Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Slope

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Sitter på nettet og ser på noen spanske baner jeg skal spille i løpet av vinteren, og prøver å finne ut hva jeg får av tildelte slag. Hvordan finner jeg ut av det, course rating, slope, par ?

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Tja, ikke gjør det vanskeligere enn det kan være; hcp 30 gir 30 tildelte, hcp 20 gir 20tildelte osv.

Spill slag!

Hemmi

over 17 år siden

Hemmi

Lag deg en testrunde på banene du skal spille i Spania her på scangolf, så vil du få opp tildelte slag øverst til høyre.

jonag

over 17 år siden

jonag

= X / 113 + -

Rund da opp eller ned til nærmeste tall.

Dersom slope er ca 113 og course rating er ca banens par så bruk hcp-et ditt som Fooore sier...

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Hvorfor 113

Ken

over 17 år siden

Ken

Guggen!
113 er en konstant-verdi som brukes i formelen for å regne ut hcp...

jonag

over 17 år siden

jonag

Av en eller annen grunn er slope på 113 satt til standard for hcp-systemet.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Takk for undervisningen

OBS

over 17 år siden

OBS

NB! Desimalene rundes av til nærmeste hele tall...

16,49 bilr 16
16,5 blir 17

JanB

over 17 år siden

JanB

Hvilke baner skal du spille?
Kanskje du trenger noe hjelp?
Ellers står det alltid tabeller ved klubbhuset.

Forøvrig kan det meldes om utmerkede banetilstander her på Costa Blanca for tiden. Ærverdige Las Ramblas har gjenåpnet etter ett år med utbedringer. Villamatin har utbedringer i stor stil. La Finca har helt utmerkede fairway og greener. El Plantio er glimrende.

Guggen

over 17 år siden

Guggen

Skal på 2 turer å spille Santana, Rio Real, Atalaya Old og New, Flamingo, Gran Flamingo, La Manga South Course og La Manga North Course

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her