Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noe må skje!

golfball!

over 18 år siden

golfball!

Hva skjer med det norske jente/dame landslaget?? Jo, det faller sammen! Noe er nødt til å skje snart i NGF for at jentene skal klare å prestere på det nivået de egentlig kan når de spiller for landslaget. Når jentene spiler turneringer her hjemme er det ganske mange som spiller bra golf og som vet hva de driver på med, men så fort de skal spille for NGF fungerer det ikke. Jeg hører altfor mange historier om hvordan Lars Vangdal oppfører seg og tilrettelegger opplegg rundt spillerne som ikke holder mål i det hele tatt! Det er bare å se på et par av de turneringene som har vært i sommer; lag-EM, LET og nå EM. JEg har hørt for mange historier om jenter som blir lei av golf og ikke gidder bare på grunn av NGF og Lars. Jeg har og hørt for mange av norske golfjenter si at hvis ikke Lars hadde vært der hadde alt vært så mye bedre! Slik skal det ikke være! Lars er rett og slett nødt til å gå. Jentene er nædt til å si det de mener og noe er nødt til å skje nå for at ikke det norske dame/jentelandslaget skal falle sammen!

bob

over 18 år siden

bob

Ja da er jo dette det rette forumet å henvende seg til - godt jobba din lille golfball.....

Link

over 18 år siden

Link

Ingenting er som anonyme personangrep! You go, golfball, du bringer nok norsk golf videre.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Golfball peker på noe viktig, og han har dessverre rett i sine kommentarer. Jentene presterer dårlig i år, og for mange av jentene er misfornøyde med forholdene. Noen av jentene har nok gjort forsøk på å reagere på forskjellige måter, men det er heller ikke lett for de å opponere mot NGF og landslagssjefen. Noen har foreslått at foreldrene må ta et oppgjør med NGF og komme med forslag til forbedringer, kanskje det er veien å gå. Det er imidlertid heller ikke nødvendigvis fristende for de som har erfaring med NGF i andre sammenhenger og ikke akkurat merket den store samarbeidsånden.

Frode Scheie er mannen som må gjøre noe med dette for å fremtvinge nødvendige endringer.

Mathias

over 18 år siden

Mathias

"Når jentene spiler turneringer her hjemme er det ganske mange som spiller bra golf og som vet hva de driver på med, men så fort de skal spille for NGF fungerer det ikke."

Har du ens sett scorerna på amatour/p4 damer? Dom är helt enkelt inte bra nog.

Vinner

over 18 år siden

Vinner

Damene vinner jo P4 Tour hver gang jo.

Erik____

over 18 år siden

Erik____

Det er jo ekstremt viktig at samarbeidet med trenere fungerer godt om man skal lykkes.

Real World

over 18 år siden

Real World

Det som skiller en vinner fra massen er at vinneren aldri klager på noe, og at den som ikke vinner alltid skylder på noe.
Det er jentene selv som må spille, ikke treneren deres.
Sannsynligheten for å få frem en topp golfspiller i Norge er like stor som sannsynligheten for at Danmark får frem en topp alpinist.
Det er mao ikke umulig (se på Suzann) men veeeeeldig lite sannsynlig.
Slutt å skylde på andre enn jentene selv.

Real World

over 18 år siden

Real World

Kom tilfeldigvis over noen interessante opplysninger; I Norge utgjør ungdom (<18 år) bare 12,7% av alle spillere, mens i andre idretter utgjør de 98%. Hva slags holdninger drar dette med seg mon tro?? Når Lise og Ole går i ball med tante og bestefar blir de neppe smittet av superspill.
Golf er en koseaktivitet for gubber og kjerringer som ikke har som mål å prestere. Klubbledelsen består av ditto gubber og kjerringer. Talenter som Suzann Pettersen, Ole Einar Bjørndalen og Petter Northug som trener målbevisst for å bli best i sin idrett finnes det ingen av blandt golfjentene våre. Derfor blir det ingen vinnere heller.
Forget it

Mester Grønn

over 18 år siden

Mester Grønn

Bra poeng i innlegg nummer to RW. Faren er overhengende for at gubbene og tantene dominerer i altfor mange klubber. De dominerer årsmøtene når bevilgningene til ungdomsdelen av klubben settes. Det er viktig at de av oss som har muligheten til det påvirker klubbene i retning av å satse på våre unge. De må starte / fanges opp fra 10 års alder skal det bli talenter som kan ha en sjanse. Ikke mange klubber som er der ennå.

Sport

over 18 år siden

Sport

Klart vi kan få flere Suzzaner. Det som kreves er først og fremst utøveren sjøl. Beinhard vilje, variasjoni treningen, talent og støtteapparat. Dette er grunnen til at Suzzan, Ole Gunnar, Liv Grethe, Bjørn D, Bente S. og ikke minst Kjetil er/ble verdens beste.

Etter det jeg kan se mangler det meste av dette i golfmiljøet i Norge. Mange klubber mangler vilje til å satse på jr. Det er vel toppen fem klubber i Norge som har en bevist satsning. Dessverre er ikke ngf tøffe nok ovenfor klubbene.

Hvor ofte diskuterer klubbstyrene den sportslige utviklingen i egen klubb? Svært sjelden. Overhørte en uttalelse fra en eldre daglig leder for ett par år siden som ikke ønsket yngre spillere fordi di var en økonomisk belastning for klubben. Tenk å si noe slik.............

Nei, i Norge er golf først og fremst for oss over 40 år og har hcp på 10 eller dårligere. Men vi koser oss, irriterer oss på dårlige slag og gleder oss over endelig å sette en birdie i ny og ne.

Country Club

over 18 år siden

Country Club

Er jo ikke akkurat som fotball og de fleste andre idretter da, hvor man kan spille/trene på en hvilken som helst gårdsplass eller løkke. Masse transport, dyre anlegg med innmeldinger, andeler mm., som om ikke det var nok opererer jo noen klunner til og med med regler for klesbruk under trening. Her holder det ikke å ta på shortsen og t-skjorta når man skal ut og trene og ha det gøy, her skal tradisjonene opprettholdes. Det sier seg selv at bare et lite mindretall kan rekrutteres med så mange begrensninger, og i vesle norge blir det langt mellom talentene. Countr-club-preget er sterkt, og det er vel og bra men har ikke mye med topp konkurranseidrett å gjøre. Norske topputøvere bør man se etter i andre grener.

Knut

over 18 år siden

Knut

For oss som følger jentegolfen er det ingen tvil om at Lars bør bort...Raskt! Han gjør desverre mer skade enn nytte for seg...

Ser ikke noe poeng i å diskutere dette engang, hvis Norsk jentegolf skal bli bedre MÅ man byttet ut Lars.

green

over 18 år siden

green

Mulig jeg ikke er rett person til å uttale meg om dilemaet da jeg ikke kjenner til rykten(!) om Lars.

Ellers er jeg både enig og uenig med RW. Toppene holder kjeft, men til hvilken pris? (viser til annen toppidrett)

Erik__ :mener det er alfa/omega at trener og utøver har et godt samarbeid. Ingen kan vel si seg helt uenig med det, så derfor må jeg spørre golfballen om hva kilden til "kolapset" blant kvinnene og Lars går ut på?

Mvh green.

green

over 18 år siden

green

Ooops, skrev før jeg tenkte. Mitt spm. må jo virke som ren nyskjerrighet. Siden både golfball + RW Erik__ og jeg selv er annonyme, mens Lars er navngitt ønsker jeg ikke svar fra andre en Lars selv eller en eller flere av våre beste damespillere?

Håper alt ordner seg til det beste. Mvh. green.

hehe

over 18 år siden

hehe

Ole Gunnar???

Seriøst?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her