Drivers

alle 3 koster 180 dollar

Jeg tenkte mest på:
* RH NIKE SASQUATCH SUMO 9.5 PROFORCE V265 Reg

Er nokså fersk, men får det ganske bra til med forskjellige drivere. Forsto det slik at Proforce skaftet kunne hjelpe med å få lavere ballbane.

Takker for råd!

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Ingen som kan hjelpe?

Flanelsknut

over 17 år siden

Flanelsknut

Snarere har jeg et spørsmål til deg.
du sier du er fersk, og så vil du ha lavere ballbane med hjelp av skaft i driveren din.
et skaft som gir lavere ballbane må nødvendigvis (eller?) også gjøre det mer kritisk å få god treff.
er det kanskje svingen som må justeres og tilpasses et skaft og et hode på 10,5 eller kanskje til og med 11,5 grader?

hvilket hcp har du, hvor langt slår du, slår du rett, og hvor mange prosent av drivene slår du rett?

jeg tror en pro er rette tingen, for det er for lite informasjon i forespørselen din til at noen kan gi deg et svar som blir korrekt.

Antinike

over 17 år siden

Antinike

Nike sine drivere er ikke lettspilte, har prøvd en sasquash Sumo 10,5 Regular, og den var IKKE lettspilt. Selv har jeg 15 i hcp, og har god snert i svingen. Du sier du er fersk, og da er ikke Nike køllen for deg. Kjøp heller en callaway eller Cleveland. De er lettspilte.

Maverick

over 17 år siden

Maverick

SQ 460 Ti er vel den "opprinnelige". Så kom Sumo med større MOI - mao mer tilgivende. Tour-modellen er litt høyere og ikke like bred som de andre. Ikke like tilgivende, men gir gode spillere mulighet til å forme slagene bedre.

Når det kommer til skaft er det umulig for oss på nettforumet å si hva som passer til deg. V2-skaftet gir en middels høy ballbane.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Takk skal dere ha. Jeg trodde kanskje loft hadde mye å bety for høyden, men etter å ha lest litt forstår jeg at det ikke plent er det det går i.

TGW har Cleveland HiBore til 150 dollar, men hvilket skaft skal jeg da velge? Det er på dette jeg er grønn.
http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=7118

Når jeg ikke anspenner meg går drivene rett og opp mot 200 meter. Jeg har brukt Callaway BigBertha 460, 11, reg og Callaway X460 Tour, 9(9,5), stiff, og synes det går nokså likt.
Når jeg ikke klarer å slappe av slicer jeg ganske mye.

Er fortsatt på GK, men mest pga at ingen kort er levert inn enda

Antinike

over 17 år siden

Antinike

Selv spiller jeg med Cleveland hibore, og den har jeg standard skaft på (hibore silver) det er jeg meget fornøyd med. Spiller med Aldila NV 65 på min 3wood.. det og funker. Men har desverre ingen argument for hvorfor akkurat de... Men uansett, cleveland hibore er en fantastisk drive, snittet mitt ligger på 240m

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Er det HiBore eller HiBore XL du har da?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Joda, loft har mye å si for lengden, men dersom du prøver 3 like drivere med samme skaft og forskjellig loft, så vil du antakelig også se at du slår langt rettere med en høyt loftet driver.

(hvis vi da snakker om moderne drivere med tilgivende design selvsagt)

Jeg ville uten tvil valgt enten:

1. Taylormade Burner, 11,5grader og regulær
2. Cobra huskerikkehvamodellenhetmendenmestlettspiltedriverihistorien med 11,5 grader og regulær.

foretrekker Burner fremfor Cobra, da Burner går litt lengre etter min mening, i tillegg til at du slipper Tinnitus, som du får av Cobra.

Antinike

over 17 år siden

Antinike

Toffee:
Vanlig Hibore 10,5 grader

tilskuer

over 17 år siden

tilskuer

King Cobra Speed LD M(medium svinghastighet) er nok den Cobra-driveren du tenker på Yngve. Fikk prøve noen slag på rangen hos en som hadde kjøpt den. Jeg tror nesten det er umulig å slice med denne driveren, ihvertfall klarte ikke jeg det.
Har også prøvd ett slag med en Callaway X460 11 grader. Gikk snorrett midt i fairway, men dette kunne jo vært et lykketreff da.
Men det er jo veldig mange bra lettspilte drivere på markedet nå, og det blir nesten bare et spørsmål om hva som faller i smak. Noen vil jo ha en solid lyd også.

Fra sidelinjen

over 17 år siden

Fra sidelinjen

Det jeg har tested av TM Burner virker ikke for meg i det hele tatt, jeg slo både kortere og mer upresist enn med f.eks. R7 quad tp og et par andre jeg ikke ramser opp i farten.

Poenget mitt er ikke å si at Burner dermed er en dårlig kølle, MEN jeg vil gi et råd om å ikke kjøpe noe som noen andre synes er bra, kun ut fra det kriteriet, for det er ikke sikkert det passer for deg i det hele tatt.

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Rockbottomgolf:

CLEVELAND GOLF- HiBORE
Options = 10.5° Driver- Regular

ADAMS GOLF- RPM LP LOW
Options = 19° #5 NEUTRAL- Regular

kjøpt og betalt, så får vi se

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Nå skal det sies at jeg har ingen av de to ovennevnte, men når jeg prøver å sette meg inn i en nybegynners situasjon så ville jeg ikke engang for betaling anbefalt noen å teste en TP driver.

en annen ting er at hvis du slår mer upresist med Burner enn med Quad TP, så har du kanskje en issue eller to selv også... hehehehe....

neida, jeg er forsåvidt enig. vanskelig å anbefale noe som helst til noen over nettet, men det blir subjektivt, og da får det bare bli det.

Fra sidelinjen

over 17 år siden

Fra sidelinjen

Yngve, det var ikke meningen å anbefale en nybegynner å teste/kjøpe TP utstyr, men heller få frem at det kan være til dels store forskjeller på en og samme kølle ut fra hvordan den er satt opp.

Jeg skal også si at jeg ikke slo perfekte slag med TP-en heller, men jeg synes likevel den føltes bedre enn Burneren, og i dette tilfellet slo jeg flere bedre slag med TP-en. Så for min del har jeg hvertfall trukket konklusjonen at en feil spekket "tilgivende" kølle kan gi dårligere resultat enn en riktig spekket "vanskelig" kølle, så jeg skal hvertfall være nøye med å få min neste driver tilpasset.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

helt enig med deg der ja....

Toffee

over 17 år siden

Toffee

Da er det nye utstyret testet for første gang, og jeg vil takke Antinike for HiBORE tipset - det var gode greier.

Og Adams Golf fairway wooden som jeg valgte litt på måfå var helt fantastisk for meg.

Runden ble noe amputert i dag pga en bil som måtte hentes av NAF.........så jeg gleder meg til noen skikkelige runder.

Takk for alle tips og diskusjon

green

over 17 år siden

green

Bør jeg kjøpe en driver for å få mer lengde? Bruker nå en 3`wood.

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Ja, det bør du. Jeg har hatt en driver i 1 måned nå, og jeg har lagt på mange meter på utslagene mine. Selvfølgelig må du beherske å slå med en driver, viss ikke er 3wood best. Men dette er en treningssak, som du sikkert takler fint:=)

green

over 17 år siden

green

Takk Eirik :-)

green

over 17 år siden

green

Prøvde en Olyo med 10,5 grader. Jeg fikk ikke noen høyde på den og heller ikke mer lengde en med 3`er wooden.

Kan det være en annen driver som passer bedre?

Til opplysning, Jeg slår ikke langt (ca 150-180m) og har høyt HCP

Eirik

over 17 år siden

Eirik

Har prøvd en del Callawaydrivere, de er iallefall lette å få opp i luften, kanskje det er tingen?

driver vs 3 w

over 17 år siden

driver vs 3 w

green ...gå for driver .. alle nyere tester viser at dagens drivere er enklere å slå med en 3 w ......sliter du med driver så kan man jo bare gripe ned lit ...eller :).

green

over 17 år siden

green

Skal prøve en Callawaydriver, antar lengden blir lengre enn med 3`en Wooden :-)

Takker også for tipset om å gripe lengre ned, om den blir for vanskelig å håndtere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her