Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Frustrasjonen er et faktum

Katja

over 17 år siden

Katja

Deilig høstvær med 3-7 grader om natten og opptil 15 i solen på dagtid og så skal altså den første banen (Grønmo) allerede stenge på søndag. Det har blitt sagt at den må stenge om det skal være en bane å spille på til våren. Jeg får alltid mange spørsmål når noen sier det.

Svarene man får ved å spørre direkte er jo det vanlige bla bla bla, banen blir ødelagt hvis vi ikke stenger nå.

Ingen baner her på østlandet stenges så tidlig meg bekjent, og hva sier da alle andre greenkeepere til sine medlemmer?

Flere har jo sagt at de holder oppe til snøen kommer og Miklagard holder åpent selv ved nattefrost, men venter bare litt på morgenen til det har blitt litt varmere. Er andre greenkeepere så mye dyktigere enn de på Grønmo, som kan holde banen i en sånn stand at de kan opprettholde en full sesong?

Eller er det helt andre grunner som lurer i busken? Er det økomnomi som ligger bak, men det e rjo også rart, Grønmo har jo solgt alle aksjene så økonomien skulle være bra. Det er jo målet med fullt salg av aksjer som ligger til grunn for å bygge en bane, så det burde jo ikek være økonomi som er grunnen.

Overhørte forresten en morsom kommentar fra en annsatt på Grønmo forleden, han sa, "er så drittlei golfere". Hehe ja det er vel mer som ligger bak stanging enn som så.

Nå kommer jo sikkert noen som sier at vi kan spille andre steder, men hvorfor er det egentlig mulig? Hvorfor er alle andre baner åpne?

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Må si jeg synes synd på Grønmomedlemmer nå for tiden.
Det er ikke akkurat i tiden å stenge tidlig om dagen, trenger ikke Grønmo ekstra greenfee-inntekter kanskje?
Sesongene er da blitt lengre de senere år, i hvertfall er klimaet mildere utover høsten enn tidligere.
Forstår bner som blir fuktige, men godt drenerte områder som Grønmo?

Nei, skaff en ny avtale med banemannskapene som ikke har stopp på en bestemt dato om det er mulig sier jeg, evt. kunne grunneier tatt jobben selv. (Kanskje eieren som er lei av golf?)

Katja

over 17 år siden

Katja

Det er vel Oslo Kommune som er grunneier om jeg ikke tar helt feil.

GG

over 17 år siden

GG

Spilte Grønmo i dag og forholdene var helt fantastiske. Greenee var bortimot like raske som på en gjennomsnitts sommerdag. Fairway fine og ingen problemer med våte partier. Det meldes fint vær de nærmeste dagene.

Tror ikke det er mange baner i Norge som har så gode forhold som Grønmo nå.

I hele morgen og mesteparten av søndag er banen stengt pga turnering. Det ble årets siste grønmorunde for mitt vedkommende.

Grønmo gir seg på topp.

HenrikFan

over 17 år siden

HenrikFan

Utrolig!!
Fantastisk og bra at Grønmo er i godt hold, men kommunen må gjøre noe med golf-interessen, evt selge eierskapet til noen som er interessert i å tjene penger utover høsten.
Kommuner skal jo gå i null for svingende.....
Jeg trodde driften av den gamle søppeldynga var solgt for lenge siden????

Utroliiiig!!!

Flere

over 17 år siden

Flere

Det er flere baner i svært god stand. Denne uka spilte jeg Nes og Kongsvinger. Ta en tur de er i meeeeeget bra stand.
Er det ikke hærlig. I dag er det 5.okt. og vi har minst ei uke til med like gode forhold.

Felic

over 17 år siden

Felic

Jeg jobber på en golfbane som stenger neste søndag, uansett vær.
Vi kan ikke holde åpent for de utrolig få som spiller i ukedagene, men vurderer å åpne til helgen igjen.
For at spillerene skal få forventet service kreves det at proshop,resepsjon,startbod og kafe er åpen. Dette kreves mange mann i arbeid. Litt kjipt når det har vært null i omsetning nesten i en måned. I tillegg må banen holde en viss standard.
Golfspillere er lei nå. Golf i oktober er stort sett ikke gøy i Norge uansett.
Vår løsning er å åpne med vintergreener et par dager etter vanlig stenging. Da blir ekstrementusiastene hvertfall nesten fornøyd.

Katja

over 17 år siden

Katja

Hvem bryr seg om restauranten er åpen? Det som teller er at greenkeeperne kan klippe og at man kan ringe inn for å booke tid. Resten av servicetilbudet tror jeg ingen vil mase om så lenge banen er åpen for spill. Og vintergreener når det er så mildt og godt vær? Det er jo ikke vinter..
Så en golfbane skal kun være åpen når det er fortjeneste å hente for proshop og restaurant? Merkelig holdning.

Steng både proshop og restaurant, hvem bryr seg egentlig..

(.)(.)

over 17 år siden

(.)(.)

@felic, jeg vet ikke hvor du "jobber", men det må være langt unna der jeg spiller til vanlig.
Denne uka har det vært mange spiller ute hver dag, og i morgen og søndag er det INGEN ledige plasser fra 07-15! Og hvis været holder seg sånn nogenlunde likt fremover, så kommer det til å være mange fine golfdager, og mange golfere som vil ut og slå.
Vi må slutte med den fanatismen som råder flere steder, med at gress ikke tåler noesomhelst. Orker ikke begynne med den diskusjonen igjen, annet enn å si at i Sverige og Danmark(og noen få steder i Norge), så må gresset være mye anderledes enn andre steder, da man kan spille leeenge utover høsten, og banen fortsatt er like fin om våren/sommeren etter! merkelig det der....

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Har spilt Grønmo i fantastisk stand siden tidlig i april, ikke minst fordi folka som har ansvaret har gjort en topp jobb.

At de samme folka nå vurderer at det må stenges grunnet kvaliteten neste år synes jeg er helt greit!

Takk for i år Grønmo!

Katja

over 17 år siden

Katja

Foooore !!!
Hva er så spesielt dårlig med Grønmo siden de stenger og andre ikke?
Sikkert greit for deg som spiller på en annen bane....

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Jeg vet ikke hva som er så spesielt med Grønmo, og er til info medlem der.
Og ja, jeg spiller andre baner også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her