Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Statistikkprogrammer til mobiltelefon

Marius Gebhardt

over 18 år siden

Marius Gebhardt

Er det noen som har noen erfaringer med statistikkprogrammer til mobiltelefoner?
Jeg er spesielt interessert i programmer med bruk av GPS.
Hva kan man få statistikk av?
Hvor brukervennlig er det?
Hva koster det?

Xo

over 18 år siden

Xo

http://wegolf.net/

b

over 18 år siden

b

Snik ------- reklame

Kaste ut en masse spørsmål som akkurat passer til programmet og som man vet man får svar på.....

barcentrale

over 18 år siden

barcentrale

Har prøvd to forskjellige applikasjoner, wegolf og Intelligolf. Det er uten tvil Intelligolf som peker seg ut som den beste løsning. Bakdelen med Intelligolf er at den ikke har like god dekning på baner i Norge med GPS-koordinater, samt at den kanskje begrenser i større grad i forhold til hvilken mobiltelefon den er kompatibel for. Mine erfaringer på GPS-banene til wegolf er at de uansett er plottet inn på bakgrunn av koordinater hentet fra Google Earth. Dette er dessverre ikke nøyaktig nok.

Brukervennlighet, funksjonalitet (langt mer input på statistikk tilgjengelig) og GUI (graphical user interface) i Intelligolf er derimot langt bedre enn for wegolf.

Intelligolf har også gratis nedlastning av baner (innbiller meg at det er ca. 25000 av dem på verdensbasis)..

Sjekk skjermbilder her: www.intelligolf.com

BareEgil

over 18 år siden

BareEgil

Stemmer det at du må legge inn avstandene til greenen på mange baner i Norge ved bruk av wegolf? Gjelder dette også Intelligolf?

barcentrale

over 18 år siden

barcentrale

Hva gjelder wegolf har de med varierende kvalitet og POI (avstand til senter, bak eller front green, bunkere etc.) de fleste "større" og annerkjente baner i Norge. Teller ca. 50 stykker på oversikten til wegolf (som du finner under nyheter på hjemmesiden). Det er også muligheter til å legge inn egne koordinater.

Fordelen med Intelligolf (selv om de har færre baner i Norge med GPS i databasen sin) er at de også inkluderer software til din datamaskin. Her kan du administrere baneinformasjonen som du senere synkroniserer med mobilen. Man kan selvsagt også legge inn koordinater mens man er på banen direkte inn på mobilen. PC-softwaren gir også større muligheter for å lese av statistikk. (selv om jeg foretrekker by far Scangolf :-) )

Tro meg.. intelligolf er langt bedre enn wegolf. Prisforskjellen er også marginal. For øvrig oppdaterer intelligolf sine applikasjoner ofte, med forbedret GUI og funksjonalitet. Det er så absolutt et levende produkt. Eneste kjipe med Intelligolf er den elendige hjemmesiden. Men ikke la deg lure..

PS! Jeg er klar over at det er noen andre funskjoner (som satellitt tracking) hos wegolf, men det hjelper dessverre ikke..

barcentrale

over 18 år siden

barcentrale

Glemte også å tilføye at Intelligolf til f.eks. Nokia koster 42 dollar. Som tilsvarer rundt 250 kroner. Merk også at det for noen mobiler ikke følger med software til PC (OTA). Dette vil komme..

Wegolf koster 395,-, utformet som en årlig avgift..

Merk også at du kan prøve wegolf gratis i 2 uker..

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Wegolf funker helt utmerket for meg.

Marius Gebhardt

over 18 år siden

Marius Gebhardt

Takk for svar.
Jeg kommer ikke til å bruke den til å måle lengder under spill, til det har jeg en meget god laser. Men vil kunne registrere raskt slagene mine når jeg spiller. Lengde på slagene, høyre/venstre FH, høyre/venstre/lang/kort treff/bom av green osv. Bruker Caddiecard på pc'n, og er fornøyd med den,. men skulle gjerne hatt noe lignende på mobilen, og da helst med en GPS slik at jeg bare kan trykke på en knapp for å registrere slaget.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her