Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ved kjøp av andel

seb

over 18 år siden

seb

når man kjøper andel med spillerett ( fra privat person ) følger ikke spilleretten som er betalt andelen eller kan baneeier krev nye spillerett innbetaling av den som har kjøpt andel .

Trodde det var normalt at en betalt spillerett følgte andelen vis den ble solgt videre . Er der noen bestemmelser på dete område eller er det opp til baneeier å bestemme dette ?

snappy

over 18 år siden

snappy

Du må nok betale medlemskapet i klubben.. DVS medlemskontigenten til NGF, golf bladet osv.

Dersom årsavgiften er på 6000,- vil jeg tror du må betale ca.1200,- til klubben for alt de må gjøre for at du blir registrert i NGF, klubben, Norsk Golf osv.

De resterende kronene burde du nok slippe å betale frem til 2008 sesongen. Dersom det ikke er tilfellet ville jeg sagt til selger at du vil låne/leie andelen frem til sesongen 2008. DVS: Du betaler for andelen, men den blir ikke overført til deg før 2008. Dette er nok det enkleste.

Snappy

Foooore

over 18 år siden

Foooore

Andel er andel, spillerett/årskontigent noe annet.

Kjekt å avklare med klubben før man selger/kjøper.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Snappy,
det er ikke opp til eier av andelen å bestemme om kjøper kan låne spillerett.
mange klubber som ikke aksepterer utlån/utleie av spillerett.

det kan jo lett spekuleres i lån av spillerett. hvem skal ha oversikten, og hvem er det som faktisk bruker spilleretten?

snappy

over 18 år siden

snappy

Går ut fra at Seb ikke er helt på jorde, slik at han leier en andel som ikke kan leies. Dette må selvsagt være tilstede.

Må nok beklage Seb med å si at HAugaland Gk's andeler ikke kan leies ut. Nordvegen tror jeg det er mulig på.

green

over 18 år siden

green

Kan ikke kjøp/salg av spilleandel/aksje variere fra klubb til klubb?

Antar jeg kan selge min andel for kr.xx xxx. Av denne summen må jeg betale ca 10 prosent til klubben, og ny eier får da alle rettigheter som han/hun ville fått, dersom vedkommede kjøpte "ny" andel direkte av klubben.

Ny eier betaler da selvsagt også årsavgift.

???

over 18 år siden

???

Dette varierer fra klubb til klubb. Spør klubben før du bare kjøper/leier
fra en person du ikke stoler på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her