Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sol Kysten - El Chaparral og Atalaya Old

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!
Jeg må innrømme at jeg skal en tur til Sol Kysten i oktober og nå lurer jeg på om noen av dere har spilt EL Chaparral og Atalaya Old ??

Grunnen til at jeg spør er at jeg bestiller mine start tider igjenom www.golf-service.com og de har kommet opp med disse banene.

Mens jeg har noen "must" baner som jeg tenkte jeg skulle prøve

Sotogrande
Almenara
Montemayor
Marbella Club Golf Resort
Almenara
San Roque

Hva mener dere ??, kom gjerne med noen tips !

Valderama er stengt de dagene jeg er der nede ( Volvo Master eller noe sånt ! )

Har allerede boket : Santana og Torrequebrada

mvh
Amici Sumus

Donald

over 17 år siden

Donald

Ser bra ut for deg. Atalaya Old er bra (forutsetter at den er i god skikk)- lenge siden jeg spilte den. Men ikke la deg lure ut på Atalaya New.

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Kom nettopp hjem derfra etter en uke med golf,her er mine erfaringer:

Santa Maria: morsom bane,bra kvalitet. Ikke noen toppbane men absolutt å anbefale synes jeg,særlig når vi spillte twillight til ca.35 euro inkl. buggy.

Rio Real: må spilles,fantastisk fin bane,glimrende kvalitet på greener/fairways. Området med det 5 stjernes hotellet er helt rått. Var mitt førstevalg dere nede...inntil nå nylig

Santana: den hadde vi hørt litt om og prøvde den nå,føk rett inn på førsteplassen min. Fantastisk bane,layout,kvalitet,atmosfære. Virkelig et must å spille

San Roque: spillte new course denne gangen,og ble faktisk litt skuffa. Den er ikke like bra som Old course,ikke på kvalitet ihvertfall. Synes også den er endel trangere på noen hull,litt blindt endel ganger. Old course har mye mer sjarm,sjel og er meget bra. Men området rundt er jo en opplevelse i seg selv,det fantastiske klubbhuset/hotellet,det oser av golfhistorie i veggene der,bilder og pokaler fra diverse store turneringer...gå deg ikke vill i garderoben i jakt på toalettet..:) En opplevelse.

Nå er vel ikke Volvo masters før første uka i november,men Valderrama er vel under arbeid den siste tiden for å preppe den til nov.

Sotogrande stod øverst på vår ønskeliste denne gangen,men fikk ikke tid i august siden det da er forbeholdt medlemmer,kun noen få greenfee tider for gjestespillere

Når det gjelder Monte Mayor har vi holdt oss unna den,les Golf Digest sin omtale av den,så skjønner du hvorfor..he he. Monsterbane passer ikke meg og mitt ballbudsjett:)

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hallo Kevin !,

Takk for infoen - Meget nyttig.
Tenker jeg skal kutte ut ihverfall EL Chaparral og kanskje Atalaya Old også.
Skal høre med www.golf-service.com om de kan prøve å boke Sotogrande, San Roque old og Almenara i den proriterte rekkefølgen.
Jeg har også bestilt en uke i mars 8 - 15 så det blir kjekt å reise ned for 2 gang når jeg er litt mer kjent.

mvh
Amici Sumus

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Da var San Roque Old i box !

Har noen spilt Cortesin Golf -
http://www.golfcortesin.es/cortesin_ingles/main.htm

Den ser bra og ny ut !

mvh
Amici Sumus!

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Den ser bra og ny ut ja, jeg har ikke spilt der selv om jeg har spilt mye i området. Kan forøvrig anbefale Sotogrande Reserva hvis du er villig til å betale ca. 140euro. Suveren bane!

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hallo Hacker,

Jeg er klar over Sotogrande, men www.golf-service.com har litt problemer da de ikke for bestille uten at de klarer å sette sammen fire spillere.
Jeg har sjekka litt utenom de og det blilligste jeg fant var 155 Euro.
Hvor finner jeg den til 140 - 26 Okt. ??

Takker!
Amici Sumus!

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Prøv golfinspain.com eller golf-service.com

Du vet det muligens, men det er en bane som bare heter Sotogrande og en som heter Sotogrande Reserva, begge er meget bra!

Emilio

over 17 år siden

Emilio

Jeg har spilt alle banene du nevner, og synes nok de beste banene ligger i Sotogrande området, men det området er mere utsatt for vind enn en del av parkbanene rundt Marbella (f.eks. Rio Real og Los Naranjos).
Min ranking:
Sotogrande (et paradis)
La Reserva (mest imponerende anlegg)
San Roque Old (flott og variert)

De parkbanene som jeg liker best er: Rio real, Los Naranjos og El Paraiso, men Atalaya Old og Santana er også verdt et besøk.

Finca Cortesin er en ny og veldig fin bane, men krever bruk av bil. Har spilt den 3 ganger, veldig fine greener. Men syntes de ble litt grådige på greenfee, som de satte opp kraftig etter et halvt års tid. Ganske vindutsatt.

Pleier å bestille gjennom golfservice og kan bekrefte at det kan være problematisk med Sotogrande. Litt sære i den klubben.

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Amici Sumus: hvordan var turen, og hvordan likte du de forskjellige banene?

Jeg skal snart bestille ny tur og lurer spesielt på Sotogrande, Finca Cortesin og Rio Real.

Emilio noe nytt om banene, er €90 mye for Finca Cortesin og hvorfor må man ha bil?

Alter Ego

over 17 år siden

Alter Ego

Det kan kanskje være en fordel å vente med reisebrev til ETTER man faktisk har vært der?

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Jeg skal faktisk reise i morgen tidlig og skal nå begynne å pakke !
Når jeg kommer tilbake skal jeg skrive en liten rapport !.
Til nå er følgende baner bekreftet :

- Santana på torsdag ...
- Torrequebrad på fredag ...
- San Roque Old på lørdag ...
- Sotogrande neste fredag ...

Innemellom blir det noen banketter med dress og tilbehør !
Og så blir det noe sjakk selvfølgelig !

Jeg regner med at det blir enten en eller to runder til med golf, men ingen baner eller dager er bestemt ...
Men det tar jeg på sparket der nede, da jeg har leiebil og er derfor ganske mobil ...

Mvh
Amici Sumus

Bessie

over 17 år siden

Bessie

Hei! Har akkurat kommet hjem fra Spania, gikk El Chaparral 3 ganger! Utrolig flott og spennende bane. De raskeste greener jeg har spilt! Like raske som Augusta iflg. greenkeeperen!
Anbefales!

Emilio

over 17 år siden

Emilio

Hacker!
Jeg betalte 75 på Cortesin første gangen, og så satte de opp prisen til 125. De har vel lært, og så satt den ned igjen da?
Lang avstand fra green til tee på de fleste hull gjør at golfbil er greit å leie.

Ernie

over 17 år siden

Ernie

El Cortesin er virkelig en av de bedre der nede, om du får den til under €100. Ja, den er bygget for bil, men fullt mulig å gå.
Skal ned selv under Volvo MAsters og har booka:
Santana, Sotogrande, La Reserva, El Cortsein, San Roque og Las Brisas Old og har Almenara som backup.
De fleste banene er rundt Valderrama, men jeg synes de fleste banene i Marbellaområdet er veldig overpriset pga. beliggenhet. Ja, jeg har valgt noen litt dyre baner, men det er mye kjekkere golf for €100 på Sotogrande enn det er på f.eks. Santa Clara.
El Chaparral er en gøy bane, ja, men ikke dra paralleller til Augusta... Det er for mye Mikke Mus der og greenkeeperen er flink til å prate... Monte Mayor er døpt til "apebane" av en kompis... Om du ikke er dønn presis fra teeboksen er Monte MAyor et fjellhelvete med sinnsykt mye lost balls.
Om det ikke er vått er Almenara til ca €55 et godt alternativ og god deal.
Santana er det beste valget på "østsida". I forhold til La Cala-banene er denne meget bra.
Rio Real er bra, men også blitt overpriset etter nye eiere kom inn.
Et godt tips: Spill gjerne de litt kostbare banene nede rundt Valderrama, dropp buggien, så er det best value for money der nede. Men husk: de er litt stivere på etikette der nede...
Sving vel!

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

Jeg tror jeg skylder dere et lite reisebrev ... !
Jeg har satt en liten karakter på hva jeg mener om banen og en liten Value som sier "hvor mye dere får for penga" !!. Jeg bodde i Benalmadena så det ble litt kjøring, spesielt til de 2 siste banene.

Santana - Bane: 5- Value: 5+
Torrequebrada - Bane: 4 Value: 4
San Roque Old - Bane: 5 Value: 5-
Sotogrande - BANE: 5+ Value: 5+

Santana:
Meget bra bane, men Bermuda gresset var litt slitsomt. Følte jeg slo mot gress hele tiden. Jeg leide golfbil, men kunne ikke kjøre ut på banen da jeg måtte følge stien ...Litt tåpelig.
Jeg spilte med 3 fra Finland. I mann og to damer som var veldig hyggelige.

Torrequebrada:
Hva skal jeg si; dette var den dårligste banen jeg spilte der nede, men den var absolutt ikke dårlig. Vi kan heller si den var spennende med mye opp og ned.
Her også leide jeg golfbil og denne hadde GPS!. På denne banen kunne vi kjøre ut fra stien til ballen og da fortalte GPS´en akkurat hvor mange meter det var igjen til forkant av greenen - Meget bra. På hull 18 la jeg inspillet mitt 75 cm fra flagget, men klarte å bomme birdie putten. Måtte le litt da jeg også her hadde blitt satt opp med 2 fra Finland.
Hun var hyggelig, han mindre hyggelig ...

San Roque Old:
Denne banen var meget bra kanskje litt trang og vanskelig til tider, men meg som drivet som en gud denne dagen så passet det veldig bra!. Spilte klokt på hull 18 da jeg la meg opp og klarte med 2 putter par. Også her ble det golfbil med GPS!.
Men denne GPS´en var noe skit da den bare kom opp med samme bilde som var i baneguiden og ingen avstander eller hvor mange meter det var til greenen. Det hadde heller ikke spilt noe rolle da vi ikke fikk kjøre på banen - Måtte følge stien... Helt bortkasta ...
Spilte med et overkoslig par fra Tyskland, hun så ut som en modell og han var selvsagt litt eldre!. Tror de hadde godt med penger.

Sotogrande:
For en opplevelse! Det var akkurat som å spille på en TV bane!. Denne banen hadde alt.
Denne dagen valgte jeg å traske rund med baggen på ryggen da jeg ville føle atmosfæren på banen + de litt dårlige erfaringene med det å kjøre utenfor banen. Denne dagen var jeg satt opp med et veldig internasjonalt par, han kom fra Kanada og hun fra Japan, men de bodde sammen i New Yorke. Han jobbet i Nokia som da igjen blir finsk !.
Spillet var ikke mye å rope hurra for denne dagen, kanskje jeg var blendet av banen !?.

Jeg skal ned igjen 08 - 15 Mars og denne gangen skal jeg bo i Marbella og H10 Andalucia Plaza Hotel. Har allerede booket booket følgende baner:
Cortesin, Almenara, San Roque Old, San Roque New, Cañada og Torrequebrada.
Den siste spilledagen står mellom Santana, Las Brisas og Reserva tror jeg.

Måtte vi alle få en fin golf sesong!
Amici Sumus!

Hacker

over 17 år siden

Hacker

Takk for fint reisebrev, jeg skal nedover i april og håper å høre hvordan Cortesin er før det!

Ellers blir det nok noen av de samme banene ja!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her