Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hybrider

Zalo

over 18 år siden

Zalo

Har tenkt å anskaffe med 2 hybrider på 16 og 20 grader. Om det er riktig at de 2 tilsvarer 5 wood og 3/4 jern?

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

3-jern ligger rundt 20-21 grader. 5-wood er 18-19 grader.

Donald

over 18 år siden

Donald

For meg er 16 grader hybrid mer som 5 wood/ 2'er jern, men det er mulig at det er meg det er noe rart med......

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Det er vel noe rart med oss alle;) Gradene over er relativt standard (Callaway, Titleist, Mizuno) men har fått med meg at enkelte produsenter operer med andre, f.eks 7-jern rundt 30 grader, for da går det jo så langt og da må jo klubbene være helt fantastisk....
Er vel ikke så viktig hvilket nummer som står på kølla, slår du en 16 grader like langt som ett 2-jern eller en 5-wood med bedre stabilitet og ett større bruksområde så er det jo det som teller

Woody

over 18 år siden

Woody

Virkelig utgangsvinkel avviker opptil 3 grader fra nominell utgangsvinkel. I tillegg varierer backspinn på en 20 graders hybrid fra 3500 til 5000 rpm. Dette gir enorme utslag for langtslående spillere, særlig i motvind. Skal du kjøpe hybrid må du bestemme deg for hvilken type slag du vil hybriden skal slå, og deretter prøve deg frem til du finner den rette.
De to siste årene har jeg kjøpt 5 hybrider, men har i likhet med Tiger Woods kommet frem til at jeg er bedre tjent med wooder enn hybrider. Woodene er mer retningsstabile og flyr ikke til himmels slik som hybridene.

Stian

over 18 år siden

Stian

Noe som igjen kommer ann på svingen, og kølla.

jeg har 2 Olyo hybrider på17 og 21 grader, og får aldri noen høye slag, men mer wood-aktig ballbane.

olyo....???

over 18 år siden

olyo....???

kan bare si det med en gang, olyo kan ikke sammenliknes med golfkøller! det er heller grafittsteiner eller hackerkøller om du vil...

Ture

over 18 år siden

Ture

Hvilket slag mangler du i bagen Zalo? Tenk på hvilken lengde og ballbane du vil ha. Prøv mange typer før du bestemmer deg. Taylormade TP og Titleist 585 er mine favoritter. Har ikke shopen testkøller så start med å prøve kjentfolk sine. Du vil ganske snart få en formening om hva du liker.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Ture,
nå skal jeg ikke pirke, men er det ikke en modellbetegnelse på Taylormaden din? TP er jo "Tour Proven" som er en egen versjon av en annen kølle i utgangspunktet.
jeg har for eksempel TM Rescue Dual, som også finnes i TP versjon. er det den du har?
i så fall er jeg enig. den er digg, selv om jeg ikke har TP skaft i denne.... :O)

ellers er Ben Hogans rescuer veldig lettspilte, og så får du jo kjøpt disse Fairway-hybridene som ikke går så høyt, men som har en underside som sklir lett over fairway. de er også supre å slå med.

det som jeg tror er viktigst, er å få rett skaft.
alle er forskjellige, og vi trenger å få skaft som passer til vår sving.

Ture

over 18 år siden

Ture

Yngve: Produsentens rekkefølge i presentasjonen på TM hjemmeside:
Burner rescue
Rescue TP
Rescue Dual
Rescue Dual TP
r7 Draw Rescue

De gamle modellene tenkte jeg ikke på selv om brukt kan være et alternativ for noen. Synes de nye variantene alle er et skritt i riktig retning. (Klar forbedring)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her