Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Her Spiller Oslo GK medlemmene gratis???

Flyer

over 18 år siden

Flyer

Leser på Hegnar online at det er gjort avtale med Oslo GK om at medlemmene spiller gratis neste år i min hjemmeklubb, og flere andre klubber i Oslo området.

Vet ikke hva konskvensene av dette er, men dersom det betyr at det blir trangere om plassen neste år, må jeg innrømme at jeg hadde satt pris på å bli informert om dette fra mine egen klubb og ikke gjennom Hegnar online.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg tror du skal avvente litt og se hva avtalen innebærer. For det første så tror jeg ikke at de kommer til å spille gratis, og i hvert fall ikke hver dag hele uka.

Tipper at det er fremforhandlet en avtale hvor de får tildelt noen dager i løpet av sommeren hvor de kan spille på en bestemt bane. Det er fint hvis klubbene kan gjøre dem en tjeneste slik at de kan spille når deres egen bane er stengt.

Foooore

over 18 år siden

Foooore

Det står vel at Oslo GK jobber med avtale med de aktuelle klubbene. Og det er vel udiskutabelt at det blir trangere om plassen.

Enig med deg, klubb bør informere om både prosess og resultat. Kanskje blir det redusert årsavgift?!

kurt

over 18 år siden

kurt

Det at de vil spille gratis på en rekke andre baner mener de vel at Oslo gk dekker greenfee for de rundene medlemmene spiller på andre baner. Dette er jo bra for de fleste klubber, som sliter med greenfee inntekter. Greenfee avgiften er sikkert kraftig redusert, men tviler på at klubbene ville inngått en slik avtale uten å vinne noe på dette selv. Hadde vært bra hvis det ble mulig at medlemmer i disse klubbene kan spille til en redusert greenfee på Oslo når den åpner igjen.

Gratis

over 18 år siden

Gratis

De spiller "gratis" i den forstand at Oslo GK betaler et visst engangsbeløp til samarbeidsklubben. Oslo GKs medlemmer betaler da også årskontingent til Oslo GK til neste år.

Med andre ord spiller de da "gratis" hvis de har betalt kontingent, og Oslo GK har betalt samarbeidsklubben.

tak, oslo

over 18 år siden

tak, oslo

Hadde Oslo GK sluppet oss til på sin bane hvis
vi måtte pløye opp vår?? Neppe. Er det ikke slik at man må være med et medlem for å få lov til å komme utpå Bogstad?

Ture

over 18 år siden

Ture

Det er fullt mulig å forvente noe tilbake nå når avtalen om tilgang på nabobaner forhandles (ferdig?). Det skulle bare mangle - naturligvis ønsker vi Oslomedlemmene velkommen som gjester på banen vår.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

tuller du tak, oslo?
jeg har spilt mange runder på Bogstad, men ante ikke at jeg var medlem der.... :D

oustøen

over 18 år siden

oustøen

er det sikkert tak, oslo tenker på. Ikke så lett med alle dissa navna

What?

over 18 år siden

What?

De har vel egentlig noen restriksjoner angående når gjestespillere kan gå ut (omtrent som på Haga). Men jeg har ikke inntrykk av at disse blir håndhevet. Har i alle fall aldri hatt problemer med å komme ut uansett når det er.

Lurer nå litt på om Flyer har leste hele artikkelen i finansavisen i dag. Det står jo ettertrykkelig at Oslo skal betale flere hundre tusen for at medlemmene skal få spille. Og det er nå bare en liste over klubber som det jobbes med. Er vel litt dumt å sende ut info til medlemmene før noe er bestemt...

tak,oslo

over 18 år siden

tak,oslo

Yngve, så fint at du har spilt Bogstad ved en rekke anledninger da.
Jeg trodde det var slik at man måtte være med et medlem, men tok tydeligvis feil.
Men det hadde vært fint om du kunne styre unna å være så bråkjekk!!

Flyer

over 18 år siden

Flyer

Det står i artikkelen: at Oslo golfklubb har gjort, og er i ferd med å gjøre avtaler for gratis spill for våre medlemmer på følgende baner. Bærum, Asker, Tyrifjorden, Losby, Miklagard, Hauger, Ås Gård, Lommedalen, Holtsmark, Borre, Haga (på spesielle tider), Evje og noen flere, sier Skogstad til HegnarOnline.
Det burde bety at det allerede er inngått konkrete avtaler om innholdet i artikkelen er riktig.

Jeg har ikke noe imot gjestespillere som booker tid etter gjeldende regler for gjestespillere, snarere tvert i mot. Spiller andre selv i ny og ne. Problemet oppstår i grunnen dersom Oslo GK medlemmer skal sidestilles med de medlemmene som jeg tror er ca 1100 i vår klubb. Verdien av å eie en aksje på en bane i Osloomårdet er etter min mening nettopp det å kunne bestille starttid før de som ikke er medlemmer.

What?

over 18 år siden

What?

Den er god, Flyer. Da har de tydeligvis sluppet mer informasjon på Hegna online. I papirutgaven av finansavisen stod det nemlig ikke noe om hvem de har snakket med, annet en Haga, som tydeligvis ikke har mye å tilby.

Er for øvrig helt enig med deg i det du sier. Jeg er også medlem i en av klubbene som nevnes, og syns det er vanskelig nok som det er å få booket tider på passelige tidspunkt, om ikke det skal komme et par hundre andre personer som skal prøve på det samme. Men det blir nok en løsning på det får vi tro.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Du må ikke være så sår, tak, oslo. jeg prøvde meg på en morsomhet, ikke på å være bråkjekk......

så du ikke smileyen min?

Lars Hjorth

over 18 år siden

Lars Hjorth

Gårsdagens artikkel i Finansavisen var bare tull og vås.
Det er ingen klubber som ble nevnt som har inngått noen avtale om gratis spill for medlemmer i Oslo Golfklubb. Uttalelsen fra Oslo Golfklubb sin formann er feilsitert.
For Holtsmark Golf sin del har det aldri vært noe tema og kommer heller ikke til å bli det å gi Medlemmer fra andre klubber bedre fordeler enn våre egne medlemmer. Det saken dreier seg om her er at administrasjonen i Oslo Golfklubb har ønsket å kjøpe faste starttider på ulike baner for sine medlemmer i 2008 i forbindelse med ombygging av banen. PT har Holtsmark ikke inngått noen slik avtale med Oslo Golfklubb.

Mvh

Lars Hjorth
Holtsmark Golf

Forståelig

over 18 år siden

Forståelig

Jeg tror nok medlemmene i Oslo GK vil spille på baner som ligger noe nærmere enn Holtsmark :) Kanskje de kan få en avtale med Prekestolen GK? lurt.

Bob

over 18 år siden

Bob

På Preikestolen kan de sikkert få dette til uten lange forhandlinger også...

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Nå kan du iallefall kjøpe noen kvadrat Bogstad-gress for å ha i hagen. Vet ikke om det er noen god reklame at det står at de slite med veksten, men kravene er nok noen andre på Bogstad enn hjemme i hagene til folk.

http://golf.no/article2007369.ece

Hallo

over 18 år siden

Hallo

Klart at Bogstad betaler en god del i greenfee-avgift til "venneklubben" for å la sine egne medlemmer spille gratis. Medlemmet vil sannsynligvis betale full kontigent til Bogstad, som bruker denne til å kjøpte spilleretter på andre baner.

Ken

over 18 år siden

Ken

Tipper det blir få ledige spillretter å leie neste år.
Prisen kommer sikkert til å gå opp også når pengesterke folk ikke har bane å spille på.
Antar at mange som nå har kunnet velge og vrake i spillereter kan få problemer med å få spille på de beste banene i det hele tatt.
Gladnyheten er at etter 2008 kan det bli lettere å få spille igjen..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her