Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kleskode i Scottland :-)

green

over 17 år siden

green

Se på side 30 i Dagbladet (i dag)!. På 3 legendariske baner i Scottland, skal blant annet en avbildet kar, være en av deltagerne.

Guuuud, så flott kledd han er :-) Han har blårutete arbeidsskjorte, pullover og noe som ser ut som ei godt utvaskt grå dongeribukse.

På føttene har han sko som likner mer på de verneskoene min venn bruker på golfbanen, enn golfsko.

Hvis dette antrekket er flott nok for snobbe-baner i Scottland, kan jeg så absolutt stille med min Bergans grilldress uten å skjemmes. Hvis jeg da hadde blitt bortvist, hadde jeg tatt det med et kjempesmil.

Hva syntes dere om denne mannens klesstil ???

Yngve

over 17 år siden

Yngve

hvor har du det fra at Skotske baner er snobbete?

green

over 17 år siden

green

Yngve da, husker du ikke at Tolle skrev " de fleste baner har klar kleskoder" - videre, skulle likt å sett green med grilldress på ............. baner.

Utifra de samtaler jeg har hatt med golf-spillende skotter, er IKKE de fleste baner snobbete, og det skriver jeg ikke heller!

De tre banene jeg henviser til (fra dagbladet) ble beskrevet som legendariske.

Hvis ikke Tolle fleiper, antar jeg at disse såkalt legendariske banene kan være blant snobbe-banene, selv om den avfotograferte mannen så ut som om han var kastet i tøyhaugen ;-)

Tolle

over 17 år siden

Tolle

Min gode mann... Det er DU som definerer det som snobbete ved å bruke klær som er tiltenkt golfspill. Fortsatt sliter du med å komme ut på svært mange skotske baner i jeans.
Men for all del, still gjerne opp i det på banene der borte og argumenter i vei. Det er jo selvsagt nordmenn som KAN golf..

green

over 17 år siden

green

Kjære Tolle: Det var jo derfor jeg spurte debattantene, om hva de syntes om den avfotograferte mannens klesstil.

Hvis de klærne han bruker er tiltenkt golf-spill lurer jeg på hva som er forskjellen på golf, og bonde/industriarbeider antrekk. Capsen han bærer??.

Antar at man ikke behøver å argumentere, hvis ikke kles- standarden er høyere :-)

Antar din siste setning er ironisk. Klart nordmenn kan golf, det er bevist! Fint nok kledd er de som stiller opp i store turneringer også.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her