Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Røyking og drekking

Truls

over 17 år siden

Truls

Jeg kan ikke annet en å smile av denne mannen, selv om det egentlig er ganske tragisk. Han er vel den som trekker flest publikum etter Tiger, men hva kan man si om dette som forbilde?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=194945

jonag

over 17 år siden

jonag

Uansett metode så har han en mental tilnærming til spillet som virker for ham. Han er vel rett og slett seg selv, byr på seg selv og prøver ikke være noen annen.
Dersom han hadde taklet å gjøre det på Tigers måte. Hvor god kunne han ha blitt da ??

Knut L

over 17 år siden

Knut L

John Daly er KONGEN

Ture

over 17 år siden

Ture

Daly har ikke personlighet som tilsier en tilnærming til golfen ala Tiger. Tiger hadde aldri vært i nærheten av Daly dersom Tiger skulle kjørt Daly metoden. Fremtidens toppgolfere består nok av flere ala Tigere enn ala Daly.

jonag

over 17 år siden

jonag

helt enig. Sikkert fordi Daly er seg selv og tar livet litt med ro er han kompis med Tiger. Alle disse som konsentrerer seg på å slå Tiger eller "håper" han misslykkes er vel ikke Tigers favoritter ;-)

Erik____

over 17 år siden

Erik____

Helt utrolig de prestasjonene til Daly med tanke på hvordan han lever livet.
Tenk på hvor ufattelig god han kunne vært om han hadde trent like mye som singh.
Da hadde han vært minst like god som tiger woods tror jeg.

Harald

over 17 år siden

Harald

Man skulle vel ikke tro at det skulle være mulig for spillere med svinger som John Daly og Jim Furyk å kunne hevde seg i verdenstoppen.

Pøh

over 17 år siden

Pøh

Golf er et spill som passer like godt for topptrente muskelbunter som for feite alkiser.
Ser jeg på klubbene der jeg selv er medlem (3 stk) så domineres top 20 på handicapranking og klubbmesterskapet av halvfeite 40-50 åringer med lett innblanding av spunkle fjortiser som slutter med golf så nsart de begynner på videregående.
Se på f.eks Ernie Els, Phil Mickelson, Charley Hoffmann, som alle har vunnet på touren i år. Fettet henger og dingler og valkene strutter.
Golf handler om psyke og feel. Ingen vits i å begynne på helsestudio eller ta livsstil-kurs. Drikke, røyke og kose seg er tingen.
Ferdigprogrammerte broilere som Tiger Woods imponerer ihvertfall ikke meg, det gjør derimot livsnytere son John Daly.

Bunker Børge

over 17 år siden

Bunker Børge

Hvilken turnering vant Ernie Els?

Yngve

over 17 år siden

Yngve

Vel, "pøh", du så tydeligvis ikke turneringen Tiger vant i helgen.
Det var opptil 40 varmegrader, og han gikk med rak rygg og full fokus hele helgen. drakk masse vann og spiste apeloffene sine, og kom i mål fortsatt like fresh.

de som fulgte etter pustet og peset, og så ut som de virkelig slet med å konsentrere seg. var andpustne når de ble intervjuet på ESPN like etter, og skyldte delvis på varmen når de skulle forklare sine dårlige resultater.

ikke imponert sier du? Vel, vi er alle like, men jeg er imponert over å se en "ferdigprogrammert broiler" som vinner stort sett det han gidder å prøve på, men er selvsagt også like imponert over å se John Daly som døffer seg rundt banen med mulighet for seier mens han røyker og smugler med seg brennevin i vannflaska.

Alikevel, så går forbildeprisen til Tiger, siden han helt klart har sunnere holdninger til livet enn Daly, og ville nok heller kjøpt DVD'n hans en Daly sin.....

Dilter

over 17 år siden

Dilter

Ville vel ikke akkurat sette Els og Mickelson i samme kategori som John Daly. De er veltrente. Det er bare det at ,som alle vil finne ut, når man nærmer seg 40, så er tyngdeloven din verste fiende.

Passauf

over 17 år siden

Passauf

Pøh: Du har rett i at golf passer alle. Du tar feil med hensyn til hvem som dominerer delen av golfidretten som vi må kalle toppidrett. Der blir det færre John Daly og se. Det kommer en ny generasjon nå med toppspillere som nesten uten unntak har bygget seg opp med (riktig)kosthold og (riktig) livstil som en del av det naturlige treningsopplegget. Vi ser dette i Norge også. Støtteapparatet rundt våre beste lovende ligner veldig på et standard toppidrettsapparat. Det tar naturligvis ikke muligheten fra oss andre som er mer i Daly kategorien i å ha stor glede av golfen og tildels spille grei golf.

livsnyter?

over 17 år siden

livsnyter?

En liten digresjon, men likevel: Daly framstår vel mer som en tragisk skikkelse med alkoholisme, (beskyldninger om?) mishandling osv, en sm har funnet en rolle som han spiller ut til fulle. Det er jo ikke sånn at alt som ikke er sunt er livsnyteri. Og det er etter min mening lite å le av om J.D. får båret drinker ut til seg under trening. Litt tragisk at en slik oppførsel gjør han til publikumsmagnet. Blir nesten litt Jokke over det, hvor alle hadde en forventning til han: drikk! og det gjorde han så det monnet!

Pøh

over 17 år siden

Pøh

Vi får nok ikke se noen særlig stor prosentandel av sunne golfere i Norge. De sunne freskusene velger andre idretter rett og slett fordi golf er en slapp aktivitet som ikke passer inn i den sunne norske folkesjela.
De få sunne ungdommene som fortsatt finnes velger mer fysiske idretter.
Golf vil alltid appelere mest for avdanka middelaldrende mennesker med dårlig kondis.
Bestrider ikke at de 50-100 beste golfspillerne i Norge er bra trent, men for hver sunne/trente golfspiller har vi 1000 andre spillere som ikke klarer å løpe 10km uten å hvile underveis.

Olle

over 17 år siden

Olle

Selv om Pøh gjør sitt beste for å provosere her, så må jeg si meg litt enig.

Golf appelerer mest til middelaldrene menn, og man trenger ikke de store fysiske forutsetningene for å bli releativt god.

Det er vel det som får så mange til å bli hekta. Da kan man si at man er god i sport, selv om man bruker 20 min på å løpe 3000 meter.

705

over 17 år siden

705

Nå skal vi vil være glade for at middelaldrene menn i det hele tatt spiller golf, fremfor å ikke bedrive noen form for fysisk aktivitet. For de fleste er det rekreasjon på lik linje med fisking, tur i fjellet m.m. Og når du går rundt på banen tilbakelegger du tross alt over en mil og mange har også bærebag i tillegg. Mosjon er det absolutt og bevegelse av kroppen musklatur. Det passer ikke for alle å løpe på skogstier, eller løpe på tredemøller i treningstudio. Når du i tillegg opplever en stor grad av sosialt innslag og være sammen med gode venner, er jo golfen perfekt. Når det gjelder Daly så er han et av ytterst få meget spesielle talenter. Hva kan kunne ha utrettet vet ingen og er hypotetisk. Han står for det han gjør og lever sitt liv. Som han selv sier, jeg er alltid ærlig, det lærte min mor meg da jeg var liten. Jeg er som jeg er, jeg er John Daly, take it or leave it.
Han trekker like mange tilskuere som Tiger og i utgangspunktet er det for hans spill - for golfelskere så er det en drøm å se på hans følsomme slag, da det virker som om han nesten har et kjærlighetsforhold til wedgene sine.

snappy

over 17 år siden

snappy

Når ble Phil M veltrent... Heheh.. Han går rundt å laffer med pondusen sin, legger kølla på skulderen og fyrer løs... Men veltrent er langt i fra.

Føler vel Ernie Els er bedre trent en han.

Tiger imponerer meg hver gang... Klart verdens desidert beste golfspiller imponerer meg..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her