Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Saaaaaakte spill

Trippelbogey

over 18 år siden

Trippelbogey

Det er ikke så ofte jeg ser på damegolf, så jeg vet ikke om det er representativt det som ble vist i dag på Solheim Cup. Men herregud for en tid de tar på seg i forhold til herrene, som man jo ser på nesten hver uke.

Det er prøvesvinger med caddien stående bak, prøvesvinger med caddien stående for å holde hodet fast, så tror man de endelig skal slå, men da skal jammen caddien bak enda en gang for å sjekke at de sikter mot målet.

Og ikke nok med det: De fleste av de som spiller der er noen skikkelige kjipinger med gimmies'ene, det er rett og slett litt flaut å se på at man tvinger motspillere på dette nivået til å putte halvmetersputter.

Er det ikke noen regler for hvor lang tid de kan ta på seg, det er jo en dommer med i hver ball? Det er ingen grunn til at en 2-ball (som jo foursome i praksis er) skal ta 4 timer og 50 minutter å avvikle.

TB

Herregud

over 18 år siden

Herregud

Herregud Trippelbogey!!
Var tilstede under solheim cup idag . Fulgte ballen til pettersen under foursome. Du har aldri spilt golf i slikt vær. Vinden skifter hele tiden.I en sli k stor turering kan du ikke bare stille deg opp og slå som andre amatører gjør.

idiot

HM

over 18 år siden

HM

De brukte vel 6 timer pr runde i British Open også.
De er trege, udiskutabelt.

Og de er ekstremt avhengige av at caddien liner de opp.

Jeg sovnet foran Tvn da Tutta var på første hull i Fourball og våknet da det var på 9-ende. Vanvittig tregt.

Greitt at det er vind, men det får være måte på.

Jasså

over 18 år siden

Jasså

Damer er ikke skapt for idrett generelt. De er tregere, svakere, mindre utholdende og dummere (j.f siste tids forskning) enn menn.

Jasså

over 18 år siden

Jasså

GOLF: G: gentlemen O: only L: Ladies F: forbidden

Rått

over 18 år siden

Rått

Gentlemen Only Ladies Forbidden
Takk, den var rå.

Dick

over 18 år siden

Dick

Tutta er verst av alle... Nesten litt flaut faktiskt.

doc

over 18 år siden

doc

overasker meg faktisk enda mer hvor langsomme endel "menn" er på golfbanen...pluss alle på gult som definitivt istedet burde gå ut på rødt..

shit

over 18 år siden

shit

Guys Out Ladies First, sånn må det bli etter å ha lest overstående uttalelser, minus Herregud.

Feite trege menn møter man overalt på golfbanen!!

Link

over 18 år siden

Link

Absolutt. Jeg har mer eller mindre bodd på golfbanen i sommer, men har til gode å møte trege damer på banen. Damer ligger som regel i fairway, evt så slår de ikke så sabla langt inn i skauen at man må bruke lang tid på å finne ballen.

De som er trege er som regel menn. (Og en jævel på banen som lar sønnen trene i greenbunkeren mens jeg venter på å spille inn, men han er i en egen kategori. Greit at enslig spiller ikke har noen rett på banen, men det er lov med normal høflighet og vett på banen. Kommer jeg bak dem, går jeg av hullet jeg er på, og hopper inn på et hull etter dem.)

Ture

over 18 år siden

Ture

Bra Link. DEn eneste som nevner ordet høflighet frem til nå. Vi må alle dele på den samme banen. Da er det åpenbart at vi utviser forståelse for hverandre og tar hensyn deretter. Litt for mange med store egoer som på liv å død skal slå fra gult. Jeg har forsøkt å foreslå å spille fra rød til enkelte herrer. Det er litt sårt for noen. Andre sier de har fått beskjed om å spille fra gult! Det må være morsommere å komme frem til green av og til fra rødt før ballenmå plukkes opp. Allikevel synes jeg rutiner på banen er et større problem en selve spilleferdigheten. Med bra rutiner rekker man å slå flere slag. Og med bedre resultat!

sobrius

over 18 år siden

sobrius

Link: "Enslig spiller" har samme rettigheter som alle andre grupper - se Norsk Golf fra Juni 2005 - link til pdf: www.golferen.no/photoalbum/view/?size=org&id=43327

Stå på krava!!!!

-sobrius-

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her