Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med Taylor Made???

Misfornøyd kunde

over 17 år siden

Misfornøyd kunde

Jeg har kjøpt en Taylor Made R7 draw hybrid tidligere i sommer. Nå ville jeg ha en ny med lavere nummer.
I min proshop får jeg beskjed om at køllen ikke vil være på lager før om 5-6 uker.
Hvordan er det mulig at TM ikke kan levere køller på så lang tid?
Dette er årets modell og så vidt jeg forstår en bestselger. Ingen av proshoppene i min hjemby har denne inne nå. Kan bestille på nett, men har hatt trøbbel med leveranser før. Og brent barn....

Andre som har samme problemer med å skaffe Taylor Made køller?

king ben

over 17 år siden

king ben

Du er desverre ikke alene!

For en stund tilbake bestilte jeg komplett sett fra TM etter min spek. Fikk beskjed om at jeg skulle få køllene innen et par uker.

I mellomtiden solgte jeg det gamle settet. Men, ingen køller kom etter to uker. Fikk beskjed fra Proshop om å vente en uke til.

OK

Ventet en uke til, men ingen køller.

Dette gjentok seg noen ganger. Til slutt sa selgeren i Proshopåen at jeg burde kjøpe de på Ebay fordi TM hadde problemer med å skaffe!!

Rett og slett elendig service av Marius på TM.

Tok dette opp med ham når jeg traff ham på messa på fornebu. Han bare løftet på skuldrene.

Kanskje ikke så veldig rart egentlig.
Det er jo slik at en middels Edwin Wats butikk i statene selger mer TM-produkter en det Marius klarer å levere av TM i hele Norge p/år

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Men, dette blir en ond sirkel.
alle vet jo at TM har knallgode produkter, og når importøren ikke klarer å skaffe, så kjøper flere på nett, og da får importøren enda dårligere leveringsbetingelser.

skulle likt å vite hvorfor det er slik! TM må da ha potensiale i Norge.

har inntrykk av at det er akkurat samme bissniss med Titleist også.

Gunder

over 17 år siden

Gunder

Norge er et for lite marked for at storingene tar hensyn til dette. De selger så mye worldwide at det går utover de små markedene. Det er som Yngve sier en ond sirkel. Desto verre service de yter, desto flere handler på nettet, og da selger de mindre.

Triste saker.

Flott

over 17 år siden

Flott

Taylor Made har ikke bedre produkter enn de fleste andre. De er bare dyktige markedsførere som har klart å bygge et image og få uerfarne golfspillere til å tro at de må ha Taylor Made for å spille god golf.

Dårlig service baner vei for andre leverandører. Skulle ikke være noe problem å skifte til Ping, Callaway, Wilson, Nike, Adams, Bridgestone, Cleveland eller en haug andre seriøse brands som tilbyr like bra produkter.

Yngve

over 17 år siden

Yngve

tror du virkelig det er så enkelt?
ok. for en proff så kan det hende, men for en fersking, så kan marginene ligger på utstyret også.
den lille piffen som får begeret til å trille... :D

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

Er ikke Taylor Made et billigmerke da?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kjeften din

pingeling

NGB GT

over 17 år siden

NGB GT

hore!

Passauf

over 17 år siden

Passauf

TM er ikke bra på leveranser og service. Det har vært fullstendig kaos i hele år. Ræva på godt norsk. Ikke mer TM på oss før service og leveranse er i orden. Trist for et merke med gode produkter.

TM

over 17 år siden

TM

suger, takke meg til Olyo, det er køller det!

jepp

over 17 år siden

jepp

selges olyo forged på nettet?

Høh...

over 17 år siden

Høh...

Yngve er helt på jordet
For en proff betyr utstyret utrolig mye.
For nybegynnere og middelshandicappere er feilmarginene til han som slår 1000 ganger større enn feilmarginene til utstyret.
Hva har det å si at en kølle sprer ballene 0,1 grader når nissen som holder i kølla slår 30 grader skeivt ?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

kjære Høh....

hvor mange proffer kjenner du?
tror du virkelig at gutta på PGA mener at det eller det merket er viktig for dem fordi det er de beste køllene?
jeg tror det jordet jeg er på har god plass til deg også.

Når jeg snakker om ferskinger og utstyr, så mener heller ikke jeg at de på død og liv skal spille på Taylormade, men det er uansett enorm forskjell på køller som er konstruert for å lette golfspillet og køller som er laget for å forme slag og ha god følelse.

Taylormade, Callaway, etc. har egne produktserier for de forskjellige nivåene og bruker mye penger på å utvikle produktene så de blir bedre og bedre for ferske golfere.

Proffene kan ta en hvilken som helst kølle og slå så bra som de bare gidder.
forskjellen er bare at de velger det merket som gir dem flest dollar i foret.

venter

over 17 år siden

venter

det er ikke bare TM som sliter med levering, SMD Holding er utrolig trege. de sier at varen er på lager å er i shoppen dagen etter. nå har det gått 4 uker å jeg venter enda. dette er for dårlig.

Klok av skade

over 17 år siden

Klok av skade

Og så er det noen som lurer på hvorfor internetthandelen blomstrer.
Det tar lenger tid å få en kølle fra Oslo enn fra Vestkysten av USA via Paris/Köln og Oslo.
Norske importører (og proshopper) får nøye seg med å selge pegger og lake-baller.

omg

over 17 år siden

omg

Yngve er tjukk i hue

Yngve

over 17 år siden

Yngve

den svei....

green

over 17 år siden

green

Ho, ho - vet hva som har skjedd meg Taylor Made! Tiger Lili Taylor Made, gikk fullstendig amokk i produksjonshallen :-)

Grunnen til at leveringstiden er så lang er, at hun knuste både produksjons-verkstdet, og de ansatte fikk også gjennomgå ;-)

De er nå så i svime og forvirret at de ikke vet hva som er årets modeller, eller hva som skulle vært på salg for fire år siden.

Om grunnen er at hun er blitt svigermonster eller at hun endelig har kommet i puberteten, med den uheldige følge av overgangsalder samtidig, prøver på rettspsykiatere å finne ut av

Please, trofaste kunder det er ikke Taylor Made`s skyld, prøv å ha litt tålmodighet. Monsteret havner nok snart i tvangstrøye ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her