Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken putter er mest stabil?

yips

over 18 år siden

yips

Mitt problem er at jeg putter elendig, jeg har 7 i hcp men putter som jeg skulle hatt omkring 30 i følge proen jeg bruker.
Problemet er at jeg vingler for mye når jeg putter.

Så kan noen svare meg på hvilken putter i vår lille verden som er mest stabil? Dvs en som er særdeles enkel å pendle?

Schmips

over 18 år siden

Schmips

husk at hvis du har yips, så er det putteren, og ikke puttern det er noe galt med.... ;)

spøk til side, jeg har twoball, Rossa Corza og Profound, og alle 3 er supre puttere med god vridningsstabilitet.

prøv deg frem, og tren ukonvensjonellt for å bli kvitt yipsen.
prøvd å skifte til omvendt grep? sånn som Chris DiMarco putter?
kanskje en ide i en fase for å kvitte seg med yips.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Kanskje langputter er noe for deg? mageputter ellernoe?

Tror ikke en tung putter er det lureste for å lære seg et bra stroke. Ikke dumt å trene stroke med en lett putter (aksellerere gjennom ballen), for så å gå til en tyngre senere. Det har jeg god erfaring med.

Den mest stabile

over 18 år siden

Den mest stabile

Er PING JAS Craz-E one
http://www.pinggolf.com/putters_craz-e_one.html

Den har høyere MOI enn både Doc17 og 3-ball

veggiss

over 18 år siden

veggiss

men den ser jo helt for jævlig ut også da, ser ut som den er formgitt av noen som sopptur.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

PÅ sopptur...doh

Undrer

over 18 år siden

Undrer

Det står at det er den PING-puttern med mest MOI da. Og hvor mye MOI har den da? tør de ikke skrive specen? Gi oss et tall så vi kan sammenligne med andre.

goof

over 18 år siden

goof

ping anser G5i sier jeg.. prøv den, og elsk den!

jonag

over 18 år siden

jonag

Hva med
http://golfworks.com/product.asp_Q_pn_E_MA0055
eller
http://www.golfsmith.com/cm/products/g4701

Begge skulle være rel stabile i treffen...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Tror det begynner å bli på tide med en kåring av de absolutt styggeste putterne i verden i allefall.

den fra maltby kommer relativt høyt på listen, men Devilray troner toppen med kølla for troll som de har.

hjelper ikke med MOI når du må ha en caddie for baggen og en caddie for puttern...

Apropos Devilray

over 18 år siden

Apropos Devilray

Selges Faenskapen ennå ?

jonag

over 18 år siden

jonag

:-))
Tror det er grenser for hvor mye MOI man egentlig trenger. Da er det viktigere å finne rett loft, skaftlengde, grep og ikke minst sikteanordning...

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Du kan ha akkurat hvilken putter du vil - puytter du dårlig er det 90% spillerens feil - ikke skyld på en pinne med metall i enden.....

Nja..

over 18 år siden

Nja..

En som ikke er så god til å putte vil oppleve at en putter med høy MOI putter mye rettere enn en putter med lav MOI.
Prøv å sammenligne en Bulls Eye putter med f.eks Doc17. Det er enorm forskjell hvis man treffer bare 2 cm til siden av tyngdepunktet. På Doc'en gjør det ingen forskjell, men på Bulls Eye blir putten både skjev og kort.
Mange, særlig nybegynnere, har en lang backstroke når de putter og vil ofte bomme på sweetspot. Da anbefales en putter med høy MOI.
For mer erfarne spillere (untatt Tutta) vil nok mer klassiske puttere behage øyet bedre.
Har flere veldig ulike puttere (Doc15, Lil'b, Craz-E, Never Compromise milled, Maltby Xtreme MOI) som jeg veksler mellom etter form og humør. Har jag hatt en dårlig putterunde får jeg negative assosiasjoner når jeg ser ned på putteren jeg ikke hadde kontroll med, og da hjelper det alltid å bytte til en annen model og evt bytte tilbake etter en runde eller to.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her