Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regntøy..

Cobra

over 18 år siden

Cobra

Skal til Skottland neste uke, og er stygt redd for at jeg der vil trenge noe solid regntøy. Har lyst på Galvin Green, men det er så søkke dyrt. Er det noen som har sett noe slikt på salg tro? Evt kan anbefale noe annet...?

Setter stor pris på innspill :)

MCS

over 18 år siden

MCS

Bra utvalg av regnutstyr i proshoppene der (naturlig nok)

green

over 18 år siden

green

Gi blaffen kleskoden. Du er bra nok som du er, om du kun ønsker å kle deg som du tror er forvented av deg, har du misforstått. Ingen skotter jeg kjenner, tenker på "korrekt" antrekk. Minst av alt regntøy. Skal du la andre noedmenn styre ditt liv og integreget??.

Noe så avlegs som kleskode, selv i skottland, er som saue-slaven som er redd andre. Versågod, Kjøp fra øverste hylle, om du syntes det er verd det, ingen bryr seg!. (untatt selgern som gnir seg i hendene grunnet uvitenskap).

Kjenner godt mange skotter som flirer av uselvstendige peroner som ikke forstår at offentlige golfklubber er åpne for alle og enhver, som ønsker å prøve seg innen det som de føler er deres nasjonal-idrett.

Det er som barne-fotball i norge!

Med all respekt, lykke til med din tur til Skottland :-)

tolle

over 18 år siden

tolle

Green.... Leste du innlegget før du svarte? Han sier han trenger noe solid regntøy, og det har nok svært lite med kleskoden å gjøre..

Men for at du fortsatt skal kunne bælje ut med dine meninger om kleskode, det virker som en hjertesak for deg, så kan jeg jo nevne at i min klubb kan du hverken gå med jeans, tskjorte uten krave og grilldress.
Sånn. Da har du noe å henge deg opp i:)

Scotte

over 18 år siden

Scotte

Hei Cobra,
jeg skal også til Scotland neste uke. For min del satser jeg på shorts og t-shirts med krave.... :-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hahahaha....

hva er "uvitenskap" green?

morsomt ord...

Tolle

over 18 år siden

Tolle

Og jeg vil forøvrig anbefale de som skal til Scotland om å sjekke kleskoden på banene. De fleste baner har klare regler som blir overholdt, det hjelper lite å si at DU ikke aksepterer deres regler... Skulle likt å se Green stille i feks grilldress på Old Course, Carnoustie, KingsBarns og Muirfield:)

ole gregert terjesen

over 18 år siden

ole gregert terjesen

hei

jeg har proquip som jeg kjøpte på nett til fornuftige priser

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Akkurat hjemkommet fra en uke i Skottland. Ting som ALLTID skal være med til Skottland, vindtett bukse og jakke, regntøy, lue (linksbaner i 10-12 varmegrader og kuling er j..lig kaldt. Valgfritt, dressjakke og slips ettersom enkelte klubber insisterer på dette i klubbhuset og har man ikke det blir det dårlig med 19-hulls øllen. Som Tolle sier, sjekk kleskoden først, noen baner er nøye.
Forøvrig så jeg årets harding når vi spilte Elie i frisk bris og 10 grader, gubben stilte i lakserosa kortermet, offwhite shorts og knallgule knesokker, han var lett og få øye på etterhvert som runden skred frem:)

Uten at jeg vet hvor du skal Cobra, ett par tips, i Edinburghområdet har American golf på Braid Hills bra utvalg av regntøy (Sunderland, Galvin mm) til gode priser www.americangolf.co.uk, i St.Andrews mysser det av sjapper, de ligger litt over i pris, størst er Auchterlonies.

705

over 18 år siden

705

Siden du skal til regnlandet kan jo Sunderland of Scotland anbefales på det varmeste (eller bløteste). Problemet er jo prisen, men det er nok litt rimeligere der borte enn her hjemme. Er nr. 1 på regntøy, eneste jeg vet som kommer i nærheten av samme klasse er Galvin Green. Det er en engangsinvestering som du har glede av i de neste 15 år på og utenfor golfbanen.

green

over 18 år siden

green

Det var både dumt og slemt skrevet, men jeg kunne ikke dy meg...grøss.(fikk jo ikke sove i natt og skrev langt under pari, unskyld)

Cobra nevnte jo heller ikke noe om hvilke/n bane han ønsker å spille på.

Man må ikke stille i dyrt regntøy på mange baner i Skottland. Som de fleste vet, er det stor forskjell mellom fattig og rik i det landet, men alle har mulighet for å kunne spille golf.

Cobra nevner at regntøyet han tenker på er søkkdyrt - noe som får meg til å tenke på at han ikke akkurat er søkkrik selv.

"uvitenheten", er nok at mange ikke vet at man også kan spille uten at det koster skjorta (med krave). Ellers ble nok det ordet vel morsomt i mitt sløve svar, men det fikk nå ihvertfall litt fart på debatten, og Cobra fikk vel de/det svar han trengte, om det ikke fra meg :-)

Fortsatt god dag til alle, med eller uten regntøy!

Wet Wet Wet

over 18 år siden

Wet Wet Wet

Er svært godt fornøyd med mitt Cross-regnsett. Kjøp for en svært rimelig penge på Tyriford GK.

kekin cnut

over 18 år siden

kekin cnut

Galvin Green ruler, kan noen nå stenge denne tråden ;-)

HM

over 18 år siden

HM

Har et Galvin Green-sett og er ikke spesielt fornøyd.
Silke i lommeforet på en regnbukse er ikke videre smart. Pegger og drit går gjennom lommeforet og ned i buksebeina.
Dette er det eneste negative, men det er faktisk nok til at dressen kun får terningkast 3 fra meg.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Vi har alle forskjellig erfaring. Et Cross regnsett jeg hadde var ubrukelig, ble klissvåt første gangen jeg prøvde det, mens jeg vet andre er godt fornøyd. Galvin Green derimot holder meg helt tørr og er helt supert. Har ingen rpoblemer med lommene heller...Andre jeg kjenner bruker Sunderland og er minst like fornøyd som jeg.

doc

over 18 år siden

doc

vann ut drinken litt green...:)

Galvin

over 18 år siden

Galvin

Jeg har et 10 år gammelt, godt brukt sett fra Galvin Green som fortsatt holder meg helt tørr. Eneste negative er lommene. Gikk en runde i fjor høst hvor jeg hadde et enormt forbruk av pegger og også et par greengafler. Så etterpå at det var blitt hull i lomma og at alle peggene og greengaflene lå nederst i buksebeinet, inne i foret. Litt av en utfordring å få dette ut..

green

over 18 år siden

green

doc, da :-) Jeg drikker ikke sprit. Du må jo kunne se at jeg gjorde Cobra en liten tjeneste. Han fikk jo kun et svar, og da hjelper det å fyre opp andre til å svare. Han fikk jo greie svar fra folk som kanskje kunne tipse ham på noe billigere og muligens like bra.

Likevel tar seg selvkritikk for måten jeg gjorde det på, litt unødvendig - men litt morro var det lell :-)

Bergans

over 18 år siden

Bergans

Hva med Bergans da? Spiller selv i en solid Bergansjakke på regntunge dager. Funker fint å svinge selv med en tjukk og varm bergansjakke. Kan anbefalest på det sterkeste. Selv om de koster 3000 spenn er det verdt det brukest i all slags vær på og utenfor banen. (mest utenfor da...)

fekin cnut

over 18 år siden

fekin cnut

drøyt å klage på hull i lomma etter 10 år, Galvin ;o)

GG Packlite GoreTex er helt fantastisk, veier ikkeno heller

ikkeno faktisk

Cobra

over 18 år siden

Cobra

Takk, takk for fine innspill, også fra deg (etterhvert) Green :=)
Reiser i morgen, og det er meldt sol i helgen, så da klarer jeg meg forhåpentligvis uten regnklær i helga...

green

over 18 år siden

green

Kjære Cobra!

Håper du får en fin ferieopplevelse (som du kanskje deler med oss andre).

Lykke med din (ferie) reise, og håper du får det aller beste ut av den. Kjempestort smil fra meg!

Mvh green.

Torben

over 18 år siden

Torben

Mye bra fra Cross som ikke koster sykt mye.

Mr Moon

over 17 år siden

Mr Moon

Takk for turen Cobra! Gratulerer med fabelaktig golf! The Carrick var en helt grei plass avslutte turneringen på - uten regntøy...

Cobra

over 17 år siden

Cobra

Takk for det Mr. Moon!
Alt gøy å være på tur med glunt'n, og alltid moro å ta hjem pokalen :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her