Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

golfsnobberi?

green

over 17 år siden

green

Det hender at enkelte debattanter kommer inn på børs, snobberi og penger.

Dette må da være en avleggs holdning til golfere? Har venner som syntes det er helt på jordet å bruke penger på, å bokstavelig å løpe rundt på et jorde etter en ball.

De samme personene kan sitte i timer å se på fotball. Hallo!!! Pengemessig er det vel nokså likt, spillerne gjør det ut fra interesse og sier neppe nei til penge de tjener på å ha det gøy.

Hvorfor skal da golfspillere henges ut som snobber med nese (kun) for børs, penger og idretts-snobberi.

Jeg er sikker på at både minstpensjonisten og milliardæren møtes på enhver golfbane, så hvorfor dette snobbe-gnålet i 2007?

Jørgen

over 17 år siden

Jørgen

Med all respekt, så er det du som kommer med snobbe-gnålet nå.

Trodde dette var en død debatt.

green

over 17 år siden

green

Ja, det burde være det, desto består det desverre enda i enkelte diskusjoner. Ikke minst blant venner og bekjente.

Kan det være grunnet jeg bor i en liten by, eller har jeg totalt misforstått når noen mener det er et utrykk for snobberi, at enkelte(meg selv inkl.) ikke liker f. eks. at hunder har adgang til uterestauranter?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Nei, green. jeg synes ikke du er snobbete for at du ikke vil ha hunder på uterestaurant.

dette har bare med forskjellige holdninger å gjøre.

du synes det er dumt, andre synes det er ok.

snobberiet i golf handler om uvitenhet, for det er mye snobberi som henger igjen fra gammelt av.

Klubben min har hatt et stempel som snobbested i hele ringeriksregionen, og jeg trodde det selv også helt til jeg meldte meg inn og møtte en klubb som virkelig ønsker å løfte klubben sportslig sett og overhode ikke viser noen tegn til snobberi.

det går nok en generasjon før dette er borte, men det er i hvertfall bedring i sikte når campingYngve får adgang til golfbanen og demper snobberiet.... hehehe...

Ture

over 17 år siden

Ture

Jo mindre plass jo mer gnål og misunnelse. Janteloven lever i beste velgående i kommune Norge og er aller værst der ingen trudde nokon kunne bu. Det burde jo vært stikk motsatt. DE små plassene er jo avhengig av at det er ideoppkomme og driftige initiativtakere som skaper virksomhet. Men nei da.... Reis heim!

Steinar

over 17 år siden

Steinar

Her kommer green med en kjip problematikk som han ønsker å debattere, også svarer Jørgen med at green er den som gnåler og bringer dette fram i lyset igjen. Nydelig argumentasjons-teknikk Jørgen.

green: Det er en ganske trist holdning i Norge at golf er sett på som snobberi. Det kommer nok av at det var en liten gruppe golfere for bare 20 år siden. Dette henger igjen siden golfboomen er relativt ny her til lands. Den vil nok gradvis forsvinne for hvert år som går. Det er såpass mange folk fra forskjellige deler av samfunnet som spiller golf nå at dette vil vannes ut. Heldigvis.

Gary Prayer

over 17 år siden

Gary Prayer

Spørsmål til Green :Siden du drar hunder inn i denne tråden også .Hvis du er på en uterestaurant og det er en hund der hendvender du deg da til hundeeier eller personalet for å fjerne problemet?

green

over 17 år siden

green

kjære Gary Prayer!

Jeg har per i dag ikke henvend meg til hverken hunde-eier eller persnalet, selv om jeg burde?

Elg-hunden jeg møtte var direkte truende, mens fuglehundene, som også var "løse" virket harmløse?.

Siden du spør, antar jeg at du, som enkelte andre hunde-eiere, ikke forstår at noen mennesker har svært negativ opplevelser, grunnet aggressive hunder. Dette får desverre også konsekvenser for den positive dyr-eier.

Hva skal jeg da gjøre??? De fleste hunde eiere er ålreite nok, mens andre, selv ikke med sin beste vilje kan forstå oss som har blitt angrepet av aggressive hunder.

Jeg har ikke fasiten, men jeg vet at det ikke har noe med snobberi å gjøre. Av den grunn ber jeg, kjære bebattanter, ikke bruk usakeligheter imot oss som frykter "voldelige" rovdyr mot meg/oss.!!

Fugle og hare-hunder + flere er faktisk rovdyr!!

Alter Ego

over 17 år siden

Alter Ego

Yngve, du meldte deg inn i Tyrifjord i den tro at klubben var en hang-out for snobber. Da det viste seg å ikke være det, måtte du i din store skuffelse oppsøke andre snobbemiljøer for å tilfredsstille ditt enorme behov for å mingle med likesinnede millionærsnobber. Derfor reiser du minst en gang i måneden over til St.Andrews, Carnoustie osv.
Snobb ass.

doc

over 17 år siden

doc

green, by the way, hva mener du om ulv i Norge? Fortsatt fredes/ Utryddes?

green

over 17 år siden

green

doc: Jeg vet faktisk ikke, men forstår at noen ønsker å redusere bestanden.

De ulvene som dreper f. eks sauer blir jo unektelig et stort problem for bonden. I tilegg må man også tenke på de redsler og lidelser de påfører dyr/mennesker de angriper.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Alter ego,
den kunne vært morsom om det ikke var for at den var utbrukt og med stort preg av misunnelse.
i tillegg til uvitenheten, siden det ikke finnes særlig mindre snobbete golfmiljøer enn i Skottland.

jaja, humor er jo morsomt, så du får få for forsøket....

:P

Alter Ego

over 17 år siden

Alter Ego

Jeg skal innrømme at jeg er særs misunnelig på Old Course-høyhalseren din ja. Og millionene dine, selvfølgelig.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Oi, bitter også.... dette blir sterkt.....

Who let the dogs out

over 17 år siden

Who let the dogs out

wah wah wah

Hmmm

over 17 år siden

Hmmm

F... må du innom å diskutere alt? Høres ut som Tiger Mc W i gamle dager....

Yngve

over 17 år siden

Yngve

eh.... sjekk dato, kjære "Hmmm"....

Hilsen Tiger Mc W I H C

Fævvelhund

over 17 år siden

Fævvelhund

Er fuglehund rovdyr hahahahaha

De stresser for ingen ting og straks far har knallet ned fævveln, så henter den den som om den bærer glasskår .........

green, du er bare ei sippete pyse som er dritredd hunder.
Vær oppmerksom dersom du skulle komme over en Chihuahua, den er faktisk i slekt med ulven

knurr knurr

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her