Yngve
Nå får jeg vel høre det av ertekoret, men jeg tar sjansen alikevel.
Her får du en liste over bane i rangert rekkefølge(øverst er best :))
1. Kingsbarns, 15 minutter fra St. Andrews sentrum. utrolig vakker og veldig bra linksbane. Er du stimpoholiker, så er dette banen for deg....
2. St. Andrews Bay, The Devlin og Torrance course. to flotte linksbaner, den ene med litt parkpreg. en herlig golfdag spilles over to runder, og dette er et perfekt sted å gjøre nettopp dette.
3. Gleneagles golf. 3 baner. Kings, Queens og Centennary course. skog og parkbaner som har masse historie og spennende utfordringer. caddie anbefales av to grunner. blinde innspill og fantastiske historier som gjør runden til en opplevelse.... :)
4. St. Andrews Old Course. et must om man har mulighet. banen er veldig morsom å spille, og selv om den er kort, så er det nok av utfordringer på veien. hold deg unna hellbunker!!!! ;)
5. The Dukes Course. en sinnsykt flott skogs/parkbane bygget i amerikansk stil som stort sett bestandig er i topp kondisjon. 15 minutter fra St. Andrews sentrum.
6. Scottscraig. en bane som har alt. links, park og skogsbane kombinasjon. ca. 40 minutter fra St. Andrews mener jeg å huske.
7. St. Andrews New Course. denne banen er nok hakket vassere enn Old Course når det gjelder layout og variasjon, men faller litt ned siden jeg kun har spilt den en gang og egentlig ikke husker hva jeg likte og hva jeg ikke likte med den... :)
8. resten av St. Andrews banene. Eden Course, Jubilee Course, Strathtyrum course. alle sammen gode baner, men uten samme spesielle preget som de foregående.
god tur og lykke til.....