Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hips don't lie...

Newbee

over 18 år siden

Newbee

Som fersk golfspiller, fikk grøntkortet 1.juli, har jeg selvsagt en del tekniske skavanker og utfordrigner. Til tross for dette har jeg kommet meg ned til 27 i HCP på de tre månedene jeg har spilt, men er selvsagt ikke stabiliteten selv. I alle fall ikke med de lengre køllene. Det jeg sliter med er å få med hoftene/underkroppen i svingen, det blir rett og slett for mye overkropp og armer. Er det noen som har et par bra treningstips å komme med for å bøte på dette?

Shakira

over 18 år siden

Shakira

Ring meg, så ordner vi litt tempo/timing i hoftene dine..

2

over 18 år siden

2

Ikke tenk så mye på hofta nå. Det kan fort surre til timingen din. Du lærer etterhvert hvordan du bruker kroppen. Mer og mer, år for år. Grattis med en bra sesong. Godt gjort å synke så fort i hcp. Du blir nok å fortsette med det framover :D

jonag

over 18 år siden

jonag

Enig med 2, men det du kan gjøre:
Vær oppmmerksom på balansen din. At du føler at vekten holder seg på innsiden av føttene i svingen og du har full kontroll på balansen. En sving ikke i balanse er mye vanskeligere.
Det kan hende du finner ut at du trenger å gjøre noe for bedre balanse, feks stå med annen avstand mellom bena eller hvordan du har vektfordeling når du stiller deg opp.
Det var et universelt råd for alle typer svinger.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her