Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Forskjellsbehandling av eierne!

Haugermedlem (mann, 31)

over 21 år siden

Haugermedlem (mann, 31)

Leste et innlegg på Golfsiden.com om tildeling av starttider for damegruppen og seniorgruppen på Hauger.

Damegruppen har starttider fra 16:50 til 18:00 på tirsdager, mens seniorgruppa legger beslag på tidene fra 16:40 til 18:10 på onsdager.

Såvidt jeg kan se har ikke Juniorgruppa fått noen faste starttider på banen.

Hvordan er det i andre klubber? - har denne type grupper fått tildelt starttider i "prime-time"?

Er det vanlig at man ekskluderer en gruppe medlemmer (i dette tilfelle eiere) fra å delta?

Martin Enger

over 21 år siden

Martin Enger

Jeg kan bare svare for min hjemmeklubb, Kjekstad. Der har seniorene mandag formiddag frem til ca. 11.00, og damegruppen har tirsdags formiddag frem til samme tid som seniorene, samt en time mellom 16.00 - 17.00 for de damene som ikke har anledning til å spille på formiddagene.

Dette er en ordning som fungerer godt på Kjekstad.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

At seniorer og damer har spesielle tider reservert er helt vanlig. Det som er snodig - både på Hauger og visstnok på Haga - er at man gir dem primetime etter vanlig arbeidstid. Det er en klart negativ verdi for menn med vanlig jobb. Poenget med dame/senior "dag" - som det het før - var at de skulle få sikret tider - men da som oftest før 1600. Som skole elev husker jeg at det var bittert å komme til banen kl. 1500 - bare for å få vite at alle tider frem til 16.30 var tatt av "damedagen". Men å la den strekke seg til 1800 er jo et rent ran.

Kan noen forklare meg hvorfor "damer" skal ha fortrinn overhodet i denne likestillingens tidsalder ? Hele ordningen er jo en levning fra den tid da "damer" ikke arbeidet.

Knut

over 21 år siden

Knut

Det ser ut til at Nes GK topper værstinglisten i år. Både seniorene, damegruppen og elitegruppen kupper de beste ettermiddagstidene midt i uken. Av annet kan nevnes at klubbens juni-kalender har 17 turneringer, feriemåneden juli har 13, mens august har 21 turneringer. Etter dette fremstår banen som høststille med kun 17 turneringer i september. Best å bli pensjonist på Romerike.

KK

over 21 år siden

KK

Seniorne legger belegg på de beste starttidene i hele landet.
Dobbel shot-gun fordi en bunch med hækkere over seksti år skal få gå og dasse rundt i sitt eget tempo.
Dette er ubegripelig at klubbene godkjenner dette.
Og Norsk Senior Golf presser seg inn på banene med noe Tour-piss som ikke er noe offisielt mesterskap eller noe.
Snart for vi Norsk Mellomtredveogførti Golf som også skal ha shot-gun på alle landets baner i løpet av sesongen.
La gamlingene bestille tider som resten av folket.

Halvgammel

over 21 år siden

Halvgammel

Gleder meg til jeg blir gammel nok

Medlem

over 21 år siden

Medlem

På Kongsberg har seniorgruppa sin ukentlige samling på mandager kl 09.00 eller 10.00 (husker ikke helt) Det er i alle fall ikke primetime ;)
Damegruppa har 1 time med tider fra kl 17 eller 18 på tirsdager.
Thats it. Resten av tiden er banen åpen for booking.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her