Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

regulering av handicap under turnering

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hei!
lurer på hva som er regelen her jeg. hvis det er en turnering over to (eller flere) dager, og man spiller så bra første dag at man senker handicap. skal man da spille andre dag etter det gamle eller nye handicapet? (dette gjelder ikke bruttoslag) eller gjelder hcp for hele turneringen, uavhengig om du skriver deg opp eller ned?

Keyser

over 18 år siden

Keyser

Dette er beskrevet i NGFs Spill og Bestemmelser 2007 - 2.14a
http://www.golfforbundet.no/photoalbum/view/?size=org&id=150082

"Under en eller flere påfølgende dager, skal det handicap spilleren har ved start i 1. runde gjelde for hele turneringen. Hver enkelt handicaptellende runde skal registreres på handicapkortet med eventuelle justeringer av handicap."

veggiss

over 18 år siden

veggiss

ok :) takk!

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Men, så vidt jeg vet, så kan dette overstyres av lokale regler og turneringsbestemmelser!

eller?

Keyser

over 18 år siden

Keyser

Tror ikke det kan overstyres av lokale regler, i kapittel 2.0 av Spill og Bestemmelser står det:

"Regler, bestemmelser og absolutte krav som skal følges er markert i tekstboks. Annen tekst skal tolkes som råd og veiledning."

Det jeg siterte over sto i tekstboks....

Men for all del - kan jo være det finnes et unntak eller noe som sår i hjel dette :-)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

I yield...

sobrius

over 18 år siden

sobrius

I mid amatør ble reglene endret slik at banen kun var hcp tellende for nedskriving - ikke oppskriving... årsaken var tildels vanskelige forhold og mye vind.

Ture

over 18 år siden

Ture

Sobrius: Det var vel ikke reglene som ble endret. CSA ble satt til et nivå som setter muligheten for oppjustering av hcp ut av spill. (Bjåvann?)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her