Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Konkurs?

Logo

over 18 år siden

Logo

Er Nettogolf konkurs eller?
Ser de har opphørssalg....

jonag

over 18 år siden

jonag

Restesalg...

Alfred

over 18 år siden

Alfred

Opphørssalg.
Alt av golfutstyr skal ut....
Nytter vel ikke å selge komponentkøller til reklameslaver i Norge.

Lada

over 18 år siden

Lada

Kjipt at nordmenn kjøper tyske biler når Lada er like bra.

jonag

over 18 år siden

jonag

Ja jeg var jo totalt blind da jeg sjekket sidene...opphørssalg gitt.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Nei da, ikke noe stor dramatikk. Nettogolf opphører i begynnelsen av oktober, og blir slettet i Brønnøysundsregistrene. Alle avtaler og kundeforpliktelser overtas av ett nytt selskap, som fortsatt vil drive med golfutstyr. Det er tvilsomt om det nye selskapet vil drive nettshopen som i dag, men foretning og verksted på Elverum vil bestå.
At jeg gjennomfører ett opphørsalg nå, er derfor for å redusere varebeholning, samt å få ut restelager.
Jeg vil gjerne presisere at garantier og reklamasjoner dekkes av det nye selskapet, også det som kjøpes nå.

Tor Pedo

over 18 år siden

Tor Pedo

og evt kretitorer kommer godt ut av det hele?

Pål Iti

over 18 år siden

Pål Iti

herregud for et idiotisk spørsmål!!!!
hva i svarte har noen med det å gjøre her inne på et forum....

skammelig oppførsel...

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Jeg antar at de som er her inne, er her som forbrukere, og ikke som noe offentlig kontrollinstans.
Kan alikevell forsikre om at alt som skjer er i henhold til norske lover og forskrifter. Det viktigste er alikevell at mine kunders interesser blir ivaretatt, altså at gitte garantier overtas av det nye selskapet.

Kommer forøvrig ikke som noen overaskelse at noen begynner å slenge med tastaturet sitt. Slik har det hvert i de 8 årene jeg har drevet på. Har tatt imot så mye dritt disse årene, men det meste har falt på egen urimelighet. Siste året har det heldigvis dreid mere mot det positive, takker for det.
At Tor Pedo bekymrer seg for event. kreditorer bekymrer meg lite, han er tydeligvis ute etter å provosere.
Uansett, takk til mange for hyggelige forbindelser i 8 år.

Sunnybunny

over 18 år siden

Sunnybunny

Gir du deg Børje eller er du også inne i det nye selskapet?

jonag

over 18 år siden

jonag

Ja Børje, det er noen som tror at merkevare=garantert kvalitet. Du verden så mange merkevarer som produseres i kina gitt...sammen med de som er såkalt skrot...

Man kan ikke komme bort fra at japanske biler er mest feilfrie, men likevel er det kuulest å kjøre tysk (?) Tyske biler er bra de, men slås gang på gang på reparasjonsstatistikken...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Hva? Mener du at jeg har blitt lurt med mine Taylormade RAC OS????

steike... det forklarer hvorfor jeg er så dårlig.... hihihihi....

jonag

over 18 år siden

jonag

Jepp, kjør kjøpsloven mot TaylorMade. De lovte sikkert "outstanding" lengde og nøyaktighet...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

er det fem års reklamasjonsrett på køller som ikke innfrir?

jonag

over 18 år siden

jonag

Ja, man må jo forvente 5 år levetid på golfkøller, så det er vel bare et minimum...

Ture

over 18 år siden

Ture

Hvilke merker skiller seg ut negativt og positivt? Hvilke service og garantinivå kan vi forvente på golfkøller og annet utstyr?

snappy

over 18 år siden

snappy

Å si at f.eks Maltby er like bra som Ping eller Mizuno er bare tøv.. Disse merkene bruker milliarder på å utvikle bedre køller hvert år. Maltby er vel så vidt verd 1 milliard.

Nei.. Takke seg til.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hmmm... jeg trodde de brukte milliarder på markedsføring av produkter de har kopiert fra geniale oppfinnere og entusiastiske idealister jeg, akkurat som andre store korporasjoner, men det er klart, golfutstyrbransjen gjør vel ikke slikt.....

:P

Står du på utsagnet?

over 18 år siden

Står du på utsagnet?

Børje skriver "Kan alikevell forsikre om at alt som skjer er i henhold til norske lover og forskrifter."

Står på dette utsagnet 110 % Børje?

Yngve

over 18 år siden

Yngve

herregud.........

jonag

over 18 år siden

jonag

Snappy
Tro hva du vil og la deg gjerne lure av reklamens verdi. Mannen Ralph Maltby har vært kølledesigner for store merker gjennom mange år og har totalt 40 år erfaring fra bussinessen. Han rager høyt i den verden. Karsten Ping er også en stor mann...

Ture

over 18 år siden

Ture

Summen som benyttes for markedsføring er større enn summen til utvikling hos de store merkene.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Det er da vel ikke så enkelt at summen som blir brukt i markedsføring automatisk blir lagt på prisen på produktet?

Markedsføringen fører jo til større salg, som igjen fører til billigere produksjon av hver enkelt produkt. Jeg vil heller påstå det motsatte, at uten markedsføringen ville produktene vært atskillig DYRERE.

jonag

over 18 år siden

jonag

I wish... Større volum fører, dersom konkurranse, til lavere priser. Ellers fører det bare til større overskudd.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

skulle likt å se en test som tilsa at merkevarene i så fall var bedre enn komponentvarene, slik at diskusjonen kunne ende med "Jo, merkevarer er bedre, punktum finale!"

det er ikke like lett å bite på den bare fordi en debattant sier det.... ;)

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

jonag... og på golfkøllemarkedet er det ikke konkurranse...?

Nurre Ballerupp

over 18 år siden

Nurre Ballerupp

Hvorfor er et TaylorMade jern bedre enn et Maltby jern.
Går det rettere, lengere, slites det raskere, har det for lite eller for mye backspin, går det lettere i stykker, er det vanskelig å sikte med, mindre tilgivelig, mindre spillbart, styggere, HVA ? Er det noen av merkeslavene som kan forklare meg dette ?

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Fordi man inbiller seg at de er bedre. Barnepsykologi det Sherlock Holmes ;)

Goose

over 18 år siden

Goose

Taylormade, Titleist og andre merkevarer bruke store pengar på R&D på nye køller. Produkter er laget av bedre kvalitet stål, som vare lenger enn billig køller. Selfølgeleg betale du også for den navn /merk men det er vanleg for alt i livet - bilar, sko, ski - eller?

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Goose påstår at kjente merker produserest av bedre kvalitet stål, tullprat. Kostprisen for ett køllehode i kina er så lav, at besparelsen på billig stål knapt blir merkbar i den totale kostprisen.
Ser her bort fra de som produserer jernkøller av sink, men det er det heldigvis nesten slutt på-

Til tufsen lenger opp som vil ha 110% garanti på det jeg lover, vil jeg bare si at jeg ikke har behov for å gjenta meg selv.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg skal ikke prøve meg som bedreviter i dette emnet, for jeg har ingen spesialkompetanse når det gjelder køller.

Min tanke går mer til bedriftsøkonomi og det å drive butikk med overskudd og det å være liten med vyer kontra det å være stor og kunne være arrogant.

jeg tror ikke noe på at stålet i Taylormade køller er noe bedre enn stålet i Maltby eller Toski køller.

det jeg kanskje kan tro, er at Taylormade bruker MER ressurser på å forske på det som skal til for at nettopp DE skal få det hotteste innen nyheter i neste sesong.

for Taylormade er det nemlig viktig å være først, for det er med på å gjøre dem størst.

først med rescuekøller, størst på rescuekøller. først med vekt-skruer, størst på vektskruer. etc etc.

TaylorMate

over 18 år siden

TaylorMate

Børje bruker som kjent ikke penger på markedsføring, da snikreklame på Scangolf ikke koster et rødt øre. Derfor kan han tilby sine produlter til lave priser.

seb

over 18 år siden

seb

nå hvar vel ikke TM først på rescue . kanskje størst men ikke først .

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Snikreklame????
Sniker vel ikke jeg. Står fram med eget navn og svarer på konkrete spørsmål. Når noen spør om jeg er konkurs, må jeg ha lov til å svare.
At jeg også svarer på inlegg med faktafeil, uten å nevne noen merke eller firmanavn er vel heller ikke så mye reklame.
At de fleste her inne vet hvem jeg er og hva jeg driver med, tilsier foresten også at den reklameverdien, du påberoper meg, ikke betyr noe som helst.
Når det er sakt, vil jeg også si at ingen skal kunne kneble mine meninger om golfutstyr på grunn av mitt yrke.

GGB MB

over 18 år siden

GGB MB

Har jeg merket meg gjennom hans utrolig mange brølere at Snappy er dette forumets i særklasse mest kunnskapsfattige debattant.

TaylorMate

over 18 år siden

TaylorMate

Ikke skap deg, Børje. Hvor mange ganger har ikke du startet tråder om at det er "kjempetilbud hos nettogolf. no" osv gjennom årene? Du har jo til og med fått åpenlyse advarsler for det på forumet.

Pong

over 18 år siden

Pong

det er noen som bare ikke klarer å la ting ligge bak seg.
Selv om ting tidligere har blitt oppfattet som snikreklame(noe det ikke kan kalles siden dette er et åpent forum uten skrevne regler for reklamering i debatttrådene) så ser jeg ikke poenget med å svartmale Børje P. TaylorMate. du virker bare som en ondskapsfull person som er misunnelig. skjønner ikke hva du har imot Børje. jeg har bare opplevd han som hyggelig og behjelpelig, pluss at han kan en ting eller to om golfutstyr. sånne som deg derimot, er bare her for å påpeke ting de ikke liker i stedet for å delta konstruktivt i en debatt.

Donald

over 18 år siden

Donald

Enig med Pong. Han skriver med fullt navn og deltar i utstyrsdebatter og andre debatter, og det er bra. Ingen blir lurt til å kjøpe noe de ikke vil av det og det øker kunnskapsnivå/informasjon i forumet. Surmaga og uforståelig kritikk av Taylormate.

Bob

over 18 år siden

Bob

Forutsatt at BP kun legger inn innlegg under eget navn og ikke det som startet tråden så har jo BP bare svart på de spørsmålene og utfordringene som er kommet her.

At noen bruker Scangolf til å "ta igjen" og være ufin på grunn av en eller annen tidligere uoversstemmelse er vel egentlig det som er ufint.

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Jeg har tidligere kritisert BP for slikt - i denne saken synes jeg ikke han skal kritiseres. Det må være OK å komme med faktum. Hvorfor skulle han starte en tråd om at han selv var konkurs?

Webmaster

over 18 år siden

Webmaster

Det er ikke Børje som har startet denne tråden. Børje har skrevet alle sine innlegg i denne tråden under eget navn. Ihvertfall etter det vi kan se.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Hadde det ikke vært for at jeg biter på all reklamehypen til TM og de andre store merkene så hadde jeg gladelig handlet hos Børje. Synes han har opptrådt ryddig så lenge jeg har vært på forumet.

Lol

over 18 år siden

Lol

Børje har lenge holdt på å skape prat om Nettogolf på forumet. Irriterende. Det skal bli koselig å slippe disse Børje Pedersen-trådene i framtiden.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Gled deg ikke for tidlig Lol, jeg har ikke meldt noe opphør av meg selv. Jeg vil fortsatt jobbe med golfutstyr og ha meninger.

jonag

over 18 år siden

jonag

NGB. Vet ikke, men tror vel det er rimelig sunn konkurranse i golfverden... Prisene er på vei ned for alle så den blir tøffere og tøffere...

jonag

over 18 år siden

jonag

Enig med Børje. Køllehøder, med få unntak produseres i Kina. Side om side, merke for merke. Det er her det er billigst.

Og så monterer de store merkene køllene sine også her.

Ja de legger mye resurser på design. Jeg sier design og ikke nødvendigvis det som hjelper oss i å slå ballen nærmere flagget...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

De som tror at de store produsentene ikke bruker mye penger på forskning tar skammelig feil. Greit nok at de ikke konkurrerer på like vilkår med Maltby og de andre, men tenk deg hvilken konkurranse det er mellom de forskjellige gigantene som TM, Titleist, Callaway, Cleveland osv. Her teller det faktisk å ha de beste køllene, jeg vil tror at markedsføringsbudsjettene er omtrent like store hos disse.

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Jonag, jeg observerer bare at noen her inne har en tendens til å tro at antallet reklamekroner automatisk blir lagt på prisen til kundene.

Det låter ikke særlig kunnskapsrikt.

jonag

over 18 år siden

jonag

Jeg har nok erfaring fra bussiness til å vite at markedsbudsjettet for en etablert bedrift taes fra overskuddet. Noen få ganger taes de fra innskutt kapital, men da snakker vi unge bedrifter eller bedrifter som satser på nye områder.
Dersom da markedsbudsjettet er stort så er kravet til inntjening relativt større.

Dersom eierne i en hvilken som helst stor bedrift driver den etter andre prinsipper enn å tjene penger har de kortvarig levetid. Et aksjeselskap leker ikke... Skal man tjene penger må man legge markedskostnad på prisen. Må man øke markedskost må man enten øke prisen eller senke prodkost.
Derfor betales store summer til proffene for å få maks reklameeffekt. Det virker helt frem til noe som kan lignes hjernevasking.
Derfor legges produksjon til lavkostland som kina.

Om jeg ikke er kunnskapsrik prøver jeg iallefall å være realist...

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Det er jo ikke riktig så enkelt da. Hvis bedriften kuttet all markedsføring, ville salget i de aller fleste tilfeller sunket så mye at bedriften på sikt ikke ville selge noe som helst.

Markedsføringen av golfkøller og utstyr generelt påvirker oss selvfølgelig til å kjøpe langt mer enn vi strengt tatt trenger, men uten markedsføring overhode ville det neppe finnes mer enn et knippe golfbaner og golf ville være en kuriositet for et fåtall mennesker.

Hva køllene ville kostet da blir selvfølgelig umulig å beregne, men de få som eventuelt fortsatt spilte golf måtte trolig betalt MYE mer enn i dag for å få håndlaget noen trekøller som ikke var i nærheten av det du og jeg spiller på.

jonag

over 18 år siden

jonag

NGB GT: jeg er enig i det du sier i siste innlegg og det går ikke på tvers med det jeg skrev, mer kompletterer det. Men gitt en relativt stabil situasjon i et større golfkonsern er de situasjoner du snakker om relativt søkte, men de er jo riktige...

Masterofmarketing

over 18 år siden

Masterofmarketing

Når det gjelder de største utstyrprodusentene (markedsedere) ligger mer enn 50% av det totale kostnadsbudsjettet innenfor mergevarebyggnede tiltak. Ca 20% er produksjonsrelatert, og resten admin og r&d + div. Merkevare gjennom markeskomunikasjon er totalt avgjørende for disse på lik linje med med markedsleder i andre bransjer. Du betaler derfor selvølgelig mest for markedsføring ved kjøp av produkter fra mearkedsledere. ...men uten tilsterkkelig gode produkter for volumarkedet forblir de neppe markedsledere uansett.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg tror at noen nå må lese temaene på nytt.

dette handler ikke om hvorvidt de store produsentene bruker mer penger på forskning enn de mindre, men derimot om køllene til disse store produsentene er BEDRE enn køllene til de mindre, og hva denne påstanden i så fall er basert på.

noen sier her at Taylormade og Ping er bedre køller enn Maltby og Toski, etc.

mitt spørsmål er: på hvilket grunnlag trekkes den konklusjonen?

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Bedre? Hva mener du med bedre, da?

Jeg tror det er marginale forskjeller på kvalitet (legering, teknologi osv), hva som oppleves som best er mest opp til huet på kroppen bak kølla.

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Av alle de køllene jeg får inn til reparering, ser det ut som om den tekniske kvaliteten er lik. Det er ikke noe merke som stikker seg ut, hverken + eller -. Eneste gruppe produkter som kan variere en del, er overflatebehandlingen på wood og drivere. Her er det desverre en del dårlig kvalitet, godt fordelt på alle merker.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

NGB GT,

nettopp...

dette er individuellt, og ikke merkerelevant.
det blir merkerelevant på grunn av markedskrefter. ikke på grunn av bedre eller dårligere.

Ping vinner en gruppe spillere på grunn av sitt spesielle design, samt rykte for å være ekstremt lettspilt og tilpasset både høy og lavhandicappere i ett og samme sett.
Taylormade vinner en gruppe spillere på grunn av sitt utvalg og sin kreativitet i design og teknologi.
Callaway vinner en gruppe på grunn av historikk og mye samme grunnene som TM.

etc. etc.

Ingen av disse kriteriene vil være "best" eller "bedre enn komponentmerker".

tror jeg da.,... ;)

Ex køllemaker

over 18 år siden

Ex køllemaker

TaylorMade, Callaway, Ping, Cleveland, Titleist, Nike etc etc lager uhyre sjelden køllehoder som spiller dårlig.
Men både metallkvalitetet, finish og ikke minst montering er imidlertid ikke alltid på topp siden dette gjøres på bakrommet til støperiene.

Når det gjelder køller fra de to store seriøse komponentleverandørene Golfsmith og Maltby er nok spiillekvaliteten til de beste køllene like god som de beste køllene av nevnte OEM merker.
Men... både Maltby og Golfsmith spyr ut en skog av modeller i forskjellige prisklasser, og det er noen av disse som ikke er "skarpe" nok for de virkelig gode spillerne.

Velger man de riktige komponentene fra Golfsmith eller Maltby (eller Toski eller KZG eller Infiniti) sopm ofte selges håndbygget og tilpasset via køllemaker så er du garantert et sett med bedre spillegenskaper enn det man finner i tilfeldig hyllevare fra noen av de store produsentene.

Men det som teller for alle som ikke har tour-kort er at man liker designen og at man kan identifisere seg med gutta fra TV.

holde lovnader

over 17 år siden

holde lovnader

Borje: du sa tidligere at du overholdt regler 110 %, gjelder dette alt du driver med? Feigt dersom du ikke svarer.... (Ikke bare forbrukerrettigheter.)

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Håper Børje ikke nedlater seg til å svare på det latterlige innspillet ditt.

det er utrolig smart å kalle Børje feig når du selv ikke tør å si hvem du er engang.

Pepper

over 17 år siden

Pepper

Til "holde lovnader": Hva er vitsen med å mase mer om dette overfor Børje? Har ikke han svart nok på dette lenger oppe?

Og du snakker om feighet som selv opptrer anonymt. Børje skriver ihvertfall under fullt navn.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her