Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

noen som har følt likt ?

green

over 18 år siden

green

Begynte å spille golf for et par år siden og syntes det var kjempegøy. I år har jeg knapt brukt køllene - føler bare for å selge andelen min, men tenker også at det kan være en forbigående "tilstand"

Noen andre som har følt det på samme måte, men har syntes det har vært gøy å begynne å spille igjen etter en sesong eller to?

Amici Sumus

over 18 år siden

Amici Sumus

Hei!

Kansje ikke helt likt, men jeg har hatt noen år hvor jeg har hatt passivt medlemskap. Dette var noen år som jeg hadde det litt sån som deg og så hadde jeg en periode hvor jeg og kona fikk en liten jente da også følte jeg at jeg/vi trengte en periode uten golf.

Nå dermimot er jeg meget klar, det er bare så synd at de jeg pleier å spille med er noen "pyser" ! som lar konå bestemme !.

mvh
Amici Sumus

green

over 18 år siden

green

Hei Amici Sumus!

Takk for ditt svar. Håper at både du og (jeg) får aktivisere våre partnere (og meg selv).

Antar du syntes det er kjekkere å spille med kona enn med pyse-kamerater. (Synd at noen lar sin ektefelle bestemme over hva en skal bruke en del av fritida på.)

Selv om det ikke er ok å vite at andre også føler for annet en golf, er det en trøst i at også andre har hatt det slik og kommet tilbake.

Lykke til med jenta deres! Kanskje hun blir en golfkomet!

Nedadgående spiral

over 18 år siden

Nedadgående spiral

Jeg føler det samme som trådstarter, selv om jeg har spilt golf 5 ganger så lenge. Jeg hadde bestemt meg for å levere mine andeler inn igjen, men kom tilfeldigvis i prat med en gjeng som var på grønt kort kurs og fikk dermed "utsette begravelsen" ved å leie ut både andelen min og samboeren sin neste år.
Klubben vår sliter økonomisk, og i år har banen vært i mye dårligere stand enn tidligere år samtidig som årsavgiften ble satt opp med nesten 1000 kr fra i fjor. For oss er ikke golfmedlemskapet verdt pengene lenger, vi har hoppet over på andre aktiviteter som er både sunnere, billigere og har mye bedre miljø. Barna har heller ingen innvendinger mot å slutte siden de synest det er mye morsommere med friidrett og fotball enn å få slå ut et par gratis ball-bøtter av assistentproen hver mandag.
På slutten av 90-tallet trakk mange til golfbanen av nysgjerrighet og fordi det var litt innovativt i Norge. Men skal klubbene overleve må de tilbu mer enn en "død bane".
Dessverre er jeg redd det er for seint. Flere og flere medlemmer slutter, samtidig som rentene går opp /banen er belånt til over tretoppene). Dermed blir det enda færre til å dele utgiftene, årsavgiften blir enda dyrere, flere medlemmere slutter og så kan sauene vende tilbake til sine gamle beitemarker......

Noob

over 18 år siden

Noob

Begynte med golf for 4-5 år siden. Gikk mange runder første par årene, ifjor gikk jeg tre runder og i år har jeg vært en gang på driving rangen. Forsøkte å melde meg inn i en klubb i nærområdet i år for å se om det hjalp på aktivitetsnivået, det gjorde det ikke. Var morro så lenge det varte, men nå er det nok tilbake til tennis :)

greens daughther

over 18 år siden

greens daughther

Helt enig med deg Noob. Jeg har også prøvd å få opp aktivitetsnivået mitt, men jeg er for glad i fart og reiser til at den noe " skilpaddeakige " sporter til å funke for meg, uten hell.

Morro med en gang, mens jeg så utvikligen på lengde og presisjon, men kjedelig da jeg følte "kjerring/gubbe" tempoet i ballen. Håper likevel at det blir gode forhold for golfinteresserete i framtiden, men det forutsetter vel at det ikke blir bygd baner på hver en heiegård, med få interesserte. Da blir det fort for dyrt.

For meg: tilbake til motorsport og reiser i Afrika og Asia i tilegg til mine studier; og de beste ønsker videre til golf-entusiaster!

:-)

g`s d.

over 18 år siden

g`s d.

beklager at grammatikken+, ble så som så, men oppadgående folk forstår vel? Så vi slipper norsklæreren? :)

Ex-golfer

over 18 år siden

Ex-golfer

Du er ikke alene! Har spilt i 10-11 år, mye de første årene, men stadig mindre etter hvert. Flyttet for tre år siden, og byttet samtidig hjemmeklubb. Bor 4 kilometer unna banen, men har ennå ikke spilt en eneste runde der. Lurer på hvorfor i helvete jeg kjøpte den aksjen… Skal besøke noen venner nær Rena i helgen, tar med meg køllene og vurderer sesongdebut på Sorknes. I september, skandaløst sent. Har ingen forklaring på hvorfor det er blitt slik, synes fortsatt at golf er kjempemorsomt, når jeg er på banen vel og merke. Så kommer jeg hjem og glemmer hele sporten noen uker/ måneder.
Noen som har tips for å få vekket lysten igjen?

Link

over 18 år siden

Link

Fikk grønt kort for en 4-5 år siden, spilte veldig mye de to første årene uten noe særlig fremgang. Ble deretter hektet litt tungt på PC-spilling, men fant ut i år at jeg kan spille data når jeg sitter på gamlehjemmet, og begynte å trene mer seriøst i år.

I år har jeg vært på golfbanen/rangen 4-5 ganger i uken siden juni, og har det moro, tatt protimer og følt at jeg har hatt fremgang.

Det som jo er synd er at mange kompiser har sluttet å spille (pga koner/barn), så en blir jo litt ensom ulv på banen i blant.

Så, det går litt i bølger. Kanskje du har nådd et tak på HCP? Må du investere mye tid for å forbedre deg ytterligere?

Jeg synes i alle fall at progresjon er en viktig del av moroa.

Ex-golfer

over 18 år siden

Ex-golfer

Det er godt mulig at jeg har nådd et tak på hcp. Og jeg må garantert investere mye tid for å komme meg nedover fra 18, som det står på kortet mitt. Men det gidder jeg for øyeblikket ikke, hcp er ikke viktig nok for meg til det.

Jeg utsetter debuten på hjemmeklubben min til våren 2008 og håper at lang tid med lite golf er kuren som skal til :)

Stian

over 18 år siden

Stian

Må si at det er litt bemerkelsesverdig å se alle dere som ikke spiller golf lenger, men som følger med på dette forumet :)

Link

over 18 år siden

Link

Kjøpte en Callaway FT-i neutral i år, og kan bare anbefale den vilt. Tok med den gamle driveren på rangen i år (Callaway Big Bertha II+) og den føles fullstendig død i forhold. Ta en tur på Ballerud og prøv FT-i-driveren. (Husk at den finnes i en draw-utgave også, prøv den. Jeg fikk ikke gjort det, da demo-køller for venstrespillere er omtrent ikke-eksisterende.)

Link

over 18 år siden

Link

Æh, feil tråd. Sorry :)

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Det er ikke farlig å ha kortere eller lengre pauser fra golfen. Det som er litt skummelt er at mange oppfatter det som tungt eller tungvint å komme tilake. Det er den samme utfordringen vi må gripe tak i til de som kvier seg for å spille fordi de ikke finner passe partnere. Tiltak som torsdagsgolfen er et tiltak i riktig retning som tilbyr felles trening for personer som ikke helt har klart å ta golfen videre fra nybegynnerstadiet av ulike grunner. Noen klubber tilbyr annen type fellesaktiviteter for trening eller fadderrunder. MAnge klubber har dame og herre- dager. Mange jeg har snakket med synes det er frustrerende at det tar mye tid å opprettholde en anstendig spillefølelse og styrke. Kanskje dette er kjernen. Golf er vanskelig og det er vanskelig å bare spille et par ganger i året for da å hakke seg rundt i egen frustrasjon. Det er ikke like frustrerende å ta de to årlige turene i utforbakken eller tryne litt når du ploger i marka. I en travel hverdag taper golfen!

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Er utrolig kjipt, og trene hardt, og at det likevel bare blir dårligere og dårligere.

green

over 18 år siden

green

Hei Stian!

De fleste av oss spiller jo litt golf, men jeg bare lurte på om det kun meg som var nede i en bølgedal eller om det er vanlig med pause/nedtur for flere, noe jeg kan lese at det er.

Dere har faktisk gitt meg inspirasjon, så jeg har spillt litt, etter at jeg leste at andre også har slitt med motivasjoen.Takk.

Håpet selvsagt at dette innlegget kan bidra til at flere får gutsen tilbake.

Tror nok at det finnes et snev av interesse igjen av de av oss som følger med på forumet :-)

Neida Stian

over 18 år siden

Neida Stian

Det er alltid morro å følge med hva der sker selv om man har kommet seg et skridt videre

J/G?

over 18 år siden

J/G?

udviklingen er blind eller henimod noget bedre.

Erikke

over 18 år siden

Erikke

Erik_____,

det er omtrent i samme stil som forum-kompetansen din.
du skriver mer og mer, og blir dårligere og dårligere til det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her