Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Pro for venstrehendte?

YID

over 18 år siden

YID

da jeg spiller links ser jeg etter et sted hvor man kan finne en pro som også spiller links!

takker for gode tips

helst i oslo området.

mvh

Link

over 18 år siden

Link

Proene på Onsøy GK er tradisjonelt sett belemret med en haug av oss venstrespillere, så de har i alle fall erfaring med oss, selv om de ikke er venstrehendte.

(Spiller du venstre fordi du er kjevhendt, eller andre grunner?)

jonag

over 18 år siden

jonag

Egentlig forstår jeg ikke problemet. Det er bare å stå vis a vis proen og svinge samme vei som han eller bruke et speil ;-)

Det skal ikke være påkrevd med noe annen teknikk.

YID

over 18 år siden

YID

er venstrehendt og sparker fotball med venstre.
det som er litt av mitt problem er at jeg prøvde første gang med høyrekøller, det gikk dårlig.
når jeg prøvde venstre køller gikk ting mye bedre, men feilen var at jeg ikke byttet grep.
dvs. at jeg spiller links med et grep som en høyrespiller.
har ikke tålmodighet til å bytte om på dette nå.
har god lengde og slikt på slagene, men sliter nå fælt med slice.
har hcp. på 16.4

Yid

over 18 år siden

Yid

trenger ikke være noe problem med en vanlig pro, men han jeg var hos synes det var vanskelig å se hva jeg gjorde feil da han ikke var venstrespiller selv.
sier kanskje mer om proen det..

jonag

over 18 år siden

jonag

OK. Det med grepet hadde jeg nok endret. Du vil tjene på det i lengden...

Finn proen og stå i speilet ;-) og la proen se speilbildet ditt så er det fiksa.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

DE fleste gode proer har ingen problemer å vise deg korrekte bevegelser "speilvendt". Mange spiller også til en decent hcp den motsatte vei. Jeg får vel lett bank av proen min når han spiller den "gale" vei. På den annen side så driver han meg ut med putteren sin. (Ikke fullt så vanlig)

jonag

over 18 år siden

jonag

Og fordi proen til Passauf driver med putteren må de stakkars køllemakerne passe på å lime putteren skikkelig !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her