Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bladkøller - lav ballbane?

Hcp 6

over 18 år siden

Hcp 6

Prøvde et sett med bladkøller i dag som har samme spesifikajsoner i skaft so de køllene jeg spiller med i dag Spiller normalt med Toski cavity back køller.
Uansett hvor mange slag jeg slo, gikk ballen lavere med bladkøllene.
Det skal kanskje være sånn?

Balltreffene var rene og fine, og det skal nevnes at jeg slår veldig høyt normalt sett. Om det er sånn at bladkøller går lavere bytter jeg pronto. Høyden jeg har med jernene jeg bruker nå er et problem...

Hcp 4

over 18 år siden

Hcp 4

Jepp de går lavere. Null offset gjør at de går lavere. For min del er bladkøller for lite tilgivende til at jeg vil bruke dem. Men skulle gjerne hatt 7 jern og opover i blades.

hcp 6

over 18 år siden

hcp 6

det er derfor jeg heller ikke spiller med bladkøller men jeg ble litt usikker nå...i vind er jeg en elendig spiller..

veggiss

over 18 år siden

veggiss

Hcp 6: bladkøller gå lavere pga at tyngdepunktet sitter høyere i køllehodet, og pga offset som Hcp 4 sier. ergo det er bare å bytte :)

Hcp 4: det er jo bare å kjøpe bladkøller i 7,8,9 det da. koster deg ikke allverden med mindre du vil betale for at det står et kjent merkenavn på dem.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

http://www.wishongolf.com/designs_details.php?dKey=19&dType=sets

der har du et sett bladkøller i klassisk design...rålekre. golftek kan skaffe dem, og du trenger bare å kjøpe de jerna du trenger :)

hcp 6

over 18 år siden

hcp 6

meget lekre. hva ligger prisen på her kontra usa?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

aner ikke hva lars-christian tar for dem, men køllehodene koster vel rundt $30. du får ikke kjøpt dem løst med mindre du er godkjent køllemaker av tom wishon. du kan høre med www.myclubmaker.com de selger wishon køller, han gir sikkert en god pris ferdig montert.

jonag

over 18 år siden

jonag

Er man god til å slå ballen er ikke offset nødvendig. Jeg personlig synes det går en grense på plassering av tyngdepunktet ved 0.7 inch. Får man vanskelig spinn og treffer ballen urent trenger man mindre enn 0.7, har man høy ballbane kan mans spille på helt opp i 0.75-0.8 (akkurat for å få ned ballbane og spinn)

Feks Toski blades har tyngdepunkt ned i 0.65, så dette er ikke nødvendigvis en blad/cavity greie...

grensen går ved 0.83 for det er halve diameteren på golfballen. Har man tyngdepunktet over midten av ballen er det ikke rart at den går lavt...om man ikke er ekstremt flink til å slå ned i ballen.

De fra Wishon er ikke ekstreme i lavt tyngdepunkt. 550M er nok i kategori over 0.7 og gir ballbanekontroll. De har litt offset i lange og mindre i korte. For en bedre spiller er de nok veldig bra.

Sjøl spiller jeg Maltby MMB og synes de er sweet...

Gunder

over 18 år siden

Gunder

veggiss: Godt forslag. Jeg skal jammen stikke bort å handle meg bladkøller fra 7 til pw. For å teste.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

i call dibs!!

Hansen

over 18 år siden

Hansen

De optimale blades må jo være Titleist 680. Uten tvil. Bare spør Davis Love

veggiss

over 18 år siden

veggiss

og spør du tiger så er det nike bladesene han spiller på...

hei

over 18 år siden

hei

har du 6 i hcp så hold deg unda blad køller!

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!

Jeg har et sett med Mizuno MP33 ( 6-pw) som er blades og noe av de peneste køllene som finnes ... men som dere ser så er hc rundt 17.
Så hvis du ikke har kjøpt ennå veggis ... !

mvh
Amici Sumus!

Ture

over 18 år siden

Ture

Startet med MB 690 på ca 18 i hcp. Nødvendigheten for å utvikle bedre sving å balltreff ble fort åpenbar. Hjalp meg videre. Blades passer ikke alle - men det er ufarlig å prøve.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

gir deg 500 spenn Amici ;)

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!

Tar de med på Holtsmark på lørdag så kan du høyne budet!
Det ser dårlig ut med de "gripmaster" da han "over there" ikke får ut fingeren ...
Han sitter og venter på det Infiniti KO hodet ...

mvh
Amici Sumus

Yngve

over 18 år siden

Yngve

jeg byr 501,50

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hey !

Snakker vi om britiske eller kypros pund ??!!

mvh
Amici Sumus!

PS. Selges til høystbydene over 2500,- NKr !.

jonag

over 18 år siden

jonag

he-he AS

man blir ikke dårligere golfer av å spille med blades, men man kan fort spille dårligere golf !
Noen har sagt at man burde ha blades for trening. Ikke så dumt kanskje ?

Men det går an å få i pose og sekk! Lettspilte bladlignende køller finnes, eller fine linjer på pene cavity !

veggiss

over 18 år siden

veggiss

Amici: er det myostrich du handler av eller? ta med mizunoene ja, må prøves :)

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Jeg har spilt mine to beste runder i år med cavity back. Trener fortsatt med blades.

Link

over 18 år siden

Link

Ingen dum ide, Passauf. Du får trent balltreffet på rangen, og så spiller du med mer tilgivende køller "når det gjelder"? Ikke dumt, nei. Hvordan er det med lengdekontroll osv når du bytter mellom jern?

Passauf

over 18 år siden

Passauf

En grad sterkere cavity back sett. Settene spiller omtrent likt på rangen. (større variasjon pga ballkvaliet) Trener ikke hele tiden med bladsettet. Bytter litt på. Lufter de av og til på banen også.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg tror det er lurere å tenke teknikk og ballbane på en range - ikke lengde. Lengde kommer an på baller som Passauf sier, og det finner man ut av på banen. Finn et flagg ellernoe på rangen og finn den kølla som går dit. Enklere :)

Ken

over 18 år siden

Ken

Hvorfor i all verden trene med blades og spille med cavity?
Hvorfor ikke spille med blades og nyte spilelegenskapene blades har i forhold til cavity?
Titleist 680 ruler....

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Bare jeg blir tøff nok Ken så skal jeg bare gå med mine blades:-)

doc

over 18 år siden

doc

smeller du godt ned på en ball litt foran i stans med et litt åpent bladeblad går den jaggu høyt nok ....

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Opplever ikke noen utfordring med å holde ballen nede. Eller slå den høyt. Dette handler aller mest om teknikk.

jonag

over 18 år siden

jonag

Så enig så enig passauf...

vi snakker om maks 5 mm forskjell på tyngdepunktets vertikaler plassering på kølleflaten... Det er mest av alt det effektive loftet i treffet som bestemmer.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Skal bare legge til at jeg ikke alltid slår ballen slik jeg vil eller dit jeg vil:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her