Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva er det heftigste på markedet?

Drawer

over 17 år siden

Drawer

Hvilken driver er den heftigste og lengste på markedet akkurat nå?! Har prøvd en del av de kjente dyre merkene, Callaway FTi var heftig, men likte ikke lyden. Finnes det noe der ute som er bedre?? Kanskje noen av de mindre merkene som LongDrive gutta slår med?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Geek FailSafe I og II, Bang BOM, SMT DB455, Bang Storm, Alpha 830.2, Wishon 919THI...for å nevne noen. Riktig loft og skaft for din sving er en forutsetning for at du skal få maks ut av dem, så en test på launch monitor er å anbefale for å finne den som gir kombinasjon av optimal spin, launch angle og hastighet.

Rettelse

over 17 år siden

Rettelse

Wishon sine wooder er vel ikke det helt store.
Derimot så har Golfsmith en modell som heter Killer Bee Yellow Hornet som passer bedre inn i gruppa til Veggiss. Ashton har også et bar gode modeller og Integra SooLong Quadratic er helt rå.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

vel, wishon 919thi får stående ovasjoner bland utstyrshorene på fgi, så noe må det være i den.

quadraticen er retningsstabil som få, og koster en slikk og ingenting, men den skiller seg ikke ut på lengde. skal du ha en firkantdriver for en billig penge så er det en nike sumo klone der ute som heter sv3 ti, den koster $55, og gir utrolig mye for pengene.

Rettelsen

over 17 år siden

Rettelsen

SV3'en er ikke i nærheten av Integra Quadratic når det gjelder lengde. Integra har karbonlokk, og stabiliteten er mange hakk bedre. Har også hatt med Integraen på demodag hos både Callaway og Titleist/Cobra, og den overlevde begge steder.

Moslo fra Oslo

over 17 år siden

Moslo fra Oslo

Jack Nicklaus Golf har noen solide drivere som går utrolig rett.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

Rettelse: http://www.freegolfinfo.com/forums/tm.aspx?m=2129798&mpage=1&key=quadratic%2csv3�

mhmja

over 17 år siden

mhmja

er det bare disse små merkene som går langt?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

abosolutt ikke, men trådstarter spurte etter litt mer ukjente merker som bl.a. long drive gutta bruker, og det er disse. oem produsentene (titleist, callaway, taylormade, nike, ping osv) lager ikke drivere med lavt nok loft (5-6 grader) så de kan ikke brukes til long drive.

mhmja

over 17 år siden

mhmja

da skjønner jeg de er vell ikke lågere enn rundt 8 graders loft hva er egnetli grunnen til det ? Hvor mye lengre slår du me din 5 graders?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jeg har ikke en 5 grader...har ikke svinghastigheten til å håndtere noe slikt.

grunnen til at de sjelden lager noe mindre enn 8 grader er at massemarkedet ikke kjøper det, og det er massemarkedet som oem produsentene tjener penger på :)

Drawer

over 17 år siden

Drawer

Finnes det et sted og prøve disse merkene i stavangerområdet`?

morten

over 17 år siden

morten

ja, lurer også om det er mulig å få testet ut slik i stavanger området?

veggiss

over 17 år siden

veggiss

er vel heller få proshoper som fører disse merkene i norge, og køllemakerne fører i beste fall ett av de. jeg vet at lasse på golftek fører wishon, men har ikke sett noen av de andre merkene her i norge.

Hurra for veggiss.

over 17 år siden

Hurra for veggiss.

Nå har vi virkelig fått en som har greie på utstyr og long drive !!!!!!!
Er du køllemaker eller? Har du prøvd alt utstyret du kommenterer? Har du sett det, hatt det i hånda ???
Eller er du bare i den syvende himmel fordi du har greid å lime sammen din første kølle ?
Det Veggiss tydeligvis ikke har fått med seg er at både Callaway og Cobra har vunnet Re/Max World Finals siste 3 årene, og at OEM er i ferd med å ta over etter Integra/SMT/Bang/Alpha/Ashton/Geek som har vært i skuddet på LD noen år fordi de var raskere på avtrekkeren med å utvikle store driverhoder enn OEM var.

Hilsen en erfaren køllemaker.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

mulig du er en erfaren køllemaker, men peiling har du ikke. geek har ikke eksistert lenge nok til å ha dominert long drive i noen år. oem er ikke i ferd med å ta over, de har alltid vært til stede i long drive, og kommer alltid til å være med.

hold deg til køllene dine du, håper du kan det :)

Butros

over 17 år siden

Butros

Først skriver veggiss: "oem produsentene (titleist, callaway, taylormade, nike, ping osv) lager ikke drivere med lavt nok loft (5-6 grader) så de kan ikke brukes til long drive."

For senere å skrive følgende: "oem er ikke i ferd med å ta over, de har alltid vært til stede i long drive, og kommer alltid til å være med."

Høres ut som han har lært noe nytt i løpet av tråden...

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ok da...jeg skal prøve å forklare litt bedre.

long drive er ikke preget av spillere med kontrakter fra de store selskapene, da det ikke er like mye penger i long drive som i golf. den totale premiepotten i årets remax championship er $550000. det er selvfølgelig et par store navn der, som f.eks. David Mobley som ble signa av Callaway rett før han vant i 2004 med big bertha 454 driveren. han får da en spesiallaget hode fra callaway med den loften han ønsker. dette er det veldig få andre som får, så de kjøper køller fra komponentfirmaene som lager køllene med lave nok loft. dette gjør at long drive konkurransene preges av disse. cobra er såvidt jeg vet det eneste oem firmaet som satser helhjertet på long drive, callaway gjør det sporadisk.

for å få spillerne til å bruke sine drivere så tilbyr komponentfirmaene penger til de som bruker akkurat dems driver i finalene, pluss at de får kjøpe hoder, bager osv superbillig. de har gjerne et par stykker som regnes som "staff" players, men de får ikke millioner slik som en vanlig golfspiller ville fått.

håper du skjønte hva jeg mente nå da Butros...

roger rough

over 17 år siden

roger rough

Hvorfor er du så sykt nedlatende veggiss?? Du trenger ikke å gni inn i trynet til alle at du kan mer om golf enn de.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

ja...for det var jeg som startet den trenden i denne tråden.

roger rough

over 17 år siden

roger rough

Der gjør du det igjen!!

Innmari særriøs

over 17 år siden

Innmari særriøs

ja, og du er ikke hårsår i det hele tatt....

lol

roger rough

over 17 år siden

roger rough

Jeg syntes bare at du ikke trenger å være så sykt nedlatende. Særlig til han derre køllemakeren.

Det aller heftigste

over 17 år siden

Det aller heftigste

TILBAKE TIL TEMA
Har nettopp bestillt 2 stykk BANG Storm drivere (til meg og en kompis) og 2 stykk BANG hybrider (bare til meg).
Vi valgte disse fordi de i våre øyne er i særklasse PENEST å se på av alle køller vi har sett både i levende livet og på bilder.
Skaftvalg er gjort etter erfaringer og tester med andre drivere fra andre produsenter, og jeg tviler ikke et sekund på at performance er minst like bra fra Bang som det beste jeg jeg kunne ha kjøpt ferdigpakket i plast fra Taylor Made / Ping / Cobra / Titleist / Nike / Callaway / Wilson osv.
BANG-driverne har dessuten like stor slagflate som en tennis-racket, dvs mye større enn det som står utstilt i proshopen.
Nå gleder jeg meg til klubbmesterskapet.
Kommer tilbake med kommentar så snart jeg får testet utstyret.

St. Able Ford

over 17 år siden

St. Able Ford

"roger rough":
Ja, for køllemakeren var jo ikke nedlatende i det hele tatt!
veggiss er saklig sammenlignet med ham. Forstår veggiss godt at han ikke kan dy seg for en smule sarkasme når køllemakeren hopper på veggiss slik han gjør.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

St. Able Ford: my point exactly :)

roger rough

over 17 år siden

roger rough

Å si at køllemakern ikke har peiling er ikke umulig å unnvære. Å si at han ikke har peiling på golf når det er det jobben hans handler om syntes jeg er unødvendig frekt.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

helt enig, men han var unødvendig frekk mot meg, og da er jeg unødvendig frekk tilbake.

veggiss

over 17 år siden

veggiss

glemte jo neste de to viktigste grunnene til at de fleste bruker komponenthoder i long drive.

- muligheten for å bare kjøpe hodet. de skal uansett ikke bruke et standard skaft, så derfor vil de ikke betale for det heller.
- bedre garantier. med ballhastighet over 200mph, så går det med noen hoder på veien, og da er det kjekt å bare sende inn det ødelagt og få et nytt, uansett hvor gammelt det nå er.

Solskinnsgolferen

over 17 år siden

Solskinnsgolferen

Det finnes mange yrkesutøvere som ikke har peiling på hva de driver med, de tror bare at de har det, men det var en liten digresjon...

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei!

La oss anta at jeg ikke har noe rask sving ( tror ikke det ) er det da noe vitsi for meg å kjøpe et sånt longdrive hode ??
Grunnen til at jeg spør er at jeg allerde har gjordt det, men lurer nå på om jeg har vært for smart for mitt eget spillenivå !

Tar gjerne imot svar fra alle jeg !

Ha en fortreffelig lørdags kveld med masse lys og varme !

Ray

veggiss

over 17 år siden

veggiss

jeg har aldri slått en driver med 6-7 grader loft, så jeg aner ikke hvordan det vil gå. vil tro at du må ha et lengre skaft, opp mot 48", for få ballen opp i lufta hvertfall.

Amici Sumus

over 17 år siden

Amici Sumus

Hei !

Jeg var jo bare halveis idiot da ... Kjøpte en 9 grader -
"SMT 455 Deep Bore Driver Head" ... og et skaft av denne typen -
"Graman UL640 Ultimate G "Limey" Shaft"

Kanskje det hodet ikke regnes blant "longdrive hodene" ??
Spesielt når jeg kjøpte et med 9 grader ...

Du får kanskje se den 8 sep, men kommer nok til å bruke en av mine
3 andre drivere i konkuransjen ... Ønsker jo å vinne !

Bye Bye
Ray

veggiss

over 17 år siden

veggiss

hehe...temmelig lik min med andre ord. jeg har en 10.5 grader db455 med ul 540 skaftet. kanon fargekombinasjon, limegrønt skaft og rødt hode ;)

veggiss

over 17 år siden

veggiss

men hodet brukes long drive også ja, men da med lavere loft :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her