Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Spilt Norefjell?

Janec

over 18 år siden

Janec

Skal til Norefjell for første gang nå i helgen.
Er det noen som har spilt den banen, noen kommentarer etc.

Hull 15

over 18 år siden

Hull 15

Morsomt design, veldig kupert. En del blinde utslag. En del innspill med stor høydeforskjell nedover. OK fairways, litt trege greener (dette var for en måned siden, dog).
Jeg likte banen

Keyser

over 18 år siden

Keyser

Kan anbefale bunkeren før green på hull 5. Bunkerveggen er vel ca 5m høy
og nokså bratt. "Måtte" bare slå meg oppi der og kom meg nesten opp :-)

Ellers; De første 9 hullene er nokså korte og trange og mye oppe og ned, mens de siste 9 er lengre og bedre etter min mening.

(Med forbehold om bane-endringer, spilte der i fjor)

What?

over 18 år siden

What?

Har spilt den et par ganger. De første ni er forholdsvis korte og enkle hull. De er vel bare midlertidige til den fullstendige 18-hullsbanene er ferdigstilt. Et par par-4 hull som kan nås med en 3-wood.

Back nine er en typisk skogsbane, så det er en fordel å slå rett. Nå er det et par år siden jeg spilte banen, men jeg mener å huske at det var et par blinde utslag på her. De siste 9 er heller ikke spesielt lange, så jeg anbefaler å bruke jern/hybrider på utslagene hvis du ikke er veldig sikker med driver.

Da jeg spilte banen sist gang så jeg faktisk ingen andre på banen i det hele tatt. Spilte altså 18 hull uten å se en sjel...

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jeg har spilt Norefjell mange ganger. tok grønt kort der også

banen er morsom, og beskrivelsen over stemmer bra den også.
korte hull, men presisjon kreves hele veien.

backnine er en flott naturopplevelse, og frontnine har mange rare morsomme utfordringer.

har ikke spilt siden september i fjor, men da var i allefall greenene helt suverene.
jeg har hørt de har litt lite banearbeide der i år, så jeg er vel redd den ikke er i topp stand, men en morsom bane.

hull 5 har en bunker som nevnt, som kalles verdens dypeste bunker. du trenger et laaangt jern eller en slapp wood for å nå greenen, og bunkeren foran er døden for paren din.... :D

Ja

over 18 år siden

Ja

Spilte i fjor høst, suverene greener. Ble forelsket i banen.
Spilte igjen tidlig i sommer, greenene så mer ut som beitemark. Forelskelsen gikk over.
Håper de får greenene i orden igjen. Drivet greenen på 3 av par-4 hullene, de burde flytte utslagsstedene 50-100m bakover for å bli tatt seriøst.

Janec

over 18 år siden

Janec

Spilte 2 runder på banen i helgen.
Var meget positivt overrasket. Banen var i utmerket stand, dog preget av det tørre været og noen sår på greener. De har en enormt god dreneing sies det om været i juli. Greenene var meget bedre enn mitt møte med Holtsmark tidligere i år.

Front inneholder korte hull, selv jeg klarte å komme inn på 2. (HCP 19)

Hull 5 er en perle.
Verdens høyeste bunker på 5,27 meter.
Første runden traff jeg i veggen, ble liggende, duffet slaget og den datt ned i sanden. Der stod jeg foran en vegg som nesten er 3 ganger høyere enn meg.Tok så mitt livs beste sandslag ever, kom opp og vandret til neste hull med et smil, til tross forat jeg rotet det til på slutten.Gikk av med 6 slag.
På to runder hadde jeg 2 birdier, 9 par og 10-ti stryk.
Mistet en haug med baller fordi jeg ikke slo rett nok.
Magnetbane.

Personalet var meget hyggelig, pris 350,- i helgen. Ingen bestilling, bare ballrenne. Det fløt utmerket til tross for at det var mye folk i det fine været. Opplevde at selv om banen er "kort", var sterk vind fra alle kanter en stor utfordring.
Takk til Geir for "kjentmannsinfo". Det var til uvurdelig hjelp.

Så skal du besøke en bane utenfor Oslo, ca. 1,15-1,30 min fra Oslo, så prøv Norefjell.
Spesielt for deg som driver langt. Ligger eagle i luften for deg.

God golfing.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her