Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Interlock vs Overlap

HM

over 18 år siden

HM

Hvilket grep spiller dere med? Interlock eller Overlap?
Fordeler eller ulemper med de ulike?
Noen som har skiftet fra ett til det andre?
Gikk det greitt eller er det lang tid før svingen sitter med nytt grep?
Takknemlig for svar.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Spiller med interlock fordi jeg starta med det. Har testa Overlap også men blir litt for aktiv i håndleddene da. Synes forsåvidt overlap er mer behagelig.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Har spilt med overlap siden rundt 14 i hcp. Synes det er letter å release.

jonag

over 18 år siden

jonag

Har prøvd litt frem og tilbake og tror faktisk disse variasjonene passer til visse typer særtrekk i sving, men vet ikke hva som passer hva.

Interlock: Har litt korte fingre, så føler jeg får litt bedre hø håndsgrep. Synes releasen er littegrann kraftigere, men ser vel ikke forskjellen på ballbane. Føler jeg får balansert begge hender og at de jobber best sammen.

Overlap: Ve hånd blir sterkere, noe som passifiserer hø hånd litt. Lettere å få grepet godt nok ut i fingrene.

Føler meg mest komfortabel med interlock. Men grepet blir littegrann mer lealaust, så jeg har faktisk mest tro på overlap gitt at man har store hender.

Jeg har nok køllerotasjon som det er så tør ikke velge smalere grep for om mulig klare å spille overlap...

Mike Slicen

over 18 år siden

Mike Slicen

Har undersøkt mye ang golf grep. Spør 10 forskjellige mennesker og få 10 forskjellige svar...sånn er det med alt. Fant en video på youtube som forklarte meg en del. Beste golf grep videoen jeg har funnet

http://www.youtube.com/watch?v=oYYYfFDTZrk

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Trente i dag med mitt "gamle" interlock grep. Følte faktisk at jeg hadde bedre kontroll. Såpass merkbart at jeg kommer til å kjøre det fremover i en periode.

green

over 18 år siden

green

spiller overlap (hvis det er å hokke høyre lillefinger i venstre tommel ?). ellers putter jeg omvendt. intrelock?.

hvis jeg definerer rett - svak engelskkunnskap :-( ,- gjør jeg dette fordi jeg føler jeg får stødigere grep og bedre presisjon på langspill med overlap, mens jeg trenger mer styring med høyrehånda når jeg putter.

glad for korrigering hvis jeg tar feil av lappen og locken :-)

Mvh. green

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Overlap - legge høyre lillefinger utenpå venstrehånd og la den vile naturlig i kløften mellom knoken og første ledd på fingrende på venstre hånd. Interlock - legge (gripe) høyre lillefinger mellom pekefinger og langefinger på venstrehånd nede ved roten for å la (lillefingeren) den vile mellom knokende på høyre hånd. Baseball grep. Sette alle fingrene på grepet fortløpende. Høyrehånd nedenfor venstre. Alt stikk motsatt for venstrespillere naturligvis.

green

over 18 år siden

green

takk for info, passauf. Jeg spiller slik du beskriver overlap, (som jeg lærte av min pro), og syntes det fungere greitt. min partner spiller da interlock, noe vedkommede finner naturlig.

vi er omtrent like flinke (dårlige) og har spillt like lenge, så da antar jeg nok at enhver naturlig gjør det som passer seg selv best ?

HM

over 18 år siden

HM

Takk for interressante svar og for linken Mike. Jeg har samme erfaring som de som hevder at overlap gir bedre release. For meg gir overlap mer lengde å slagene. La om en kort periode i vår fra interlock til overlap, men ble usikker når jeg skulle spille konk og gikk tilbake. Prøver på nytt nå med overlap. Har jo vinteren å trene det inn på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her