Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spille golf med nekanisk urverk

Wesseltoft

over 17 år siden

Wesseltoft

Heisann.

Når man kjøper en mekanisk klokke, får man ofte anbefalinger om å ta den av når man f. eks. spiller golf. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Har klokken din gått i stykker av golf? Må de oftere på service etter bruk i slike aktiviteter? Jeg har selv en IWC-klokke, som jeg nødig vil ødelegge med golfen, men jeg har spilt med den i et år nå...

Hen Bogan

over 17 år siden

Hen Bogan

nekanisk er vel noe eller noen som er fra nekan? Portugiser - portugisisk / nekaner - nekanisk.

Jeg har ikke hørt at det skal være et problem med mekaniske urverk og golf. Poenget til produsenten er sikkert forsiktighet og ansvarsfraskrivelse.... :-)

doc

over 17 år siden

doc

Alle klokker- bortsett kanskje fra Tag Heuers golfmodel, eller billigklokker som man gir beng i, bør tas av ved golfspill, for de vil påvirkes neg,- de dyreste mekaniske modellene type chronometre skades allermest fordi krystallene i urverket kommer ut av balanse, og klokkens riktige tempo forstyrres. En overhaling må da til og det koster tid og penger. Har selv vært gjennom dette og har info fra urmaker.

Grek

over 17 år siden

Grek

Har et mekanisk ur med selvopptrekking. Tar det av når jeg spiller, men har ved et par anledninger glemt å ta det av og slått noen få slag. Tror man skal være ytterst forsiktige med slike mekaniske ur. Tipper selv en Breitling kan ta skade.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her