Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Køllemaker (Oslo)

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Har tenkt å bytte skaft på 3-wooden min, noen som har en køllemaker å anbefale?

ja

over 18 år siden

ja

thomas hansen på østmarka!

Lillegutt

over 18 år siden

Lillegutt

Lars Christian Hansen. Golftek.no. Holder til på Skedsmokorset, superservice til gode priser.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

har du skaftet fra før, eller skal du kjøpe skaft av køllemakeren også?

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

blir vel å kjøpe av køllemannen, har du noen gode forslag forresten? Du har jo rimelig koll på hva som finnes. Klubba som skal oppgraderes er min antikke Callaway Steelhead Plus.

veggiss

over 18 år siden

veggiss

vet ikke hvilken dimensjon det er på hoselen på den kølla. det er hvertfall bore-thru så du må levere den til noen som kan jobben sin for at det skal bli pent, f.eks lars christian. kommer an på hvor mye penger du skal legge i det, men jeg byttet i min i vår, og satte i et sk fiber tour trac 80 gram skaft, og er fornøyd med det. det koster ikke stort heller, ligger på $18 for skaftet.

Pepper

over 18 år siden

Pepper

Lasse skiftet skaft på et par Callaway Steelhead woods for en bekjent i vinter. Det fungerte fint selv om det er gjennomgående skaft.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Ser ut til at jeg får ta med en tur opp til Skedsmo og se om han har noen lekre skaft da:) Takker for gode innspill

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

Snadder, rett og slett, antikk Callaway Steelhead Plus med Aldila NV-75 og Golfpride DD2. Ser litt snodig ut med gult, grønt og svart men, det blei ei helt anna kølle gitt:)
Føler meg som en ny mann!

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

tydeligvis ikke alle køllemakere som tar seg like god tid. Hull 8 på Holtsmark i klubbmesterskapet, klinker til med det nye fine skaftet, føler god sving og balltreff, titter opp og lurer "hvor i f... er ballen" der! 30 grader høyre, skjønner ikke en lyd. Etter ett par prøvesvinger finner ut at skaftet vrir seg. Viser seg at fyren har satt på en forlenger og limt den j.. dårlig, så den snurra fritt rundt, rimelig vanskelig å slå når hver halvdel av grepet går i hver sin retning. Grrrr............

For ordens skyld, skaftet ble IKKE byttet av Lars/Golftek, men ett helt annet sted.

jonag

over 18 år siden

jonag

Hubba bubba. Nå er det ikke vanskeligere håndtverk enn å blande skikkelig lim og bruke nok lime og å passe på at skaft er helt og at man setter grepet på skikkelig. Gitt at man vet hva man gjør...
Synd, gå og få igjen penga og mere til...

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Yorkie: Fortell hvem vi bør styre unna da. Vil nødig selv gå i samme felle. Har jo en idé om hvem det kan være utfra tidligere erfaringer, men det er greit å få det bekreftet...

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

har ikke lyst til å henge ut noen, kan jo hende som jonag påpeker at det var litt tvilsom limblanding eller en annen "fluke", første gang jeg har hatt noe å utsette på arbeidet fra den kanten, så jeg lar tvilen komme tilgode. Men, jeg skal nok ha en liten samtale....

Var vel mest det at den røyk i en turnering, blei litt satt ut av å ikke ha godklubba klar på de tre (resterende) hullene hvor jeg alltid drar den frem, noe dritt å måtte prøve å slå en myk driver eller en knallhard resque istedet, sliter nok med de i normalt tempo;)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

hvor ble det satt på en forlenger? det skaftet du har er jo langt nok i utgangspunktet.

Yorkie

over 18 år siden

Yorkie

veggiss, vi tar den over en kjøttkake eller noe etter turneringa;)

veggiss

over 18 år siden

veggiss

okisdokis :)

Tommy

over 18 år siden

Tommy

Opplevde ikke helt det samme men noe i samme gata i våres på Golfsenteret på FBU. Skulle bytte ut to grep på woodene mine og kom hjem tilsynelatende fornøyd.
Lot køllene stå og hvile i angitt tid. Da jeg skulle sjekke det endelig resultatet ble jeg mildt sagt skuffet over å se at grepet var satt 2-3 grader feil med urskiva.
Dette i tillegg til høyrøstet anbefaling om å ikke skylle av greppene etter mild såpe vask, blir etter min menig litt for mye "Bergensk" selprofeti og useriøst oppteden ovenfor betalende kunder.
Kan trygt anbefale å gå et annet sted, og også ev ikke lytt til Bergenseren.

Tommy

over 18 år siden

Tommy

PS ! Begge grepene var satt feil.
Måtte jo også sjekke opp via Golf Pride om det var en god anbefaling å ikke skylle grepene etter vasking(mild såpe vann)... Hvor mange dårlige annbefalinger / arbeids oppdrag kan man få gjort i løpet av en lørdag formiddag.
Hadde i tillegg lyst å kjøpe nytt putter grep , men da var Bergenseren tydlig brydd og var vist utsolgt. Litt dumt da jeg tydelig så to kasser med utsalgs grep ligge bak ekspedisjons benken hans, men nei disse skulle KUN brukes til å sette på nye puttere. Det kaller jeg å drive butikk

Ola

over 18 år siden

Ola

Synd å høre det, Tommy. Min erfaring med bergenseren er helt motsatt. Fikk skiftet puttergrep der for kort tid siden. Fikk velge fritt hvilket grep jeg ville ha fra de samme kassene. Noe av årsaken til at jeg byttet grep var at det var feilmontert av en køllemaker tidligere. Jeg var derfor rimelig opptatt av at det skulle bli rett. Bergenseren monterte grepet og justerte litt til jeg var fornøyd. Alt 100% rett og kostet en slikk og ingenting.

Jammen ble det ikke litt enklere å putte igjen også:-)

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med Custom Golf, men da ikke med servicen, men med håndverket og "custom" prosessen.

Loco

over 18 år siden

Loco

Bergenseren er nok ikke noe utdannet køllemaker......

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her