Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Avstandsmåler

GAD

over 18 år siden

GAD

Jeg har tenkt å kjøpe meg avstandsmåler i nærmeste framtid, og lurer derfor på om det er noen som har erfaring med Leica Pinmaster 700?
http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____49443.aspx

Jeg har lest mye fordelaktig om Bushnell Pinseeker 1500, men Leica er jo ikke noe dårlig merke det heller. Derfor er det litt rart at jeg ikke har hørt om noen som har testet den innen golf. Prisen er omtrent den samme.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

du får pinseeker 1500 til halve prisen omtrent hvis du importerer den selv fra usa.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

hmm..... 5000 spenn for en avstandsmåler......
sykt dyrt for en kikkert... hehehe

Stian t

over 18 år siden

Stian t

Jeg har en sånn en,,begynner å bli et par år gammel men fuker supert..
Men jeg hadde gått for en bushnell,,er vel mye nyere og ikke så dyr fra statene...

GAD

over 18 år siden

GAD

Jeg har ikke bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe den, men jeg var egentlig ute etter kavalitetsforskjellen på dem.

Mjolner

over 18 år siden

Mjolner

Jeg har ikke prøvd Leica'en, men jeg har en Bushnell 1500 TE som jeg kan anbefale på det varmeste. På sidene til XXL står det at Leica'en er den eneste som klarer avgi et mål ut i fra et objekt som er like tynn som flaggstangen. Bushnellen klarer også dette veldig greit. Dessuten har den pinseekermodus som gir deg den korteste av de avstandene som laseren treffer.

Ture

over 18 år siden

Ture

Har Bushnell TE versjon. Knallfornøyd.

JanB

over 18 år siden

JanB

Har hatt den Leica'en i etpar år. Bruker den lite FORDI: Når du skal måle en avstand må du trykke ned en knapp. Ved at du trykker, forandrer du fokus og du måler ikke det du "pekte" på.
Jeg har ingen erfaring med andre, men dersom andre typer har det jeg vil kalle konstant angivelse av meter uten at du behøver trykke et eller annet, er dette å anbefale.

Stian t

over 18 år siden

Stian t

Jeg har prøvd begge to og begge er fine å bruke men bushnellen er nok litt enklere++leica'en begynner å bli litt gammel...hadde kjøpt bushnellen skulle jeg valgt idag..

mr tee

over 18 år siden

mr tee

Jeg har leicaen, og jeg er kjempefornøyd.
Jeg har hørt at det er bedre optikk i leicaen enn i bushnell kikkerten.

jaha

over 18 år siden

jaha

jeg har bushnell, og jeg er kjempeførnøyd.
jeg har hørt at det er bedre optikk i bushnellen enn i leicaen kikkerten.
så bushnell er bedre.

Sju

over 18 år siden

Sju

Bør man kjøpe Bushnellen med eller uten slope?
Har mest lyst på den med, men vet at det strengt tatt ikke er lov å bruke den i turnering. Kan slopefunksjonen skrus av (og så er det greit likevel)?

veggiss

over 18 år siden

veggiss

den er vel ikke lov å bruke i turnering uansett, hvem sjekker at du ikke slår på igjen slope funksjonen?

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Til JanB. Det høres unektelig ut da som Bushnell er å foretrekke fremfor Leica, alle modellene har "Scan mode" d.v.s at de gir kontinuerlig angivelse av meter (Pinseeker og Medalist, "låser" avstanden når de har identifisert flagget).

Litt snodig diskusjon om hvilken optikk som er best, selv prøver jeg meg sjelden på innspill når avstanden er sånn at det er vanskelig å se flagget med kikkert;)

Yngve

over 18 år siden

Yngve

haha, artig svar Yorkie.
tenkte på det samme selv, men du vant!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her