Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mjøsen, imponerende bra!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Mjøsen GK ved Moelven var min introduksjon til golf, da var den fortsatt 9-hulls bane. Senere ble den utvidet med 9 hull til, fikk økonomiske utfordriinger, underbemanning, slet med rufsete fairwayer og dårlige greener.

Likevel er det alltid hyggelig å komme tilbake og spille banen hvor jeg begynte å spille. Møte igjen gamle kjente og få høre at banen har aldri vært så bra som den er nå. Dette tok jeg med en klype salt, men all tvil ble feid bort da jeg kom ut på banen. Greenene på backnine er noe av det beste jeg har spilt på i år! Fairwayene var i god kondisjon, og det eneste som var litt for langhåret var tee-stedene.

Greenkeeperen har tydeligvis hengt i stroppen og tross underbemmaning gjort en fantastisk innsats for å få banen opp på et meget bra nivå. Selv fikk jeg et nytt syn på den gamle hjemmebanen min nå som den kan skilte med en god spilleflate. Mjøsen er faktisk en av de bedre banene i Norge, den har ingen utpreget Mikke-mus hull, også har de gjort et genialt grep: De har innsett at de er en klubb-bane og ikke en mesterskapsbane. Derfor har de klippet ned lost-ball roughen på back-nine med det resultat at man alltid finner igjen ballen sin. Spillehastighet og trivsel har økt for medlemmene, og de lokale vi møtte på fredag koste seg tilsynelatende glugg i hjel. Med rette!

Håper virkelig at dette er en innledning til en velfortjent snuoperasjon på en av Norges bedre baner!

jim

over 18 år siden

jim

Enig med fjosok. spillte amatour der i helgen,og greenene var harde og raske

Anders

over 18 år siden

Anders

Det er hyggelig å høre at du ble positivt overrasket, for banemannskapet har jobbet utrolig mye, ikke bare i år, men også i fjor for å få den i bedre stand enn den har vært. Nå er også økonomien på tur til å rettes opp, vi har fått refinansiert banklånet og fått ettergitt størstedelen, så vi håper vi går lysere tider i møte :-)

pekka

over 18 år siden

pekka

Spilte også Amatour i helgen og kan også være enig i at banen var bra
det gjorde vel ikke noe på mitt syn at spillet stemte og at det ble nedskrivning begge dager.
(litt problemer med rettning på hull 4 / 6, gikk for feil green.)
Må også si at damene i adm. var meget blide og hyggelige.
Så alt i alt en god golfhelg

roberto

over 18 år siden

roberto

var det vanskelige forhold?

Anders

over 18 år siden

Anders

Ja, roberto, det var godt med vind ihvertfall på lørdag, og litt bedre på søndag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her