Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tips til baner i Skottland

vijay swing

over 18 år siden

vijay swing

Hei der,
har dere gode debattanter tips til baner som er verd å besøke i St.Andrews-området (Fife) i løpet av oktober? Evt baner som ikke er verd å spille..

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Nå får jeg vel høre det av ertekoret, men jeg tar sjansen alikevel.

Her får du en liste over bane i rangert rekkefølge(øverst er best :))

1. Kingsbarns, 15 minutter fra St. Andrews sentrum. utrolig vakker og veldig bra linksbane. Er du stimpoholiker, så er dette banen for deg....

2. St. Andrews Bay, The Devlin og Torrance course. to flotte linksbaner, den ene med litt parkpreg. en herlig golfdag spilles over to runder, og dette er et perfekt sted å gjøre nettopp dette.

3. Gleneagles golf. 3 baner. Kings, Queens og Centennary course. skog og parkbaner som har masse historie og spennende utfordringer. caddie anbefales av to grunner. blinde innspill og fantastiske historier som gjør runden til en opplevelse.... :)

4. St. Andrews Old Course. et must om man har mulighet. banen er veldig morsom å spille, og selv om den er kort, så er det nok av utfordringer på veien. hold deg unna hellbunker!!!! ;)

5. The Dukes Course. en sinnsykt flott skogs/parkbane bygget i amerikansk stil som stort sett bestandig er i topp kondisjon. 15 minutter fra St. Andrews sentrum.

6. Scottscraig. en bane som har alt. links, park og skogsbane kombinasjon. ca. 40 minutter fra St. Andrews mener jeg å huske.

7. St. Andrews New Course. denne banen er nok hakket vassere enn Old Course når det gjelder layout og variasjon, men faller litt ned siden jeg kun har spilt den en gang og egentlig ikke husker hva jeg likte og hva jeg ikke likte med den... :)

8. resten av St. Andrews banene. Eden Course, Jubilee Course, Strathtyrum course. alle sammen gode baner, men uten samme spesielle preget som de foregående.

god tur og lykke til.....

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Men Yngve. Sist vi spilte med deg hadde du jo 14 forskjellige logoer over hele deg. Her har du bare en liste på 8 baner. Du bestilte sikkert de andre 6 logoene fra nettet ;) ;) ;)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Hva med Miklagard da? En flytur på en drøy time er da ingen reisevei for å spille verdens beste bane på Kløfta! :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

d0mmen

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Solskinnern: bare misunnelig du ;)

vijay swing

over 18 år siden

vijay swing

Takk for det Yngve. Ser ut som du har prøvd de fleste. Har du testet Lundin, Ladybank eller Crail? Fant disse samt Scotscraig på www.linkswithhistory.com.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Vijay, både Lundin, Leven, Elie og Crail kan anbefales. Spilte Ladybank i forrige uke og må innrømme at jeg var litt skuffet, litt halvrufsete liksom, skulle jeg spille en heatland bane nå ville jeg heller valgt Scotscraig.

Litt info finner du her: http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/searchresult_area.asp?SubProd=17C&step=1

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

og, skal du ha "Links with History", dra til Musselburgh Old, etter sigende verdens eldste, lei hickory klubber (£ 27) og ta en wee dram på greenen på Mrs. Forman's, du føler deg litt historisk da:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her