Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gps Golf

Lars

over 21 år siden

Lars

Jeg har en hp iPAQ 5550 med gps og IntellieGolf prog. Jeg klarer ikke å få den til å virke(Klarer ikke å motta GPS signaler i intelliegolf prog). Er det noen som har en løsning på dette? Hjelp.

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Lars,

I hope it never ever works....they don't belong on a golf course :.)

Brian

Proffen

over 21 år siden

Proffen

Hei Brian! Tror bare du og R & A må innse at datateknologien er kommet for å bli også i golfverdenen...

Kanskje det er tillatt med digitale lengdeanvisere også på profftourene om noen år? Caddien kan bli en saga blott!

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

.....og så vil vi få en robot til å slå slagene slik at vi kan ligge hjemme og styre den via internett....

Zyber

over 21 år siden

Zyber

Trenger ikke golfbaner, alt skjer på datamaskinen...........

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Proffen, lite bra "nick" med slike uttalelser... Hvis du tror at lengdeanvisning er årsaken til at man har med caddie så er du alt annet enn proff.

Proffen

over 21 år siden

Proffen

I dårlig humør for tiden Runar? ;) Du har helt rett. Jeg er en ren amatør da det gjelder mitt eget spill. Men måtte du avsløre meg da...

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Neida... jeg er happy, takk for omtanken. Er du kanskje en liten komiker.... ?? ;-)

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Neida... jeg er happy, takk for omtanken. Er du kanskje en liten komiker.... ?? ;-)

Jeg tolket nemlig innlegget ditt bokstavlig.... beklager i såfall hvis jeg tolket det feil....

Inge Sandvik

over 21 år siden

Inge Sandvik

Synd å høre at det ikke fungerer, men du burde heller bruke noe som er lagd for å gjøre golf mer effektivt, nemlig Golflogix.

Det er bare synd at enheten foreløpig er ikke mulig å få kjøpt. Det er en løsning som det er opp til hver enkel bane å bestemme om de skal tilby i deres totale tjeneste tilbud. Forøvrig noe som over 60 av de beste banene i Europa har gjort i løpet av de siste året.

De som har prøvd Golflogix, forstår at det er ikke en duppe ditt, men et brukervennlig verktøy som fungerer til det den skal, nemlig å gi distanse raskt og effektivt, slik at man kan spare både tid og usikkerhet.

Dagens snik reklame - kunne ikke dy meg :)

Forøvrig all respekt til alle PDA eiere! De som eg kjenner er noen kløppere på tastaturet og det er ikke dem som får spillet på banene til å gå sakte!

Det er heller alle de som tror de er på "hyggetur" alene på banen. På tide å se seg litt rundt og ha "litt" forståelse av hvor en er og hvilket ansvar den enkelte har for sine golfvenner som står og stanger bak.

Det handler om å gi og ta som alt annet i livet. Man kan ikke med sine fulle fem forvente at andre skal godta at en bruker over fem timer på en runde! Da må man stikke noe annet en golfkøllen i bakken...!

Inge

over 21 år siden

Inge

Brian,

You should join that guy on the TV commercial that try to sell fish with bone and skin! The same guy that also hates mobile phones :)

No offence, but you shold not be so afraid of new things. Evolution makes the world go round.... Not all new things are better than the old, but you should at least not comment on things you clearly not have tried!

GPS is not dangerous for the golf. You will experience this yourself when you try it. I will promise you!

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Inge,

Do you know what i qualified as in the Army?

GPS Surveyor, I was one of the first to use GPS in Norway when I worked for Veidekke ASA in 1994. I have used GPS on golf courses...especially when measuring it!!

GPS was my main occupation! Did you know that one of the first times GPS was really used was in the first Gulf war, I had responsibility for checking the equipment and then sending it out to the Gulf.

I just think golf is more enjoyable without perfect measurements. I love playing in the wind and I love playing on old golf courses that don't have to many 'hjelpemidler'!

I feel golf is evolving too quickly at the moment, I feel that the equipment is making golf courses way too easy and many of the old classics such as The Old Course will soon be a pitch and a putt for the good players.

Golf is traditional and so am I. Maybe I am too old fashioned!

Brian

Bobby Peru

over 21 år siden

Bobby Peru

Brian,

Jeg er delvis enig med deg - er ikke helt komfortabel med en fremtid med datamaskiner (f.eks. i golfbilene) som forteller deg nøyaktig avstand til pinnen, gir deg anbefaling på hvilket kølle du bør bruke, hvilken type slag du bør slå, og hvilken spillstrategi du bør ha, basert på (din egen) statistikk, på værforhold, på konkurrentenes situasjonen osv. Ikke minst i forhold til putting (greit med en maksin som viser deg linje og fart - en maksin som *ikke* tar feil)... Kanskje tom. en slags telemetri tilsvarende det F1 sirkuset hadde før - dvs. et system som registrer hele svingen din, og som anbefaler evt. justeringer. Dette er jo faktisk mulig idag (i alle fall det meste). Det eneste som gjenstår er jo 'bare' å slå slaget.

Dagens krav til banedesign tar høyde for at spillerne slår lengre, og det er vanlig å oppgradere gamle arenaer i andre sporter (hopp, fotball) , og man kan jo gjøre endringer i gamle ærverdige baner som ikke tar fra dem en auraen? Her er det du som er eksperten, men jeg regner med at man gjøre mye med ruffen som straffer lange unøyaktige driver? I alle fall virket det som mange slet under the Open ifjor ... ;-)

Fooore

over 21 år siden

Fooore

Så lenge man har et ok system ift merking på 50, 100 og 150m, til senter green er slik jeg ser det alt greit, da trenger man ikke duppeditter i lassevis.

Generelt har vel de fleste baner grei merking, kjøp en baneguide til NOK 30 i tillegg, og bruk den.

Synes jeg.

Men merking&baneguider er selvsagt ikke optimale rundtom.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her