Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Flott representant fra juniorene

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

I dag hadde jeg under Canon Pro Golf Series på Miklagard den udelte glede å spille med en av de som betegnes som "ung og lovende" i den norske junior-standen. Jeg skal ikke på bakgrunn av ni hull med texas scramble hverken dele ut fremtidige Tour-seiere eller store proff-karrierer, men jeg lot meg uansett imponere av mange sider av Joakim Mikkelsen sin fremferd på banen.

Det første som imponerer er innstillingen han tilsynelatende har til sporten. Han kan meddele at han ikke er helt pigg etter flere dagers sykdom, men at han selvfølgelig skal gjøre så godt han kan (noe som viste seg å bli mer enn nok). Han forteller at han motvillig måtte bryte en turnering for første gang i helga, og at selv om han vet at det var det eneste riktige å gjøre i den tilstanden så var det åpenbart en vanskelig avgjørelse. En slik innstilling kunne flere proer med fordel ha adoptert, hvor man kan få inntrykk av at det like mye er høy score som "influensaliknende symptomer" som er årsak for WD i margen.

Det andre som imponerer er selvfølgelig med den letthet han trakterer golfkøllene og viser et bredt slagrepertoar. God med driver og spoon og ikke minst en finesse rundt greenene.

Det tredje er den jordnære, humoristiske og hyggelige væremåten, der andre på samme alder har en tendens til å få litt "konge på haugen"-takter og verdensmester-griller i hodet.

Han er med andre ord en spiller det er lett å unne suksess, og det blir spennende å følge med på hva han kan få til i fremtiden!

(Pluss at det er morsomt å møte folk jeg er ganske sikker på jeg har "møtt" her inne på forumet før ;)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Regner med at det er meg du sikter til når du tror at du har "møtt" han på forumet før, men selv om jeg har et bredt slagrepertoar og har en jordnær, humoristisk og hyggelig væremåte så var det dessverre ikke meg du møtte denne gangen. Men takk for sammenligningen, det var snillt. :)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

selv om du har eget hotell, så er det vel ingen som tror at du er Joakim Sunnybunny....

hihi...

NTGeerrr

over 17 år siden

NTGeerrr

Joakim har i prinsipp hatt en knallsesong, uten spesiell flyt har han vært med i toppen i alt han har spillt her hjemme i år.

Synd han ikke tok Kristiansen på Holtsmark, han hadde fortjent en seier etter å ha vist slik jevnhet over mange år.

Så en tidligere tråd her vedr "hvem som trener mest"....det er få som er i nærheten av "jokke" sine treningsmengder i vårt miljø, noe også alle tester viser !

Det er ganske patetisk å lese om hvor mye NGF(les Niklas) sine "gullgutter" trener og hvor "gode" de er....jeg vet hva som er fakta, selv om jeg for egen del har "detti" av lasset for en god stund siden kan jeg både se resultater, høre oppfattelser, lese tester og skrive det jeg ønsker

Pro

over 17 år siden

Pro

Nå er det ikke om å gjøre å trene mest, men å trene best.

Foooore

over 17 år siden

Foooore

Og man trenger ikke slenge dritt om andre - ref NGF sine "gullgutter" - for å framheve egne favoritter.

Flere klubber driver meget aktivt juniorarbeid, der juniorer/foreldre forplikter seg ift både timer og kroner. Resultater kommer fra hard satsing, ikke bare talent.

Feigus Anonymus

over 17 år siden

Feigus Anonymus

Høres ut som Fjosoks rake motsetning på banen, denne Mikkelsen, med tanke på væremåte :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her