Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sakte spill

ole gregert terjesen

over 21 år siden

ole gregert terjesen

Hei

Jeg har godt 2 18 hulls runder igår og idag og begge er gått på 4 timer uten mas og stress. Jeg er nybegynner i dette. Jeg føler at det ikke er noe problem å klare å håndtere spillhastigheten selv for oss med grønt kort. Jeg tror mye ligger i å ha klart fokus mens man er der ute på banen.

Dette blir utfordring for mange av oss de nærmeste ukene. Lykke til.

simen fulland

over 21 år siden

simen fulland

Å holde tempoet er som du sier lett. Bruk kort tid på å lete etter mistede baller, hjelp hverandre. Spiller en med dyre baller bør lommeboken være tykk nok til å tåle at de blir borte. Gå rett til din ball ,planlegg slaget ditt mens de andre slår, slik at du er klar når det er din tur. Det siste gjelder ikke minst på greenen. Finn puttelinjen mens du venter på tur. Husk alikevel å vise hensyn slik at en ikke er til sjenase om man ligger nære hverandre. Plasser bagger i retning av neste tee. Skriv score mens du går (flott rim ikke sant), ikke på greenen. Sist men ikke minst ;plukk opp ballen når du har brukt opp slagene dine (om du ikke er lavhandicapper og spiller slag). Angående grønt kort spillere og tempo - den tregeste jeg har gått sammen med så langt var en spiller med 4 i handicap. Han spilte som om det sto om seier i us masters. Han brukte uhorvelig lang tid på å planlegge hvert slag. Når det gjelder tidsbruk er handicap irrelevant, som Ole Gregert sier er det innstilling og fokus som er viktig. Simen.

knurrik

over 21 år siden

knurrik

ja så enkelt er det.
golf består av noen få operasjoner:
1. velge kølle
2. ta kølla opp av bagen
3. slå ballen
4. legge merke til hvor ballen stopper
5. legge kølla tilbake i bagen
6. gå frem til ballen så snart det er klart og repeter det over.
men det er utrolig mange som ikke greier selv det aller enkleste....