Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ikke alltid du kan rope høyt nok

Fååre

over 18 år siden

Fååre

Jeg har to ganger i sommer opplevd å rope fore for fulle mugger uten at de jeg har ropt til har reagert. Begge gangene har de kommentert surt at jeg burde ropt fore. Jeg har naturligvis fått dårlig samvittighet etterpå og lurt på hvordan jeg kan skrike enda høyere.

Det var derfor "litt godt" at jeg traff på den ene av de i dag, en mann på ca. 60, som gikk alene i flighten bak oss. Jeg spurte to ganger om han ville gå sammen med oss uten at han reagerte. Til slutt gikk jeg bort til han og gjentok spørsmålet høyt og tydelig. Han sa da de befriende ord "Jeg beklager, men jeg hører så dårlig".

Harald

over 18 år siden

Harald

morsomt:)

Ikke bare dårlig hørsel

over 18 år siden

Ikke bare dårlig hørsel

Jeg opplevde en gang under en turnering at en spiller i ballen min dro utslaget sitt over mot fairwayen til venstre der de som gikk ut 2 baller foran oss var på vei oppover mot oss. Vi ropte fore alle 3 så det hørtes over hele banen, men idioten som ropet var myntet på bare løftet på hodet å så i vår retning uten å reagere til tross for at vi ropte desperat flere ganger og pekte i rett på han.
Men jeg skal si nissen knakk sammen når ballen traff han rett på skinnleggen midt mellom kneet og ankelen. Han rullet og skrek ute på fairwayen og måtte hentes med bil og kjøres på røntgen for å sjekke om leggbeinet var knust (noe det heldigvis ikke var).
Men selv nå flere år etterpå HATER han spilleren som slo, og kaller han stygge ord hver gang de møtes, til tross for at han bør klandre seg selv for ikke å snu seg bort når det ble ropt fore. Snakk om fåre-skalle.

Ture

over 18 år siden

Ture

Rop en gng for mye snarere enn en gang for lite. Rop gjerne høyt. Jeg spurte en som slo ballen via bakken og opp i armen min om hvorfor han ikke ropte. Svar: jeg så ikke hvor ballen gikk!

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Jeg sier som mannen jeg traff på Larvik en gang og som nesten ble truffet av en ball som rullet sakte ned bakken:

Det heter fore. F-Å-R - FÅR.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her