Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ostøen Golf og kennel

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Leste med interesse innleget om Grønmo .Er så lei av pinglete snobbete mennesker .Dette er en to tre år siden vi var ute med båten,vi la til ved brygga til ostøen kønntriklubb og hadde med oss en liten hund.Vi skulle ikke spille golf kun ta en forfriskning på terassen.Vi ante fred og ingen fare da vi fikk beskjed om åfjerne hunden fra uteterassen av hensyn til medlemmene!!! Nå er det ingen varulv vi har med oss svarte jeg,men bikkja kunne jo stå utenfor gjerdet mente dama.sikkert men dette ble for dumt .Bånn gass og hrbern 10 minutter senere.Det er greit å prøve å være fine og snobbete menikke la det bli patetisk og teit .På golfbanen har jeg etikette ,men dette er dårlig etikette ovenfor besøk fra folk utenfor menigheten .Skjerp dere gubber og kjerringer ,jeg gruser dere på golbanen!! : )

vov vov

over 18 år siden

vov vov

Hunder har ikke noe på golfbanen å gjøre. Det av sikkerhet for hunden og de som er allergiske eller redde.
Vi har hund, som er svært veloppdragen, men den kan bjeffe uten at jeg kontroll på det. Dessverre forstyrrer det andre spillere.

Ta med hunden i skogen og la den løpe i lang line.
God tur.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Les innlegget vi var ikke engang på golfbanen men på en uterestarant .Slutt å surr vi snakker om friluft .Er du en av de som helst krysser gata i gassmaske av frykt for asfalltstøv og forurensing på dine sarte lunger?Redd en liten bikkje i bånd Hvor pysete går det an å bli? Ok jeg skjønner du er vel en pinglete snobb du også!

maybe

over 18 år siden

maybe

He just doesnt like dogs?

Antisnobb

over 18 år siden

Antisnobb

Det er dessverre idioter som Gary P som med sine nedlatende og arrogante holdninger, ødelegger for oppegående hundeiere.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Er jeg en idiot fordi jeg synes min lille hund på 10 skremmende kg kan få være på en uterestarant i bånd sammen med meg og noen venner . Ikke var det mye folk der heller.Oppegående hundeeiere skjønner dette ,du er bare ikke representativ antisnobbidioten!

Glad golfer:)

over 18 år siden

Glad golfer:)

Skjønner ikke helt hvor Gary P er nedlatende, eller arrogant i sitt innlegg? Kansje litt skarp, men sikkert lei av folk som tror de er noe!!!! Ikke var han på golfbanen heller! Fikk dere ikke med dere det??? Helt enig med Gary P, og hvordan han er som hundeier vet ihvertfall ingen her. Kansje det var litt av arrogansen til Antisnobben, som kom frem;-)

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Her får jeg kjeft for å ha beveget meg inn på et golfanlegg med klubbhuset i sikte og en liten hund i bånd,mens bikkjene løper rundt på grønmo som ville kaniner ,herregud natta!

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Hvor fikk du det fra Gary. Ingen løse hunder eller kaniner observert på Grønmo. Reven lever (enke riktignok) Elgen gikk med i jakta forrige høst ellers bra på Grønmo. Den andre tråden er bare vas fra ende til annen.

Baneeier

over 18 år siden

Baneeier

Mye interessant om Hunder her.
Har selv en Golfbane hvor vi har innført hundeforbud grunnet flere ting:
- Det ER faktisk folk som har fobier (er redd for hunder). Uten at det er noen rasjonell grunn for det. Det er bare slik! og det bør hundeeiere respektere. De er glad i hunder - andre ikke.
Liker selv hunder svært godt, men kan ikke ha da jeg har familiemedlemmer som da ikke ville kommet på besøk grunnet hundefobi.
- Noen (IKKE alle) hundeeiere har dessverre ikke respekt for at en hund kan plage andre. Være nærgående, bjeffe forstyrrende og lage etterlatenskaper både her og der. Dette er til skjenanse for andre.
- Restauranter kan faktisk ha fått pålegg fra Helsemyndigheter om at det ikke er tillatt med hunder (eller andre dyr) der det lages mat. Noen steder er dette i tilknyttning til der det spises og det tillattes derfor ikke å ha med Hundene inn.

Det viktigste er at Hundeeiere må respektere at ikke alle er så glad i hunder og at de kun kan ha de med der andre tillater de å ha de med så lenge de er på besøk. De har ingen grunn til å syte av den grunn.
De med veloppdragne hunder er som regel velkommen de fleste steder :-) - og det er rart med det. Svært mange hunder blir som sine eiere :-)

Duro

over 18 år siden

Duro

Tiltredes,

Svært mange hundeeiere har liten forståelse for andre menneskers redsel for hunder. Selvfølgelig finnes det mange hundeeiere som tar det nødvendige ansvaret også.

Angående forbud mot hund på uterestaurant så har jeg stor forståelse. Det finnes mennesker som er svært allergiske mot hunder. Å bli sittende i nærheten av en søt liten mikrohund eller et stort beist av en Rottweiler er i så henseende uinteressant.

Ang. hunder på banen så synes jeg det er greit hvis man går ut 4 samtidig i en ball hvor alle kjenner hverandre. Man tar derimot ikke med seg hunden inn i en ball med ukjente. Det er etter min mening uhøflig og vitner om liten respekt for andre mennesker.

Hundeeier

over 18 år siden

Hundeeier

Fullstendig enig.
Hunder har ikke noe å gjøre verken på golfbanen, eller der det serveres mat.

Lost ball

over 18 år siden

Lost ball

En hund (eller andre dyr for den saks skyld) har da slett ikke noe på en restaurant å gjøre, det være seg innendørs eller utendørs. Hvorvidt hunden er 10 kg eller 50 kg er i så henseende uvesentlig.

Jeg er hundeelsker på min hals, men det finnes steder og omgivelser hvor det ikke er naturlig å ha med hund. En ansvarlig hundeeier skjønner dette uten å bli fortalt det, og innretter seg deretter.

Men, det er vel ett tegn i tiden at god gammeldags høflighet og oppførsel som hensyntar andre er på full fart vekk og bort. Det patetiske og teite her er å klage over at ett dyr blir bortvist fra ett serveringssted.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg har ikke hund, for jeg er allergisk, og jeg skjønner godt at man ikke får ha med seg hund på restaurant, selv om det er utendørs.

når det gjelder golfbanen, så ser jeg ikke problemet. folk som går tur langs golfbanen har hunder som bjeffer de også.
hvis vi blir forstyrret av en hund som bjeffer 100 meter unna oss, så er det vi og ikke hundens eier som har problemer.

jeg har møtt folk med hund på banen mange ganger, men har aldri tenkt over det engang. ser på det som helt naturlig at en hundeeier har med seg hunden på tur, enten det er med eller uten køller.
i bånd riktignok.....

Gladgolfer

over 18 år siden

Gladgolfer

Det er forbud med hunder inne på restauranter, men ikke ute!
Det kan driver bestemme selv!
Tenker og tror at de som tar med seg hunden sin på golfbanen, har en hund som de kan ta med seg:-) Folk skulle ha tenkt på det, når det gjaldt unga sine også. Både på restauranter, og golfbaner.......

gladgolfer

over 18 år siden

gladgolfer

Yngve belyser nok noe av det Gary mener, tenker jeg:-)
Vil bare tilføre, det er faktisk lov til å røyke også på uterestauranter, selv om det ikke er lov inne;-)

snappy

over 18 år siden

snappy

Hei.. Vil fortsette på det siste gladgolfer sier i siste innlegg. "Det er lov å røyke på en uteresturant"

Jeg røyker selv, men jeg røyker ikke på uteresturant dersom jeg er i noen som helst fare for at andre folk blir plaget av dette. Da er det bedre å gå litt bort for å røyke. Eller f.eks ta hensyn til vinden og din plassering.

Å ha en hund med seg på uteresturant ville nok jeg tillate dersom det var på en sol full dag midt i juni uten for 7 eleven eller noe. Men på en resturant på en country Club, der det skal vare en viss standard ville jeg nok reagere.

Mennesker må begynne å analysere situasjonene de oer oppe i før det blir irriterte.

Man kan også tenke på hvordan det ville sett ut på denne resturanten om alle hadde hatt med seg hunder. Lett blanding av hunder fra 5-60 kg. JA, det hadde tatt seg ut.

Om du ikke liker de som er litt "prippne", så hold deg borte der hvor de hører hjemme.

Støtter Ostøen GCC 100% her.

fekin cnut

over 18 år siden

fekin cnut

hold bikkjene deres unna spisesteder

er bikkja veldig dressert kan de få bli med på golfbanen - bare den går ut en ball 90 minutter etter meg

det er forøvrig ikke uten unntak lov å røyke på uterestauranter, det finnes røykfrie soner der også (gusjelåv)

gladgolfer

over 18 år siden

gladgolfer

Kjære Snappy......
Heldigvis, så har jeg aldri begynt å røyke.
Likevel så har jeg ingen problemer med at folk sitter på en uterestaurant å røyker.....
Det er heller ikke pålagt å ha røykfrie soner på en uterestaurant, men vet det står i røykeloven: hvis vinden blåser i den rettniningen at det er fare for at røyken kan komme inn i lokalet osv skal det vist ikke være lov. Har til dags dato aldri sett noen som håndhever det. Naturligvis kan en restauranteier ha røykfriesoner på sin egen uterestaurant, men han er ikke pålagt det (bare til opplysning)
Tror stort sett alle mennesker prøver å ta hensyn til andre.....
Har man hunden sin i bånd, og det er en hund som eieren vet klarer å oppføre seg på golfbanen plager det faktisk ikke meg!!!
Desverre så plager det enkelte prippene folk, bare for at de vil det skal være et problem!
Har sittet mang en gang på uterestaurant, både i byen og på golfbaner å sett en hund ligge under bordet! Det har aldri plaget meg! Gikk faktisk en runde golf med en mann, som hadde med seg hunden sin:-)
Aldri spilt så bra, som jeg gjorde akkurat den runden.......
Skjønner ikke hvorfor folk skal lage problemer, verden har nok av dem fra før. Naturligvis kan dere vri å vende på alt som blir sagt her inne. Hvem plager hvem kan jo kansje være et spm? De prippene folka, som på en eller annen måte tror de er bedere en andre, eller de få bikkjene som man faktisk møter på en golfbanen i løpet av sesongen. Trenger vel ikke å si hvem jeg irriterer meg mest over, noen ganger blir det bare for dumt!
Godnatt..

Respekt

over 18 år siden

Respekt

Du skal være forsiktig med å kalle folk for pripne. Det skal være mulig for folk å sitte på ute restaurant uten generende røyklukt. Det finnes folk som er syke og hyperallergiske. Hadde jeg drevet et sted ville jeg forsøkt å legge forholdene til rette for så mange som mulig. Når det gjelder hund på banene blir det litt det samme. Kun noen få hundeeiere innser ikke at noen kan være redde for hunder og eller veldig allergiske. Som noen allerede har påpekt så blir hunden litt som eieren. Tar ikke eieren hensyn så kan en hund på banen fort bli et irritasjonsmoment. Sjøl har jeg til gode å ha dårlige erfaringer med hunde episoder på banen. Dårlig displin blant golfspillere en større utfordring.

Solskinnsvofsen

over 18 år siden

Solskinnsvofsen

Jeg føler dette med å ta hensyn er litt toveis. Som nybakt hundeeier så tar jeg naturligvis hensyn til at ikke alle andre synes at min kombinerte Vorsteh, Lundehund, Buhund, Golden Retriever og Labrador-vofs er like søt som det jeg synes. Samtidig så synes jeg at de som ikke liker hunder også kan ha en viss forståelse for at noen av oss prøver å gi hunden vår et best mulig liv. Det betyr at vi prøver å tilbringe mye tid med den og ikke la den ligge og råtne i bilen.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

enig med Solskinnshotelleieren.

dette handler ikke om hunder, men om hundeeiere.
dersom hundeeiere har en hund som ikke kan oppføre seg, eller som oppleves som truende, så tar man ikke med denne på en golfbane.
har man en hund som er glad i å gå tur, og som liker å snuse og kose seg med eieren sin uten å plage andre, så må han få lov til å ta denne med på golfbanen.

Knut Haavik er enda et eksempel på en som ikke har skjønt dette.
han mener selv bestemt at hunden hans er den snilleste i verden, og som ikke vil en flue fortred. Han skriver historie på historie om episoder hvor hunden løper etter ballen og andre videreverdigheter.
Greit nok, og noen artige historier i Norsk Golf blir det, men like så fullt så er dette ikke hensynsfullt for andre som er på samme bane.

Når en hund kommer løpende i retning av en person som ikke er hundekjenner, så er det ikke sikkert vedkommende skjønner forskjellen på om denne hunden er glad og nysgjerrig eller om den har rabies og skal spise han opp...;)

litt på spissen, men et poeng i forhold til hunder på golfbanen.

konklusjonen må jo da være at folk får ta med seg hunden sin så mye de orker, men ta hensyn til andre. det er jo dette golfetikette handler om, og gjelder like mye i forhold til hunder som andre elementer.

gladgolfer

over 18 år siden

gladgolfer

Puha.... takk Yngve:-)

snappy

over 18 år siden

snappy

For å starte:

Det jeg sa over med vinden, var ment sånn: Når jeg skal røyke på en uteresturant passer jeg på at røyken jeg blåser ut ikke følger vinden slik at den kan plage andre som gjerne spiser eller nyter noe godt å drikke. Jeg vet at dette er plagsomt for noen, og gjør ikke dette selv om jeg gjerne har Norges Lover på min side.

Jeg har ingen problem med hunder på golfbanen jeg heller.

Men på resturant blir det litt over the top synest jeg.

At det er forbud mot hunder på golfbanen kan nok skyldes at de ikke vil ha hunder som ikke kan oppføre seg skikkelig. Klubben kan ikke henge opp skilt der det står "Snille hunder tillatt, fæle hunder INGEN ADGANG"

Derfor har de bestemt at her er det ikke lov med hund, dette for å slippe å komme opp i uønskede situasjoner som eksempel å kaste ut en spiller som eier en hund som klubben ikke mener oppfører seg. Slik er det bare.

Jeg er medlem av to klubber, ingen av dem har forbud mot hunder.

Solskinnsvofsen

over 18 år siden

Solskinnsvofsen

Et "Snille hunder tillatt, fæle hunder INGEN ADGANG" skilt hadde jo vært helt perfekt. Det gir klubben anledning til å bortvise de som ikke klarer å oppføre seg. Hvis klubben ikke tør å ta en slik konfrontasjon, og lar det gå utover de som faktisk har hunder som kan oppføre seg, så synes jeg det er skammelig. Gå å skam dere. Fysjamei!

green

over 18 år siden

green

-Og så kommer det tre -fire hundeeiere som selvsagt hver skal ha med seg den lille søte, siklende, og snøsete hunden sin på terassen.

Der er da det føles bra å prøve å spise og fordøye maten, i et hav av hundeglam, slikking snusing avføring og hundehår.

I verste fall oppstår det tilløp til slossing, noe de mest "hundekjære" uten forståelse og respekt for andre, ikke kan forstå er problematisk.

Kan ikke hunden/hundene stå på utsiden, må den være ekstremt bortskjemt og kan derfor lett bli "sutrete" om den ikke får viljen sin.

Ville heller ha ti røykere rundt meg, (selv om jeg ikke røyker selv) enn bikkjer. Hva blir det neste - stuegrisen?

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Alt annet enn en real trend setter med nese for børs burde vært forbudt. Hunder lukter, bråker og er dumme som brød. Bikkjer kan gå tur i marka. Hold de firbeinte lorthaugene unna golfbanen.....

Yngve

over 18 år siden

Yngve

talk to the hand......

green og Hen Bogan bommet på saklighetsnivået nå altså....

gå og skam dere... troløse hunder...

hva? hunder? da har dere ikke noe på en restaurant å gjøre..

hoohohohooo

hick...

gladgolfer

over 18 år siden

gladgolfer

Hen Bogan vet du hvorfor du tror at hunder lukter vondt?
Nesa de sitter rett ovenfor munnen din, og det lukter vondt av ordene dine;)
Mr green gidder jeg ikke å kommentere han er jo bare en kverulant!!!!
Yngve er fortsatt my man:)
God helg til alle sammen.

???

over 18 år siden

???

Enig i at hunder ikke har noe på golfbanen å gjøre, heller ikke i restaurantene. Jeg har sjøl katt og liten snill papilon. Selv om begge kunne gått pent i bånd sammen med meg har de mye bedre av en tur i skogen.
I min troskyldighet trodde jeg Knut Haavik kun skriver historier og at de ikke bygger på det fnugg av sannhet. Er det noen som har spilt sammen med Knut eller sett han på banen? Har han med "gullet" sitt flygende rundt som en streifulv?

green

over 18 år siden

green

Slemme gutter, ta heller en tur til Aslak Sira Myhre og Kathrine Sannes og plukk opp hundebæsjen (de trodde det var menneske-ekskrementer).

Den var vel usakelig nok for nok en hikker. EEEElg.

Gary Prayer

over 18 år siden

Gary Prayer

Jada jeg er her!Til Grønmo selvfølgelig vet jeg att bikkjene ikke løper rundt som ville kaniner det hele var å sette det på spissen(alle skjønte ikke det heller )Bikkja mi sitter ved siden av meg når jeg spiser middag gjerne oppå bordet grynter og snøfter selv om den har sin egen kopp.Blir det noe igjen på min tallerken får den resten helt ok.
Forstår det att noen er alergiske da skal vi ta hensyn ,poenget er att da snakker vi om problemet hvis det er der og føyer oss etter det vi er ikke anarkister heller .Det er dessverre blitt slik att vi lager firkantete regler som skall være bombastiske i stedet for å være i dialog med de vi møter og komme til enighet og følge vær varsomplakaten fra begge sider.
Jeg vil samtidig innrømme att jeg var vel skarp i mine tidlige innlegg selv jeg evner å ta selvkritikk,uten att det forandrer mitt standpunkt.
Til denne Green ,det er ikke du da som har brukt hagen til Myhre og Sannes som latrine?

Solskinnsvofsen

over 18 år siden

Solskinnsvofsen

Jeg pusser tennene til Emma hver kveld med tannpasta med kyllingsmak, så singen skal kommer her og klage på hennes ånde. Den lukter deilig kylling. I morges hadde jeg henne også i senga, så det så!

fekin cnut

over 18 år siden

fekin cnut

Emma får ikke gå i ballen min for det - sorry ;-)

Storm

over 18 år siden

Storm

Gary Prayer!!!!
I går ble mannen med løshunden forsøkt snakket til av en greenkeeper på Grønmo hull en, uten at det hadde noen virkning, den lille hvite tassen fløy som pokker over hele fairwayen og folk kunne bare stå ved klubbhuset og se på. Litt av en ledelse som ikke engang klarer å fjerne sånne pøbel fra banen.

njet

over 17 år siden

njet

Hvordan kan du gi ledelsen pepper for at det er en idiot på banen?
Mener du at de skal ta fram børsa og skyte hunden? Nei det er hundeeiers ansvar å holde hunden i bånd, ingen andre.
Det ledelsen kan gjøre er å kaste ut spilleren evt. ilegge vedkommende en eller annen form for straff. Neste trinn er å melde fra til ngf og kanskje sørge for at spilleren holder seg vekk frfa golfbanene.

Storm

over 17 år siden

Storm

Nja det er jo ikke første gangen han er på banen med løsbikje da. De burde vel ikke slippe han ut på banen andre gangen synes jeg.

Nå er det jo sånn at på Grønmo kan man bare gå ut på banen og begynne å spille. Det er ingen starter, ingen marshal og ingen form for kontroll i det hele tatt.

Nok en "her er det ikke så nøye" bane kanskje som jeg leste i en annen tråd....

Mester Grønn

over 17 år siden

Mester Grønn

Nei Storm. Slik er det ikke på Grønmo. Det er alltid noen som forsøker å ta seg til rette. Dette skal og må lukes bort. De som ikke respekterer regler angående starttid mottar en henstilling om å rette seg etter regler for dette. Hjelper ikke sunn fornuft blir andre tiltak vurdert. Disse nissene går stort sett ut veldig tidlig eller godt utpå kvelden. De har da en forestilling om at regler og etikette ikke gjelder på tidspunkt med lite folk på banen.

doc

over 17 år siden

doc

..syk debatt på sannsynligvis nokså farget fremstilling
Problemet er nok ikke hunder, men at GP sannysnligvis ikke tåler å bli tilsnakket- av noen, hverken her eller der, reglene lager vi vel helst selv og medspillere "gruser" vi.
Fint med rask båt tilbake hvor vi kommer fra når verden går oss så voldsomt imot, ikke helt edru tipper jeg..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her