Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

valgdag

green

over 18 år siden

green

for to år siden ble det spurt om hvilket parti golf-folket stemte på. i år er det jo kommunevalg og da blir det kanskje litt anderledes siden mye ofte går på person.

selv vil jeg stemme helt anderledes enn på forrige valg. i år står en kvinnelig, tidligere arbeidskollega som nummer en på frp. lista, og jeg ønsker å kommulere henne. (håper hun blir ordfører)

hvordan vil dere at dere kommune/fylkeskommune skal se ut de fire neste åra?

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Jeg vet bare at det ikke blir populister, bønder eller kristne

Golf-partiet

over 18 år siden

Golf-partiet

er ikke det Senterpartiet da ?? Det grønne partiet. Ingenting er grønnere enn en golfbane. Spiller Aslaug Haga golf ? Kanskje er hun medlem av HAGA GK??? Jeg stemmer Sp.

green

over 18 år siden

green

utifra kvasirs søkermotor kan det se ut som at Åslaug Haga spiller golf.

I min nabokommune er det ap`s ordfører som virkelig har stått på for golfklubben. ære være ham for det!

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Hvorfor i alle dager skal man stemme annerledes på ett kommunevalg ?
Virker for meg meningsløst.
Stemme ett parti pågrunnlag av en golfbane ????
Hallo ?????
Noe av den tynneste grunnen jeg har hørt.

jøsses

over 18 år siden

jøsses

... Erik the brainiac

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Forsiktig nå Erik, la oss ha våre demokratiske rettigheter i fred. Hva er poenget med stemmerett? Egne meninger, egne valg!

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Er enig i det. Skal ikke kritisere for hardt.
Men synes det er litt for enkelt å stemme ut fra ett enkelt privat behov, som ikke gir noen særlig nytte for befolkningen.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

driter i befolkningen. jeg stemte på det partiet som vil ha pol på liertoppen, og det er jo en bonus at det partiet også har en ordfører som er en god støttespiller til holtsmark golfbane ;)

jøsses

over 18 år siden

jøsses

Jeg leste at unger under 11-12 år ikke forstår ironi og sarkasme. Hvor gammel er Erik mon tro? 10?

Mester Grønn

over 18 år siden

Mester Grønn

Ditlev klipte snora hos oss. Nå sliter han, så nå må finne en ny som kan klippe snora når vi skal åpne back-nine.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Erik_____,

du tuller nå, ikke sant?

jonag

over 18 år siden

jonag

Kommune og rikspolitikk er og har alltid hatt helt forskjellig agenda... Mange velgere ser ikke forskjellen og det er greit nok. Kommunepolitikk er lokale saker og da snakker vi sykehjemmet, idrettshall, tomteutbygging, industri, veier, barnehager. Forskjellig behov og partimeninger fra kommune til kommune.

Så kanskje jeg skal snu det på hodet å si at om man ikke innser at riks og kommunepolitikk er så forskjellig at det kan gi grunnlag til ulike stemmer, så har man ikke tatt oppgaven som stemmeberettiget alvorlig nok. Politikk er ikke religion, det er etter min mening mer saklig enn det...

Ture

over 18 år siden

Ture

Jeg tror ikke media fikk med seg at det var lokalvalg. Dårligste mediadekning lokalpolitisk i historien! Stort sett bare drittkasting frem og tilbake om regjeringssaker. Lite golfsaker å høre om;)

Stian

over 18 år siden

Stian

Erik: om alle stemmer ut i fra de behovene man mener er viktigst for seg selv, så får man jo det som representerer befolkningen.
Om alle skal stemme det man tror de andre ønsker, så blir det ikke nødvendigvis riktig.

jonag

over 18 år siden

jonag

Demokrati og full stemmerett kom sent fordi noen mente at alle ikke var glupe nok til å kunne stemme. De ville stemt "feil". Å kritiserer folk for sine valg blir helt feil mot demokratiets ånd. Alle kan mene det de vil og stemme på det de vil med hvilken som helst grunn. Slik er det; demokratiets styrke og svakhet... Det største problemet er de som ikke stemmer...

NGB GT

over 18 år siden

NGB GT

Helt enig med jonag og Stian her. Erik____, hvis alle stemmer det samme på lokalvalgene som de gjør på stortingsvalget - hva er da vitsen med lokalvalg?

Og om noen stemmer et parti fordi det kan gi dem større sjanse til å få en golfbane i nærheten, så kan ikke du sette deg på din høye hest og kalle dem egoister av den grunn.

Selvfølgelig - du KAN... Men det er fortsatt deg som er den naive her.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her