Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

kan man bruke gps i turneringer?

Olazabal

over 18 år siden

Olazabal

se heading...

veggiss

over 18 år siden

veggiss

kommer an på om klubben tillater det eller ikke.

Snart

over 18 år siden

Snart

De gamle fossilene i regelkomiteene og dommerkomiteene rundtomkring kommer snart til å dø, og da blir det mer vanlig å tillate elektroniske hjelpemidler.
Sitter selv i et dommerutvalg og må høre på gamlingene argumentere med at Laser og GPS forsinker spillet, og at slikt aldri må få innpass i golf.
Jeg møter oftere og oftere spillere som driter i klubbenes lokale regler og bruker laserkikkert akkurat som de vil. Til og med under klubbturneringer uten at noen reagerer. Dette er nok kommet for å bli.
Jeg oppfordrer til økt bruk. Om et par år er prisen redusert til 1/3 av hva den er i dag.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Ja, det stemmer nok det, bruker mye mere tid på å dra opp laseren, sikte og lese av "135m" enn å finne 100 eller 150 meters merket, skritte opp og så gå tilbake....

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hallo Yorkie!

Jeg tror det der er bare en tilvenning/trenings sak ...
La oss si at dere er fire som slår ut og du IKKE er kortest.

- Dere kommer fram til deres baller og han som slo kortest begynner ...
- Mens han forbreder seg tar du opp din GPS som ligger lett tilgjengelig.
- Du måler opp og er klar til å følge med når han slår ut.

Som "snart" sier dette vil bare øke og øke .....

mvh
Amici Sumus

PS. Jeg har blitt litt dårlig i kroppen så jeg må si fra meg favorit stemplet på lørdag ! ... He-He ...

Ture

over 18 år siden

Ture

Gikk en treningsrunde med et par juniorer forrige uke. Begge hadde laser hengende på bagen. De hadde meget gode og raske rutiner med laser. Tilsvarende så jeg gutta i KM hvor de måtte skritte opp. Dette tok (naturligvis) lenger tid. Tillat laser nå!

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Ray, det var litt ironisk ment da:)
Synes argumentet med at det tar lenger tid med laser er litt morsomt liksom, det tar meg 5-sekunder å finne avstand med laser.

Men, det er jo noen som bruker lengre tid også, gikk en runde med en kar som insisterte på å måle avstanden til forkant green, bakkant, treet på høyre side, forkant og bakkant til bunker 1, 2 og 3 osv. blei litt voldsomt synes jeg.

Gode rutiner som Ture sier gjelder jo både med og uten laser.

PS. Jeg har litt vondt i venstreforen så jeg kommer nok til å slite litt jeg også

Bob

over 18 år siden

Bob

Laser av riktig type, ja - GPS nei. Gps måler både høyder og snart(?) vindstyrke også - så forteller den deg hvilken kølle du skal bruke - på grunnlag av statistikk for dine slag og tid.

Lengdemåling er svært individuellt og også en del basert på matematikkunnskaper og jeg er ening i at dette blir tillatt - men det bør stoppe der rett og slett for å få en hånterbar grense for hva som skal være tillatt.
Hva med å spille golf og bruke litt sunn fornuft og egne vurderinger

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg har bestilt meg Bushnell Pinseeker, og er sikker på at jeg kommer til å få glede og nytte av den.
ikke bare på tid, men på beregning av mine innspill.

ikke få ganger har jeg spilt med folk som har laser, tippet f.eks. 30 meter til pinnen og fått 40 som svar :D

*glede seg*

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Jeg fikk meg en slik for tre uker siden, og den hjelper helt klart på selvtilliten på innspillene. Og utslagene for den saks skyld, på fremmede baner.

Derimot hjalp den meg særdeles dårlig i helgen, men det skyldtes en fullstendig fraværende evne til å slå ballen rett. Det hjelper den altså IKKE til.

*glede seg til å se i kikkert sammen med yngve*

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her